8 فاکتور رتبه‌بندی گوگل

کدام فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای استراتژی های سئو اهمیت بیشتری دارند؟ فهرست ما را مطالعه کنید تا متوجه شوید. این مقاله توسط مرکز سئو متخصص طراحی سایت و سئو در کرج، تهیه شده است. با خواندن این مقاله اطلاعات خوب مفیدی به دست خواهید آورد.

برخی افراد مقاله‌ای شبیه به این را می خوانند که در مورد مهم ترین عوامل رتبه بندی صحبت می کند و با خود فکر می کنند، “خب ، من این روش را دنبال خواهم کرد.” و در این راه چیزهای عجیب و غریبی می‌خوانند. –مثلا Easter Eggs ها جزو فاکتورهای رتبه‌بندی هستند. می‌توانید تمام وقت خود را صرف آماده‌سازی برای نتایج ایستر اگز و بهینه‌سازی Google Doodles در SERP کنید، همچنین می‌توانید از آن صرف نظر کنید. تصمیم با خودتان است. در کل خواندن این نوع مقالات، بسیار خسته کننده است.

با این حساب برای بهبود سئوی سایت خود باید بر روی چه فاکتورهایی تمرکز کنید؟ به گفته جان مولر از گوگل، شما باید روی ” عالی بودن ” تمرکز کنید. اما در دنیای امروز با بیش از 8/1 میلیارد وبسایت آنلاین، چگونه می توانید عالی باشید و دیده شوید؟ و با وجود بی‌نهایت مقالاتی که به عوامل رتبه‌بندی می‌پردازند، از کجا بفهمیم کدام یک درست می‌گویند؟

بنر مقاله 8 فاکتور رتبه‌بندی گوگل

از آنجایی که گوگل سایت‌ها را بر اساس صدها فاکتور ارزیابی می‌کند، دانستن اینکه استراتژی سئوی خود را روی کدام قسمت متمرکز کنید گاهی اوقات غیرممکن به نظر ‌می‌رسد. آنچه ما می دانیم این است که گوگل همواره تغییراتی در فاکتورهای رتبه‌بندی ایجاد می‌کند و به این کار ادامه خواهد داد تا هرچه بهتر پاسخگوی نیاز کاربران باشد. ولی حتی گرایش‌های جدید سئو هم از الگوریتم حال حاضر پیروی می‌کنند و با کمی خلاقیت و آگاهی از سئو، این امکان برای شما وجود دارد که رتبه‌ی خوبی کسب کنید.

فاکتور های مهم رتبه بندی گوگل چیست؟

فاکتورهای رتبه‌بندی تنها به این فهرست محدود نمی‌شوند، اما مواردی که در اینجا مطرح می‌کنیم از تاثیرگذارترین عوامل رتبه‌بندی گوگل هستند.

مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل بدون ترتیب خاصی، عبارتند از:

  1.  محتوای باکیفیت
  2.  Mobile-First
  3. تجربه کاربر در صفحه(Page Experience)
  4. سرعت صفحه
  5. بهینه سازی داخلی صفحه (On Page Optimization)
  6. لینک‌های داخلی
  7. لینک‌های خارجی
  8. سئو محلی

حالا به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم. با ما همراه باشید

  1. محتوای باکیفیت منتشر کنید

هیچ کس نمی گوید: “من محتوای باکیفیت نمی‌خواهم”

کیفیت محتوای وبسایت و وبلاگ شما همچنان فاکتوری حیاتی است.  محتوای شما باید اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد. به خاطر به‌روزرسانی‌های Panda و Fred در گوگل ، ساخت صفحات بی‌کیفیت می‌تواند به شما آسیب برساند. حتی نام‌های بزرگی مانند eBay و Apple هم سابقه‌ی آسیب دیدن به خاطر محتوای بی‌کیفیت را داشته‌اند.

محتوای با کیفیت یعنی صفحاتی که باعث افزایش زمان حضور کاربر می‌شوند، نرخ پرش کمتری دارند و اطلاعات مفید به کاربر ارائه می‌دهد. محتوای باکیفیت در دنیای این روزهای سئو خیلی گسترده‌تر از این است که مطلب صرفاً به خوبی نوشته شده و طولانی باشد. آنها همچنین باید موارد زیر را در نظر بگیرند تا بیشتر در SERP حضور داشته باشند.

  • الگوریتم RankBrain

دانستن هدف جستجوی کاربران برای ساخت صفحاتی که ترافیک ارگانیک را به سمت سایت هدایت می کنند ضروری است. و اینجاست که RankBrain اهمیت پیدا می‌کند. RankBrain یک سیستم آموزش‌پذیر ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا هدف عبارت جستجو را درک کند. حتما می‌پرسید این موضوع چقدر اهمیت دارد؟ خوب، سایت CoSchedule با تغییر رویه‌ی استراتژی های سئوی خود به منظور هماهنگی بیشتر با هدف جستجوکننده، شاهد افزایش 594 درصدی در ترافیک بود. این همسویی با هدف جستجو بسیار مهم است چون هدف می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

گوگل حتی فراتر رفته و نتایج جستجو را با یک ویژگی جدید که برای پرس و جوهای چند منظوره طراحی شده است، به روز کرده است. برای درک اینکه هدف مخاطبان احتمالی شما چیست، باید از Google Analytics استفاده کنید تا ببینید کاربران به دنبال چه چیزی هستند.

خوشبختانه، تکنیکهایی برای این کار وجود دارند. گزینه‌هایی مانند Site Search و User Flow می‌توانند ایده‌هایی در این زمینه به شما ارائه دهند. همچنین می توانید گزارش عملکرد را در کنسول جستجوی گوگل مشاهده کنید. این به شما نشان می‌دهد که مردم در SERP روی کدام گزینه‌ها کلیک می کنند تا به سایت شما برسند.

  • استفاده از کلمه کلیدی

امروزه کلمات کلیدی به عنوان نقشه‌ی راه برای تولید محتوا عمل می کنند. شما از طریق بررسی رقبا و تحلیل داده‌ها، می توانید کلمات کلیدی باارزشی کشف کنید که حجم جستجوی متوسط اما نرخ کلیک بالایی برای مخاطبان شما دارند. بنابراین، کلمه کلیدی اصلی خود را شناسایی کرده و آنها را در مطالب مناسب برای مخاطب خود بگنجانید.

به عنوان مثال، یکی از مطالعات گوگل نشان داد که جستجوی تلفن همراه مانند [مارک‌های مشابه] و [فروشگاه‌های مشابه] در دو سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است. یعنی کسانی که در صنعت تلفن همراه هستند باید خود را با این تغییر نیازهای مخاطب سازگار کنند.

امروزه تحقیق و استفاده از یک کلمه کلیدی واحد دیگر قدیمی شده. بهتر است مفهوم کلیدواژه را در موضوعات خود نمایان کنید. به مترادفها، کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یا موضوعات مشابه توجه کنید. با این روش شما کلمه کلیدی مورد نظرتان را هایلایت می‌کنید.

  • تازگی محتوا و سایت

تازگی محتوا چیز جدیدی نیست. هنگامی که گوگل برای اولین بار در سال 2011 در این مورد اطلاع‌رسانی کرد ، در مورد مفهوم محتوای تازه سردرگمی‌هایی به وجود آمد.

خب منظور از محتوای تازه چیست؟ و چگونه می‌توان از آن برای ماندگار شدن محتواهای قدیمی استفاده کرد؟

برای تولید محتوای باکیفیت که تا مدت زیادی بازدید داشته باشد نباید فقط هر سال تاریخ مطالب را به روز کنید . بلکه باید دوباره آن را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی نیاز به تغییر دارد. برای مثال، اگر فهرستی از محصولات ساخته‌اید، می‌توانید اسکرین‌شات‌ها، قیمت‌گذاری و اطلاعات پیوست شده به هر کدام را به‌روزرسانی کنید.

انجام آپدیت در بازه‌ی سه ماهه ایده آل است. اینگونه متوجه می‌شوید که چه قسمتهایی نیازمند بازبینی هستند و چه مواردی می‌توانند به صفحات دیگر منتقل شوند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر در محتوای خود، به داده ها نگاه کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

…:::: حتما مطالعه کنید : معرفی الگوریتم های گوگل ::::….
  1. سایت خود را Mobile-First کنید

ایندکس Mobile-First در سال 2017 شروع و پس از روندی طولانی به طور رسمی در مارس 2021 نهایی شد.

به طور خلاصه، ایندکس Mobile-First راهی است که گوگل سایت شما را بررسی می‌کند. اگر یک وب‌سایت جدا برای تلفن همراه دارید، URL سایت تلفن همراه شما ایندکس می‌شود و از آن به جای نسخه‌ی دسکتاپ برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود. البته هیچ شاخص جداگانه ای برای تلفن همراه اول وجود ندارد. گوگل محتوای شما را که مستقیماً از نسخه موبایلی سایت شما می آید ایندکس و رتبه بندی می‌کند.

شاخص mobile-first نباید با قابلیت استفاده در تلفن همراه اشتباه گرفته شود. بیایید نگاهی به قابلیت تلفن همراه داشته باشیم تا تفاوت این دو را بهتر متوجه شویم.

  • قابلیت استفاده در موبایل

به یاد دارید زمانی توصیه شده بود که یک نسخه‌ی جداگانه به شکل m.URL.com برای سایت خود داشته باشید؟ استفاده از این روش ضرری ندارد، ولی محبوبیت آن هر روز کمتر می‌شود و سایتها به جای آن به سمت ساخت وبسایت های واکنش‌گرا می‌روند .

گوگل گفته است که آنها از هیچ روش مشخصی برای وب‌سایت‌های تلفن همراه (واکنش‌گرا، پویا یا URLهای جداگانه) در مورد رتبه‌بندی حمایت نمی‌کنند، با این حال پیشنهاد آنها وب‌سایت واکنش‌گراست .

این روزها به خاطر ایندکس Mobile-First نسخه‌ی تلفن همراه وبسایت شما مهم ترین فاکتور برای حضور در SERP هاست . پس دستورالعمل‌های گوگل را دنبال کنید و مطمئن شوید که محتوای شما در دسکتاپ و تلفن همراه یکسان است.

واکنش‌گرا بودن سایت برای تلفن همراه در ایندکس Mobile-First مورد نیاز نیست، و شما در واقع سایتتان را برای تجربه‌ی بهتر کاربر و در نتیجه کسب رتبه‌ بهینه می‌کنید.

  1. به تجربه‌ی کاربری توجه کنید

  • تجربه کاربری خود را بهبود بخشید

در بروزرسانی‌های اخیر گوگل متوجه شده‌ایم که تجربه‌ی کاربر در سئو تاثیرگذار است. اگر به UX فکر نکنید ، وب سایت شما شکست می‌خورد. 38 درصد از مردم در صورتی که محتوا و طرح‌بندی جذاب نباشد، دیگر با وب‌سایت ارتباط برقرار نمی‌کنند.

توجه به این امر می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. Main Street Host، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، با به‌روزرسانی محتوا و بهینه‌سازی دکمه‌های call to action، شاهد افزایش ۶۶ درصدی بازدید از صفحات اصلی خود بود. و Ezoic پس از ایجاد یک UX بهتر ، شاهد افزایش 186 درصدی درآمد به ازای هر 1000 بازدیدکننده بود.

Rover نمونه خوبی از یک تجربه کاربری خوب است:

اگر می خواهید در SERP ها موفق شوید، طراحی یک تجربه کاربری مناسب، حیاتی است.

  • معماری سایت

معماری سایت یکی از اجزای مرتبط با تجربه‌ی کاربر است و تأثیر بسزایی بر سئو دارد. 

جان دوهرتی از Credo ادعا می کند:

یکی از بزرگترین تغییراتی که می توانم ایجاد کنم، اصلاح معماری سایت است.

او در ادامه به یک وب‌سایت می‌پردازد که در آن URL‌ها را از صفحه تگ به صفحه زیر شاخه تغییر داده است تا در معماری سایت لینکهای بالاتری داشته باشد. او توانست بازدید ارگانیک را 74 درصد و تعداد صفحات بازدید شده را 41 درصد افزایش دهد.

در اینجا یک نمونه از معماری صحیح سایت آورده شده است:

معماری سایت نه تنها به کاربران کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بهتر مسیریابی کنند، بلکه می تواند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات بیشتری را در یک وبسایت پیدا کنند.

به طور خلاصه، وب سایت های شما باید به راحتی قابل استفاده باشند و تمام صفحات باید تا حد امکان ساده چیده شوند تا بازدید کاربر از قسمتهای مختلف آسان باشد. کاربر باید تنها با سه تا چهار کلیک هر صفحه ای را در وبسایت پیدا کند. ممکن است این کار همیشه در سایت‌های بزرگ امکان‌پذیر نباشد. با این حال راه‌هایی وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند صفحات را در داخل سایت جستجو و آنچه را که نیاز دارند پیدا ‌کنند.

با انتشار آپدیت Page Experience، معماری سایت تاثیر بیشتری بر سئوی شما خواهد داشت.

همانطور که جان مولر از گوگل اشاره کرده، Core Web Vitals بسیار حیاتی است و بر بسیاری از عوامل دیگر مرتبط با سئو تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، Core Web Vitals بر نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر از سایت شما تأثیر می گذارد. اگر جستجوگر به صفحه‌ای برود و تبدیل به مشتری شود، UX ، سرعت صفحه و محتوای شما، همگی در نرخ تبدیل دخیل بوده‌اند. اساسا Core Web Vitals برای کمک به ارائه‌ی تجربه‌ی بهتر برای کاربر ایجاد شده است.

  • ساخت وبسایت امن (HTTPS)

دکتر پیت جی. میرز اشاره کرده که 30 درصد از نتایج صفحه اول گوگل از HTTPS استفاده می کنند.

تغییر ندادن وبسایت به HTTPS لزوماً به آن آسیب نمی رساند، با این حال از زمانی که گوگل برای اولین بار HTTPS را به عنوان سیگنال رتبه بندی در سال 2014 اعلام کرد، تفاوتهایی ایجاد شده است. در سال 2017، گوگل اعلام کرد که مرورگر کروم (که 45 درصد ما از آن استفاده می‌کنیم) زمانی که سایت‌ها HTTPS نیستند، در نوار URL  آنها را به‌عنوان «ناامن» نشان می‌دهد. و پس از اعلام هشدار نهایی آنها، اگر این انتقال را انجام ندهید، ممکن است شاهد افزایش نرخ پرش باشید.

همه اینها نشان می دهد که گوگل فکر می کند HTTPS ضروری است. با این حال، تغییر به HTTPS  (و SSL، زیرا با هم کار می‌کنند) می‌تواند در صورت عدم اجرای صحیح، صدمات زیادی به سایت شما وارد کند. حتی اگر این کار به خودی خود تأثیر قابل توجهی روی SEO نداشته باشد، به‌روزرسانی کروم ممکن است به این معنی باشد که بهتر است آن را انجام دهید، البته توسط افراد باتجربه.

  • Ad Experience

Ad Experience در سال 2017 عرضه شد و کاربران کروم را هدف قرار داد. اگر ‌Better Ads Standards را نقض کنید، کروم می‌تواند همه‌ی تبلیغات را از وب‌سایت شما حذف کند. در واقع اگر از تبلیغات بیش از حد و آزاردهنده استفاده کنید کروم اقدامات لازم را انجام می‌دهد. Ad Experience  با Page Experience و Core Web Vitals مرتبط است زیرا تجربه‌ی کاربر از سایت و نحوه‌ی تعامل او با شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

…:::: حتما مطالعه کنید : جستجوی ارگانیک چیست؟ ::::….
  1. سرعت صفحه‌ی خود را بهینه کنید

سرعت صفحه در گذشته فقط یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل برای نسخه‌ی دسکتاپ بود، اما از سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی موبایل راهم در بر می‌گیرد. هرچه سایت شما کندتر بارگذاری شود، بازدیدکنندگان و درآمد بیشتری را از دست خواهید داد. مثلا برای آمازون، تنها یک ثانیه تاخیر می‌تواند باعث ضرر 6/1 میلیارد دلاری در هر سال شود و تلگراف، نشریه بریتانیایی، شاهد این بود که تاخیر چهار ثانیه‌ای باعث کاهش بازدید به میزان 02/11 درصد شد.

پس چرا ریسک کنیم؟ ابزارهایی برای آزمایش میانگین سرعت صفحه‌ی وبسایت وجود دارند. بارگذاری سریع‌تر صفحات منجر به تجربه‌ی بهتر در وب‌سایت می‌شود، به همین دلیل گوگل آن را در فاکتورهای رتبه‌بندی موبایل قرار داده .

  1. بهینه‌سازی روی صفحه را به بهترین شکل انجام دهید

سئو داخلی (On Page) ارتباط نزدیکی با تجربه‌ی کاربر از صفحه (Page Experience) دارد. در واقع پشت‌صحنه‌ی اقدامات مربوط به سئو و محتواست. این موضوع سال‌هاست که وجود دارد و هنوز هم تأثیر قابل‌توجهی بر روی بازدید وب‌سایت و موقعیت آن در SERP دارد.

وب سایت Mockingbird تنها با به روز رسانی برچسب های H1 شاهد افزایش 62 درصدی در ترافیک ارگانیک بود . و Brand New Copy با ایجاد اصلاحاتی در متا و ساختار پیوند داخلی، ترافیک خود را تا 48 درصد افزایش داد.

بهینه‌سازی وبسایت شما می تواند به محتوای باکیفیت شما کمک کند تا موتورهای جستجو و کاربران آن را سریعتر پیدا کنند.

چند مورد از تاثیرات بهینه‌سازی روی صفحه:

  • اطلاعات متا
    این بخش شامل برچسب عنوان و توضیحات صفحه‌ی شماست. همان اطلاعاتی که کاربران در SERP ها در مورد سایت شما می‌بینند. گاهی اوقات گوگل محتوا را از صفحه بیرون می کشد و آن را به عنوان توضیحات در SERP درج می کند، ولی بهتر است که این قسمت با خواسته‌ی کاربر مطابقت داشته باشد. بهترین عناوین و توضیحات را برای صفحات خود بنویسید، اما به خاطر داشته باشید که همیشه از آنها استفاده نمی شود.

متاتگ‌های بیشتری در سئو وجود دارند که باید در مورد آنها بدانید. و به این فکر کنید: یک متا تگ خاص می تواند منجر به افزایش 300 درصدی کلیک ها از Google Discover شود.

  • اسکیما (Schema)

اسکیما یکی دیگر از اجزای “پنهان” وبسایت است که اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما به موتورهای جستجو می‌دهد. تقریباً 600 نوع اطلاعات مختلف وجود دارد که می توانید بگنجانید. اسکیما شناسایی اطلاعات ضروری وبسایت را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال، اسکیمای شما برای یک کسب و کار محلی ممکن است به شکل زیر باشد:

اندرو والنته در جلسه‌ای با عنوان « چگونه در جستجو با داده‌های ساختاریافته متمایز شویم » در Google I/O،  نمونه‌ای از مطالعات موردی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد چگونه نشانه‌گذاری Schema و نتایج غنی به افزایش تعامل و کلیک‌ کمک می‌کند.

سایت Rotten Tomatoes  شاهد افزایش نرخ کلیک 25 درصدی در صفحات نشان‌شده بود. و Food Network افزایش 35 درصدی در بازدید از دستور العمل های دارای نشانه گذاری را مشاهده کرد.

Schema markup به گوگل کمک می کند تا بخش‌های باکیفیت را در نتایج جستجو نمایش دهد و همین موضوع آن را به بخش مهمی از سئو تبدیل می‌کند.

  • Featured Snippets

فیچرد اسنیپت قسمتی از محتواست که از کپی صفحه استخراج شده و مستقیماً در نتایج جستجو ارائه می‌شوند. اگر به دنبال نشان دادن یک فیچرد اسنیپت هستید، باید RankBrain را درک کنید، همینطور قصد و نیت هر کوئری را. تا بتوانید برای فیچر اسنیپت رتبه کسب کنید. اگر محتوای شما ارزش بیشتری برای هدف جست‌وجو داشته باشد، موتورهای جستجو آن را در فیچرد اسنیپت برجسته می‌کنند.

  • Google Discover

Google Discover یکی از فاکتورهای جدید سئو مرتبط با محتوا است که پتانسیل هدایت ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به نتایج جستجوی استاندارد دارد. برای اینکه ببینید آیا در حال حاضر در Google Discover رتبه دارید یا خیر، گزارش آن را در Google Search Console بررسی کنید.

  1. به ساختار لینکسازی داخلی اهمیت دهید

ساختار لینکسازی داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را بهتر پیدا کنند.

کوری موریس، معاون بازاریابی Voltage، اولویت‌بندی لینکسازی داخلی خود را در پنج مورد مختلف مطرح می‌کند:

  • کمک به کاربران
  • مدیریت روند هدایت لینکها (مثلا ترافیک وقتی وارد سایت شما می‌شود به کدام بخش می‌رود).
  • ساخت یک نقشه پیرامون موضوعات محتوایی خاص.
  • رعایت استانداردها.
  • اولویت دادن به ایندکس برخی صفحات خاص

یعنی در واقع استراتژی شما برای لینک کردن صفحات مختلف در سایت، ابتدا باید کاربر محور باشد. سپس می توانید روی نحوه‌ی هدایت ترافیک به مجموعه‌ای از صفحات تمرکز کنید.

مثلا به این فکر کنید که چگونه ساختار لینکسازی داخلی می‌تواند باعث شود کاربران فرم ثبت نام در خبرنامه را تکمیل کنند.

  1. لینکهای مرتبط و معتبر به دست آورید

اگر می‌خواهید رتبه‌ی خوبی کسب کنید، بک لینکها همچنان یکی از مؤلفه‌های پیشرو در سئو هستند. کسانی که می گویند بدون بک لینک می توانید به موفقیت دست پیدا کنید را نادیده بگیرید. اگر استراتژی لینکسازی قدرتمندی را دنبال نکنیم، کار ما حرفه‌ای و درست نخواهد بود. از آنجایی که هر صنعتی منحصر به فرد است، فرصتهای لینک سازی مختلفی برای هر کدام وجود دارد.

لینک ها ممکن است ارزش خود را در چند دهه‌ی آینده از دست بدهند، اما آنها هنوز یک سیگنال رتبه‌بندی هستند.

  1. سئو محلی یا Local SEO

گوگل فاکتور Local را به سه عامل رتبه‌بندی تقسیم می‌کند:

  • ارتباط
    ارتباط به میزان نزدیکی کسب و کار به درخواست جستجوگر مرتبط است و مهم‌ترین بخش سئوی محلی گوگل است. فهرست‌های کسب‌وکار شما مانند Google My Business، Bing Places Listing و … با نام، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات کسب‌وکار شما مرتبط هستند. تکمیل دقیق تمام اطلاعات تجاری در این فهرست‌ها برای کمک به موتورهای جستجو و ارتباط با مخاطب، کلیدی است.
  • فاصله
    منظور فاصله‌ی فیزیکی بین کسب و کار شما و مخاطب است. هرچه کسب و کار شما به جستجوگر نزدیکتر باشد، احتمال بیشتری دارد که مکان در نتایج نقشه‌ی محلی ظاهر شود.
  • برجستگی
    برجستگی به محبوبیت کسب و کار شما به شکل آفلاین اشاره دارد. گوگل این موضوع را به این شکل توضیح داده:

برجستگی بر اساس اطلاعاتی است که گوگل در مورد یک کسب و کار، از سرتاسر وب، مانند پیوندها، مقاله‌ها، و دایرکتوری‌ها دارد. نظرات بیشتر و امتیازات مثبت می‌تواند رتبه‌ی محلی کسب و کار شما را بهبود بخشد. موقعیت شما در نتایج وب نیز یک عامل است، بنابراین بهترین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اعمال می‌شود.

جمع بندی

فاکتورهای رتبه‌بندی همه با هم به متخصصین سئو کمک ‌می‌کنند تا یک سایت «عالی» درست کنند. ولی این فاکتورها فقط به همین موارد محدود نمی‌شوند و از آنها فقط باید به‌عنوان راهنمایی استفاده شود. عالی بودن در اینجا به معنای یک استراتژی سئو‌ی کامل و جامع برای عملکرد بهتر در حال حاضر و آینده است.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

منبع: مرکز سئو

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا