الگوریتم های گوگل

از بین تعداد بی‌شمار به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل که در دهه گذشته معرفی شده‌اند، 8 الگوریتم جستجوی گوگل در سئو که سئو را برای همیشه تغییر داده‌اند را برای شما در اینجا گردآوری کرده‌ایم.

گوگل ادعا می کند که الگوریتم جستجوی خود را چندهزار بار در سال به روز می کند. در اکثر موارد، به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل بسیار کوچک هستند و نمی‌توان متوجه آنها شد. اما، هر چند وقت یکبار، گوگل تغییراتی اساسی ایجاد می کند که رویکرد سئوی ما را برای همیشه مختل می کند.

در این مقاله سئو، 8 مورد از مهم ترین تغییرات الگوریتم جستجو را لیست کرده‌ایم که برای استراتژی های سئو شما بسیار مهم و حیاتی می باشد. ما موضوعاتی مثل اینکه چرا این به‌روزرسانی‌ها معرفی شده‌اند، چگونه کار می‌کنند و چگونه سئو سایت خود را با آنها هماهنگ کنیم را بررسی می‌کنیم.

این مقاله توسط مرکز سئو، متخصص سئو و طراحی سایت تهیه شده است، با خواندن این آن، اطلاعات مفید و به روزی به دست می آورید، لطفا تا انتها همراه ما باشید.

گوگل الگوریتم

اما قبل از شروع، بیایید ببینیم آیا تا به حال تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفته‌اید یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Rank Tracker را راه اندازی کنید، آن را با حساب Google Analytics خود همگام کنید و به تب Organic Traffic بروید.

الکوریتم های گوگل

…::: سفارش تولید محتوا در کرج با قیمت رقابی 1402 :::…

الگوریتم پاندا

تاریخ: 24 فوریه 2011

ماموریت: محتوای تکراری، سرقت ادبی یا محتوای ضعیف. اسپم تولید شده توسط کاربر؛ گنجاندن بیش از حد کلمات کلیدی

کارکرد: به روز رسانی الگوریتم پاندا یک به اصطلاح “امتیاز کیفیت” به صفحات وب اختصاص می دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی گوگل استفاده می شود. در ابتدا، اثرات پاندا خیلی مشخص نبود، اما در ژانویه‌ی 2016 به طور دائم در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. از آن زمان، انتشار به‌روزرسانی‌ها بیشتر شده است، بنابراین هم جریمه‌های پاندا و هم بازیابی سریع‌تر اتفاق می‌افتند.

نحوه‌ی تنظیم: سایت را همیشه از نظر محتوای تکراری، محتوای ضعیف و پر شدن از کلمات کلیدی بررسی کنید.

  1. الگوریتم پنگوئن Penguin

…::: حتما مطالعه کنید: 8 فاکتور رتبه‌بندی گوگل کدامند؟ :::…

تاریخ: 24 آوریل 2012

خطرات: لینکهای اسپم یا نامربوط. لینکهایی با انکرتکستهای بیش از حد بهینه شده.

کارکرد: هدف گوگل پنگوئن پایین آوردن رتبه‌ی سایتهایی است که بک لینک آنها غیر طبیعی به نظر می‌رسد. این به‌روز‌رسانی به ایجاد لینک‌هایی که روی آنها کار نشده بود پایان داد، مانند لینکهای خریداری شده از لینک‌فارم‌ها و PBNها.

نحوه‌ی تنظیم: برای در امان ماندن از تأثیرات به‌روزرسانی پنگوئن، رشد پروفایل لینک خود را زیر نظر داشته باشید و با یک جستجوگر بک لینک مانند SEO SpyGlass، به شکل منظم site audit را اجرا کنید. در داشبورد Summary Tool’s، یک نمودار پیشرفت پروفایل لینک خواهید دید. مراقب هر گونه افزایش غیرمعمول باشید. این موارد ممکن است نتیجه یک حمله‌ی منفی سئو توسط رقبای شما باشد.

پنگوئن
…:::: مطالعه بیشتر ::: سئو بلک هت چیست؟ :::…
  1. مرغ مگس خوار

Hummingbird algorithm

تاریخ: 22 آگوست 2013

خطرات: استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی. محتوای بی کیفیت

کارکرد: الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک می کند تا درخواست های جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که بیشتر با هدف مخاطب مطابقت دارد (حتی اگر خلاف تک عبارات درون پرس و جو باشد). در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را فراهم می کند که صفحات برای پاسخ به جستجو رتبه بندی شوند، حتی اگر حاوی کلمات دقیقی که جستجوگر وارد کرده است نباشند. این امر با کمک پردازش طبیعی زبان به دست می‌آید که  ازLSI (Latent Semantic Indexing)، اصطلاحات و مترادف های همزمان استفاده می‌کند.

نحوه‌ی تنظیم: تحقیق خود روی کلمات کلیدی را گسترش دهید و بر مفاهیم کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط، مترادف ها و اصطلاحات همزمان را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. جستجوها و سوالات مرتبط با گوگل و همچنین پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل منابع خوبی برای این کار هستند. همه آنها در ماژول Keyword Research و در قسمت Rank Tracker گنجانده شده است.

Hummingbird algorithm

از این اطلاعات برای درک بهتر مخاطبان و تنوع بخشیدن به محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامع که هدف جستجوگر را برآورده می کند، هم از نظر تعامل با کاربر و هم از نظر سئو سود خواهید کرد.

  1. موبایل Mobile

Mobile algorithm

تاریخ: 21 آوریل 2015

خطرات: عدم وجود نسخه موبایلی برای صفحه. عملکرد ضعیف در موبایل

کارکرد: این مورد و به روز رسانی های بعدی جستجو با موبایل (2018، 2020) تمرکز را از نسخه‌ی دسکتاپ به نسخه‌ی موبایل وبسایت تغییر داده است. امروزه گوگل تمامی وبسایت ها را بر اساس سرعت و کاربری راحت نسخه‌ی موبایل آنها رتبه بندی می کند.

نحوه‌ی تنظیم: صفحات خود را برای جستجو با موبایل بهینه کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده در موبایل تمرکز کنید. تست‌های سرعت صفحه و میزان موبایل‌پسند بودن گوگل، به شما کمک می‌کند ببینید کدام جنبه‌های سایت شما نیاز به بهبود دارند.

  1. رنک برین RankBrain Algorithm

RankBrain algorithm

تاریخ: 26 اکتبر 2015

خطرات: عدم ارتباط خاص با پرس و جوی مخاطب. محتوای سطحی؛ UX ضعیف

کارکرد: الگوریتم RankBrain بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است که در واقع یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت پرسش‌ها را بفهمد و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به آن پرسش‌ها ارائه دهد. گوگل RankBrain را سومین فاکتور مهم رتبه بندی می‌داند.

در حالی که ما فرمول دقیق این به‌روزرسانی بزرگ را نمی‌دانیم، اکثرا بر این باورند که RankBrain مسئول سفارشی کردن نتایج جستجوی گوگل برای کاربر است. اساساً، گوگل فراتر از پرسش موجود در جستجوی افراد می رود و دامنه‌ای بزرگتر از فاکتورها مانند مترادف ها، کلمات ضمنی و سابقه‌ی جستجوی شخصی را در نظر می گیرد.

نحوه‌ی تنظیم: با کمک Comptitive Analysis، صفحات خود را از نظر ارتباط با موضوع و جامع بودن بهینه کنید.

  1. الگوریتم medic پزشکی

…:::: مطالعه بیشتر ::: آموزش سئو سایت فروشگاهی :::…
Medic algorithm

تاریخ: 4 می 2018

خطرات: عدم وجود قدرت در وب سایت های YMYL، سیگنال های ضعیف E-A-T

کارکرد: به نظر می رسید به روز رسانی Google Medic به طور نامناسبی بر وب سایت های پزشکی و همچنین سایر وب سایت های تغییر در شیوه‌ی زندگی (مانند سایتهای مالی، حقوقی، آموزشی) تأثیر می گذارد. اگرچه صراحتاً تأیید نشده است، ولی نمایندگان گوگل اشاره کرده‌اند که به‌روزرسانی برخی از سیگنال‌های)  E-A-T تخصص، اختیار، اعتماد) را طبق دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت (Quality Rater Guidelines) اجرا کرده‌اند.

نحوه‌ی تنظیم: تا به امروز، هیچ استراتژی بازیابی تثبیت‌شده‌ای برای به روز رسانی Medic وجود ندارد. برخی از سئوکارها استخدام نویسندگان خبره را برای اعتبار بخشیدن به وب سایت خود پیشنهاد می کنند، برخی دیگر ادعا می کنند که راه حل در ایجاد نهادهایی برای برند شما است.

  1. برت Bert Algorithm

Bert algorithm

…:::: ارائه خدمات سئو در کرج با آخرین اصول گوگل 2023 + قیمت رقابتی ::::…

تاریخ: 22 اکتبر 2019

خطرات: محتوای ضعیف نوشته شده. عدم تمرکز؛ فقدان موضوع

کارکرد: این به روز رسانی الگوریتم گوگل از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر عبارت های جستجو، تفسیر متن، شناسایی موجودیت ها و روابط بین موجودیت ها استفاده می کند. متوجه شدیم که به‌روزرسانی‌های پاندا، مرغ مگس‌خوار و RankBrain از کلمات کلیدی فاصله می‌گیرند، و حالا به‌روزرسانی BERT نقطه‌ی اوج این تلاش است که به گوگل اجازه می‌دهد تا تفاوت‌های ظریف‌تری را هم در پرس‌و‌جوهای کاربران و هم در نتایج جستجو درک کند.

نحوه‌ی تنظیم: بالاخره داریم می‌بینیم که گوگل واقعاً به نوشتن مطلب خوب پاداش می‌دهد.

  1. به روز رسانی های اصلی(Core Updates)

تاریخ: 2017 تا کنون

کارکرد: از سال 2017، گوگل شروع به معرفی به روز رسانی های بزرگتر مانند Core Updates کرده است. از آن زمان تا کنون اطلاعات حتی کمتری در مورد اینکه این به‌روزرسانی‌ها چیست و کدام بخش از جستجو را بهبود می‌بخشد، وجود دارد. سئوها اغلب تغییرات رتبه بندی پس از به روز رسانی را دنبال می کنند و سعی می کنند بفهمند دقیقا چه چیزی تغییر کرده است، اما به ندرت به یک نتیجه‌ی قطعی می‌رسند. این احتمال وجود دارد که به‌روزرسانی‌ Core Google فقط پیشرفتی در به‌روزرسانی‌های قبلی گوگل باشد یا شاید تعدادی از به‌روزرسانی‌های کوچکتر باشند که با هم ترکیب شده‌اند.

نحوه‌ی تنظیم: از آنجایی که اثرات به‌روزرسانی‌Core  Google اغلب ناشناخته هستند، یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود ردیابی کنید. پس از انجام به‌روزرسانی، می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبای شما در رتبه‌بندی بالا یا پایین رفته‌اند و در مورد عوامل مؤثر حدسهایی بزنید.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

منبع: مرکز سئو

…:::: مطالعه بیشتر ::: اهمیت سئو سایت برای کسب و کار :::…

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا