استراتژی های سئو

سئو سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو) برای هر ناشر و یا کمپین های دیجیتال مارکتینگ حیاتی است. در دنیای بیش از حد اشباع شده امروزی و تغییر مداوم الگوریتم ها، تمرکز بر نکات صحیح و به کارگیری استراتژی سئو مناسب برای افزایش بازدید ارگانیک وب سایت مهم است. تیم مرکز سئو، متخصص سئو سایت و طراحی سایت، در این مقاله سئو که به 12 نکته از موثرترین استراتژی های سئو در سال 2022 اشاره کرده است را برای شما تهیه و ترجمه کرده است. لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

12 نکته موثر در سئو که برای سال 2022 باید بدانید
فهرست مطالب این مقاله مخفی

نکات مهم افزایش ترافیک سایت از جستجوی ارگانیک

این 12 نکته کاربردی در کنار نمونه استراتژی سئو به شما کمک می کند تا ترافیک یا همان بازدید ارگانیک بیشتری داشته باشید این نکات مربوط به استراتژی های سئو در سال 2022 است:

گوگل در ژوئن 2021 به صورت رسمي Core Web Vitals را راه‌اندازی کرد. معمولاً به‌روزرسانی‌های اصلی Google درباره نوع محتوا است. با این حال، در اين به روزرسانی همه چیز در مورد تجربه کاربر است.

Core Web Vitals سیگنال‌های مربوط به تجربه کاربری صفحه وب هستند که UX سایت شما را با مشاهده 3 مورد اصلی اندازه‌گیری می‌کنند:

  • سرعت بارگذاری وب سایت
  • ثبات
  • تعامل و پاسخگویی

چرا گوگل این کار را می کند؟

گوگل تلاش می کند تا بهترین تجربه و تعامل را در دستگاه‌های مختلف به کاربران خود ارائه دهد. در واقع، دستگاه‌های تلفن همراه مهم‌ترین دستگاه‌ها هستند. آن هم به خاطر تغییر لیست بندی گوگل و قرار گرفتن تجربه موبایل در صدر لیست از مارچ 2021.

چگونه در گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم؟

در این ویدئو، 5 نکته موثر در مورد چگونگی بدست آوردن رتبه بالاتر در جستجوهای گوگل توضیح میدهیم:

…:::: ارائه خدمات سئو در کرج با آخرین اصول گوگل 2023 + قیمت رقابتی ::::…

  • از لینکسازی داخلی (Internal Linking) استفاده کنید

لینک سازی داخلی سایت یا لینک‌های داخلی به ارتباط صفحات مختلف در سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط کمک می کنند. این می تواند فرصت بزرگی برای سئو باشد، زیرا به طور معمول، ترافیک در تمام صفحات به طور یکنواخت توزیع نمی شود و بسیاری از صفحات سایت بدون بازدید می مانند.

به عنوان مثال، اسپنسر هاوز آزمایشی را در وب سایت خود انجام داد تا بفهمد پیوندهای داخلی چگونه برای رتبه بندی گوگل مفید هستند. پس از افزودن لینک های داخلی به 47 مقاله (بدون هیچ گونه به روز رسانی محتوا)،رتبه 76.6 درصد از پست ها در گوگل ارتقا یافت. چشمگیر است، نه؟

…::: حتما مطالعه کنید: 8 فاکتور رتبه‌بندی گوگل کدامند؟ :::…
تاثیر سئو روی سایت

منبع

استفاده از لینک های داخلی به گوگل این فرصت را می دهد که از طریق متن های قابل کلیک در یک سایت ارزش هر صفحه را بهتر درک کند.

نکته! همچنین استفاده از “مقاله مرتبط” برای نمایش یکی از مقالات خود می تواند ایده خوبی باشد.

با این حال، به گفته جان مولر از گوگل ، داشتن لینک های داخلی بیش از حد در هر صفحه نیز می تواند مضر باشد. زیرا اگر هر صفحه را به صورت متقابل پیوند دهید، موتورهای جستجو دیگر نمی توانند ساختار سایت و ارتباط یک صفحه با صفحه دیگر را درک کنند.

  • بر entity-based seo یا سئو مفهومی تمرکز کنید

Entity-based seo یا سئو مبتنی بر مفهوم چیست؟

سئو مفهومی یا Entity-based seo  یک کلمه یا اصطلاح مبتنی بر موضوع متن است که می تواند برای توصیف جایگاه شما به صورت متنی استفاده شود. Entity-based seo بر موضوعات و مفاهیم مهم تمرکز می کند که به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نتایج دقیق را بلافاصله ارائه دهند.

برخی از کلمات کلیدی و عبارات معانی متعددی دارند. به مثال زیر نگاه کنید. کلمه “کاپری” به نوشیدنی آبمیوه معروف “کاپری سان”، جزیره ای در ایتالیا، یک مدل شلوار و موارد دیگر مربوط می شود!

مفهوم در سئو
..::مطالعه بیشر: آموزش سئو سایت فروشگاهی ::..

بنابراین، چگونه محتوای خود را در مقابل کاربران مناسب قرار دهید؟

امروزه موتورهای جستجو با قابلیت جستجوی معنایی پیشرفته هستند و می توانند معنای پرس و جوهای کاربران را درک کنند.

برای اینکه به گوگل کمک کنید تا به بهترین شکل صفحه شما را بفهمد، باید کلمه مرتبط با جایگاه خود را درج کنید. همچنین بد نیست که آن را در عنوان متا یا داخل تگ عنوان داشته باشید.

این همان جایی است که پیوندهای داخلی و اعتبار دامنه اهمیت پیدا می کنند، چرا که می خواهید گوگل شما را به نمودار های هوشمند E-A-T (تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن) اضافه کند.

تاثیر سئو بر سایت

اما چرا؟ زیرا گوگل می خواهد صفحات را از منابع معتبر رتبه بندی کند و این فراتر از رتبه بندی دامنه است. اساساً، هرچه تخصص بیشتری در مورد موضوع (از نظر گوگل) داشته باشید، برای رتبه شما بهتر است.

  • پست های بلاگ را دوباره به صورت ویدئو ایجاد کنید

ویدئو به شکل قابل توجهی محتوای مورد علاقه کاربران است. بنابراین، با تبدیل پست وبلاگ خود به یک ویدیو، شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان بیشتری دارید.

تحقیقات نشان می‌دهد که ناشرانی که از محتوای ویدیویی در وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند، در جستجو ۴۱ درصد ترافیک بیشتری را نسبت به کسانی که فقط به محتوای نوشتاری متکی هستند، تجربه می کنند. علاوه بر این، ویدیو همچنین مسئول افزایش 157 درصدی ترافیک ارگانیک از SERP است.

ببینید چگونه پست وبلاگ خود را در مورد پیشنهاد سرصفحه Header Bidding به ویدیوی زیر تغییر کاربری دادیم.

…::: مقاله پیشنهادی: سئو خارجی چیست؟ :::…

 

مقاله شما در SERP (صفحه نتایج موتورهای جستجو) بیشتر در معرض دید قرار می گیرد، به عنوان مثال، ممکن است در موارد ویژه یا محتواهای با کیفیت  ظاهر شود.

تاثیر سئو در بازدید سایت

نکته دیگر انجام سئوی یوتیوب است که برخلاف سئو گوگل است. در YouTube، ویدیوی شما باید در 24 ساعت اول بیشترین میزان نمایش را داشته باشد تا در بالاترین رتبه ممکن قرار گیرد، در حالی که در گوگل یک مقاله می‌تواند پس از مدتی در جایگاه اول ظاهر شود.

  • وارد Google Discover شوید

Google Discover  یک فید خبری موبایل مبتنی بر هوش مصنوعی شخصی سازی شده  است که توسط گوگل ایجاد شده. این یک نوع جستجوی بدون پرس و جو با موضوعاتی است که با علایق کاربران و جستجوهای قبلی همخوانی دارد.

فید discover، میزان تعامل بازدیدکنندگان با محتوا را اندازه گیری می کند. بنابراین، اگر محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمال اینکه دوباره در فید آنها ظاهر شوید بسیار زیاد است.

اهمیت نسخه موبایل در سئو

با این حال، Google Discover با همه وب سایت ها به یک اندازه خوب کار نمی کند. بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 11000 URL ، وب سایت های خبری 99٪ از کل کلیک ها را دریافت کردند. وب سایت هایی که در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند نیز نتایج قوی نشان داده اند:

  • ورزش و سرگرمی
  • سایت‌های فروشگاهی یا تجارت الکترونیک
  • سرگرمی و فعالیت های شخصی

برای ظاهر شدن در Google Discover، محتوای باکیفیت و جذاب ضروری است.

نکته دیگر برای دریافت بیشترین ترافیک از Google Discover این است که متا تگ Max Image Preview را اضافه کنید که اساساً به Google می گوید مقاله شما را با یک تصویر بزرگ نمایش دهد.

برای انجام این کار، باید این تگ را مستقیماً یا از طریق یک افزونه در کد منبع HTML مقاله بلاگ خود وارد کنید:

موارد ضروری سئو

باید شبیه این باشد:

تاثیر سئو بر کسب و کار
…:::: حتما مطالعه کنید : تفاوت سئو و گوگل ادز چیست؟ ::::…. 

توجه داشته باشید که محتوای Discover معمولاً فقط در 3 روز اول ترافیک ایجاد می کند، به این معنی که این نکته باید مکمل استراتژی اصلی SEO شما باشد.

  • محتوای موجود را به روز کنید

ضروری است که محتوا را تا حد امکان به روز و تازه نگه دارید. به این دلیل که موتورهای جستجو مرتبط ترین (و جدیدترین) محتوا را برای کاربران در اولویت قرار می دهند.

  • پست های بلاگ موجود را به روز کنید

به تصویر زیر نگاه کنید. سایت منبع پست بلاگ خود را در مورد روندهای صنعت تبلیغات برنامه ای در 11/11/2021 به روز کرده است. آن قسمت بالا رفته روی نمودار نشان می دهد که چگونه حجم ترافیک پس از به روز رسانی افزایش یافته است.

تاثیر بلاگ در سئو

با این حال، فکر نکنید که صرفاً تغییر تاریخ انتشار در پست بلاگ قدیمی تان این کار را انجام می دهد. همه چیز به محتوا مربوط می شود. بنابراین، هنگام بازدید مجدد از مقالات قدیمی، سعی کنید به روزترین داده ها و اطلاعات واقعی مرتبط را جمع آوری کنید و همینطور کلمات کلیدی جدید را بررسی کنید.

  • داده های اصلی را به محتوای خود اضافه کنید

اگر بتوانید محتوای مبتنی بر داده خود را مانند اینفوگرافیک‌ها یا نمودارها تولید کنید، اشتراک گزاری های بیشتر در شبکه های اجتماعی و همچنین بک لینک‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

منبع

  •  تصاویر را به روز کنید

تصور کنید در حال به روز رسانی مقاله ای از سال 2015 هستید که دارای اسکرین شات از اینستاگرام آن سال است. بلافاصله احساس می شود که محتوا بسیار قدیمی است، حتی اگر اطلاعات موجود در آنجا هنوز مرتبط باشد.

تاثیر تصاویر بر سئو
  • تجزیه و تحلیل شکاف محتوا (content gap analysis) را در سطح هر صفحه اجرا کنی

این می تواند برای پیدا کردن و اضافه کردن موضوعات استفاده نشده در محتوای موجود شما استفاده شود.

به عنوان مثال، در تصویر زیر یک تجزیه و تحلیل شکاف محتوای صفحه در Ahrefs Keyword Explorer  برای کلمه کلیدی هدف اجرا شده است.

و مشخص شده حداقل برای 3 کلمه کلیدی با حجم ترافیک مناسب و KD(سختی کلمه)  پایین رنکی در یافت نمی شود.

تاثیر محتوا بر سئو

این به ما می‌گوید وقتی اطلاعات گمشده را به پست بلاگ خود اضافه می‌کنیم، به احتمال زیاد شروع به رتبه‌بندی برای این کلمات کلیدی می‌کنیم و محتوای خود را عمیق‌تر می‌کنیم.

  • محتوا را برای جستجوی صوتی بهینه کنید

جایگزینی جستجوی صوتی به جای جستجوی سنتی در آینده ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد. طبق آمار Statista، 55 درصد از خانواده های بریتانیا (16 تا 24 ساله) در سال 2021 دارای بلندگوی هوشمند بودند.

تاثیر صوت در سئو سایت

با بهینه سازی اسکیما برای جستجوی صوتی، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا وب سایت شما را سریعتر کشف کنند و مخاطبان جستجوی صوتی بیشتری را به دست آورند.

برای انجام این کار، سعی کنید سؤالاتی را که مخاطبانتان به صورت مکالمه می پرسند شناسایی کنید. این بدان معناست که افراد احتمالاً سؤالاتی با صدای طبیعی می پرسند که به جای کلمات کلیدی هدف، حاوی کلمات کلیدی طولانی هستند.

پر کردن خودکار گوگل، جستجوهای مرتبط، و همچنین درخواست افراد، منابعی عالی برای شروع جمع‌آوری داده‌ها هستند.

نکات سئو
  • با کلمات کلیدی طولانی ترافیک را هدایت کنید

کلمات کلیدی طولانی یک راه عالی برای به دست آوردن ترافیک مناسب با موضوعات بسیار رقابتی هستند. آنها کمتر محبوب و اصطلاحات خاص تر هستند، معمولا حداقل شامل 3 کلمه یا بیشتر هستند. آنها به اندازه کلمات کلیدی مورد نظر شما جستجو نمی شوند. بنابراین، رتبه بندی آنها آسان تر است.

مثال:

به جای هدف قرار دادن عبارت بسیار رقابتی “غذای سگ”، به دنبال جایگزینی که کمتر جستجو شده است، “غذای سگ ارگانیک” بروید. از آنجایی که کلمه کلیدی طولانی تر شما حاوی کلمه کلیدی اصلی یعنی همان غذای سگ است، شما این شانس را دارید که برای هر دو این کلمات کلیدی رنک دریافت کنید و حتی ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

کلمات کلیدی بلند

در پایان، اگر شانس معقولی برای رقابت و برتری شما نسبت به صفحات شناخته شده‌تر وجود نداشته باشد، هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با حجم ترافیک زیاد کاری بیهوده خواهد بود.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی طولانی، مشاهده نتایج تکمیل خودکار گوگل و کادر «people also ask» است. این به شما اطلاعاتی در مورد پرس و جوهای خاص تر می دهد.

استفاده از سرچ گوگل برای سئو

::: در ادامه 3 راه کلیدی برای بهبود رتبه سایت (seo) 2022 مهم برای شما آورده ایم اما قبلش به شما این مقاله رو پیشنهاد میدیم: معرفی الگوریتم گوگل برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید :::

هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، در مورد رضایت جستجوکننده فکر کنید. اگر واقعاً به آنها پاسخی نمی دهید، بیهوده از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

  • هدف جستجو کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

هدف جستجو کاربر یعنی مواردی که مردم انتظار دارند هنگام جستجوی موضوعی ببینند. این بدون شک مهمترین موضوع در سئو است.

هنگامی که ایده‌های کلمه کلیدی را پیدا می‌کنید، آنها را بر اساس هدف جستجو به 4 دسته تقسیم کنید:

  • اطلاعاتی (informational)
  • مسیریابی (navigational)
  • تجاری و تبلیغاتی (commercial)
  • ارتباطی و معامله‌ای (transactional)

می توانید از جدول زیر برای دسته بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

جدول کلمات کلیدی

این به شما یک ایده تقریبی از آنچه مخاطبان هدف شما انتظار دارند در مقاله بیابند و نوع محتوایی که باید تولید کنید می دهد.

به عنوان مثال، اگر اکثر کلمات کلیدی در دسته اطلاعاتی قرار می گیرند، این نشان می دهد که احتمالاً باید به دنبال یک مقاله یا یک راهنما از نوع بلاگ باشید و تعاریف و توضیحات را در آن بگنجانید.

  • صفحه را برای سئوی داخلی بهینه سازی کنید

سئوی داخلی برای تجربه  کاربران از لحظه‌ای که صفحه شما را در SERP کشف می کنند، بسیار مهم است. بنابراین، باید به صورت شهودی و منطقی بهینه شود. اگر بهترین شیوه‌های سئو داخلی را دنبال نکنید، همه تلاش های دیگر سئو ممکن است ارزشی نداشته باشند.

برای بهینه سازی سئوی داخلی روی صفحه، این نکات را در نظر بگیرید:

  • برای شناسایی خطاهای فنی، گزارش PageSpeed Insights را اجرا کنید.
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان خود قرار دهید.
  • از یک URL کوتاه و توصیفی استفاده کنید.
  • یک متا با توضیحات خوب بنویسید
  • از لینک های داخلی استفاده کنید؛
  • تصاویر خود را بهینه کنید (از جمله فشرده سازی و نوشتن متن های جایگزین).
  • به خوانا بودن صفحه اهمیت دهید.
12 نکته اصلی سئو
  • site audit را اجرا کنید. یعنی سایت را از نظر سئو بررسی کنید.

هرازگاهی، باید وب سایت خود را مرور کنید و آنچه را که باید بهبود یابد، تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، خلاص شدن از شر لینک های خراب، تصاویر خراب و ….

اما اگر مثلاً بیش از 100 صفحه داشته باشید چه؟ از کجا شروع می کنید؟ Ahrefs ابزاری به نام site audit  دارد که به سرعت اطلاعاتی در مورد مسائل کلیدی سئو، داده ها و عملکرد کلی وب سایت ارائه می دهد.

به محض اینکه دامنه وب سایت خود را تأیید کردید، این ابزار تمام صفحات وب سایت شما را بررسی می کند و لیستی از مشکلات مربوط به سرعت، پیوندها، برچسب های HTML، کیفیت محتوا و موارد دیگر و همچنین نحوه رفع آنها را به شما ارائه می دهد.

نکات سئو 2022
  • کیورد گپ (content gap analysis) انجام دهید

کیورد گپ یا شکات محتوایی یک راهکار عالی SEO است که به یافتن کلمات کلیدی رایجی که رقبای شما  با آنها رتبه بندی میشوند و شما از انها استفاده نمی کنید کمک می کند، همچنین به کشف ایده های موضوعی جدید برای بلاگ شما کمک می کند.

برای انجام یک تحلیل شکاف محتوای موثر، باید دامنه یا URL های رقبای اصلی خود را مثلا در   Ahrefs وارد کنید  تا کل وب سایت های رقبای شما را اسکن کند و همه کلمات کلیدی را که پتانسیلی برای وب سایت شما دارند را شناسایی کند. Ahrefs یک ابزار آنلاین برای آنالیز سئو می باشد.

سئو

هنگامی که دکمه “نمایش کلمات کلیدی” را فشار دهید، لیستی از کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد که در آن حداقل یکی از رقبای شما در  10 جایگاه برتر برای کلمه کلیدی هدف قرار می گیرد.

این یک ابزار عالی برای افزایش تعداد کلی کلمات کلیدی است که برای آنها رتبه بندی می کنید و زمانی که ایده های موضوعی را ندارید.

نکات سئو سایت 2022

و این پایان این مطلب است!

ثابت شده است که نکات بالا ترافیک ارگانیک شما را افزایش می دهد و استراتژی SEO شما را برای سال 2022 بهبود می بخشد.

اما توجه داشته باشید، هر استراتژی یک فرآیند سئو است و عوامل زیادی وجود دارند که بر مدت زمان سئو تاثیر می‌گذارند. در حالی که اجرای یک نکته ممکن است خیلی تغییری ایجاد نکند، پس از اجرای هر 12 نکته قطعاً تفاوت را خواهید دید.

آیا این نکات را مفید می دانید؟ چه نکات دیگری را اضافه می کنید؟ در زیر نظر خود را بگذارید و مارا آگاه کنید!

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو
منبع

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا