راه های کسب درآمد از وب سایت

کسب درآمد از وبسایت‌ها، فارغ از اینکه یک کسب و کار کوچک داشته باشید یا کل درآمد ماهانه‌ی شما را دربرگیرد، هرگز محبوب‌تر و سودآورتر از زمان حاضر نبوده است.

اما این سوال را زیاد می‌شنویم که:  “آیا سایت های فروشگاهی تنها وب سایت هایی نیستند که سودآور هستند؟” خیر – اصلا اینطور نیست!

راه های مختلفی برای کسب درآمد از طریق وب سایت وجود دارد. مطمئناً، فروشگاه‌های آنلاین نقش خود را ایفا می‌کنند، اما این روزها، هر کسی می‌تواند سود داشته باشد و ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه.

برخی از روش‌های کسب درآمد، ساده و برخی کمی پیچیده‌تر هستند. اما همه‌ی آنها اگر درست انجام شوند می‌توانند معجزه کنند. در زیر، ما شما را با هشت روش رایج برای کسب درآمد از طریق وبسایت آشنا می‌کنیم و همچنین از نظر سهولت راه‌اندازی به آنها امتیاز می‌دهیم.

این مقاله توسط مرکز سئو، متخصص طراحی سایت و سئو سایت تهیه و ترجمه شده است.

راه های درآمد از سایت
فهرست مطالب این مقاله مخفی

چگونه از وب سایت کسب درآمد کنیم؟

در اینجا 8 مدل از راه های کسب درآمد از وب سایت را برای شما آماده کرده ایم:

1.فروش آنلاین محصولات

سهولت راه‌اندازی: 3 از 5

فروش آنلاین محصولات. این احتمالا اولین چیزی است که به ذهن می رسد، نه؟

امروزه بیش از 650000 وب سایت فروشگاهی یا تجارت الکترونیک وجود دارد که سود سالانه‌ی بیش از 1000 دلار دارند. این عدد سال به سال در حال افزایش است. و بهترین نکته این است که هر کسی می تواند آن را راه اندازی کند!

چگونه وب سایت فروشگاهی برای خود بسازیم؟

سازندگان وب‌سایت‌های فروشگاهی  DIY(Do-It-Yourself)، مانند Shopify و BigCommerce، ساخت فروشگاه آنلاین را برای افراد غیرمتخصص بسیار آسان کرده‌اند.

اینها ابزارهای آنلاینی هستند که با قالبهای از پیش طراحی شده ارائه می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک الگو انتخاب کنید، محتوا و محصولات خود را اضافه کنید و ویژگی‌هایی (مثل فرمهای اشتراک یا ابزار تجزیه و تحلیل سایت) که نیاز دارید در آن بگنجانید.

اکثر ویژگی‌های اولیه را می‌توان از قبل در Shopify و BigCommerce یافت، اما هر دو فروشگاه‌هایی دارند که می‌توانید هر گونه امکانات اضافی را از آنجا نصب کنید.

کارآفرینان نوپا که فنی‌ترهستند، معمولا WordPress.org را انتخاب می‌کنند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا(CMS) و سلف هاستد (Self husted) است که به شما امکان می دهد سایت خود را از ابتدا بسازید.

قالب های از پیش طراحی شده‌ی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما استفاده از وردپرس بسیار روان تر است و تنظیمات بدون محدودیتی ارائه می دهد. متأسفانه، برای استفاده‌ی مؤثر از این سیستم، باید دانش کافی در مورد کدینگ داشته باشید و یا بودجه‌ی نسبتاً زیادی برای استخدام یک طراح وب صرف کنید.

محصولات را بدون ساخت یک سایت کاملا تجاری بفروشید

اگر محصولات زیادی برای فروش دارید، ساخت یک سایت فروشگاه آنلاین اختصاصی بهترین راه برای کسب درآمد است، اما اگر فقط چند محصول دارید، این گزینه مقرون به صرفه نیست.

اگر فقط می‌خواهید محصولاتتان را به شکل تکی بفروشید، سایت Checkout  Square Online را امتحان کنید.

این لینک ها به شما امکان می دهند دکمه هایی برای خرید به وب سایت (غیر فروشگاهی) خود اضافه کنید. این گزینه نه تنها آسان است (شما به سادگی دکمه ها را کپی کرده و در سایت خود قرار می‌دهید) بلکه رایگان هم هست.

برای شروع یک حساب Square Online رایگان راه‌اندازی کنید و از این لینک‌های پرداخت به صورت رایگان، و حتی بدون پرداخت هزینه‌ی اشتراک لذت ببرید. هزینه‌ی این روش فقط یک کارمزد 2.5 درصدی برای هر خریدی است که مردم با استفاده از این لینکها انجام می‌دهند. و این بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت یک فروشگاه آنلاین به شکل کامل است!

نمونه‌ی موفق:   Harry’s Razors(تیغ‌های هری)

Harry’s Razors از یک مفهوم ساده متولد شد – تجهیزات اصلاح نباید اینقدر گران باشد! این شرکت که توسط دو مرد معمولی تأسیس شد – و اسم هیچکدام هری نیست – وب سایت فروشگاه آنلاین خود را با استفاده از Shopify راه اندازی کرد.

به لطف ابزارهای داخلی پلتفرم و طراحی رابط کاربری آسان، بنیانگذاران به سرعت با آن خو گرفتند و شروع به ساخت راه حل خود برای موضوع اصلاح کردند.

…:::::::::: مطالعه بیشتر ::: مقاله پیشنهادی ما به شما نکات مهم برای طراحی سایت است :::::::::…
harry razor

Harry’s Razors از Shopify برای ایجاد انقلابی در شیوه‌ی اصلاح کردن ما استفاده کرده است.

10 ماه بعد، Harry’s Razors یک کارخانه‌ی تولیدی در آلمان خرید، بیش از 100000 مشترک ایمیلی داشت و بیش از 122.5 میلیون دلار جمع آوری کرد. در اوایل سال جاری، این زوج، کسب‌وکار خود را به قیمت 1.4 میلیارد دلار به Wilkinson Sword فروختند.

این فقط یک مثال است، اما نشان می دهد که هر ایده، هر چقدر ساده یا کوچک باشد، می تواند به یک غول در دنیای تجارت الکترونیک تبدیل شود. 

…::: حتما مطالعه کنید : 20 ویژگی سایت فروشگاهی (مهم) :::…
  1. فروش آنلاین خدمات

سهولت راه‌اندازی: 4 از 5

یکی دیگر از راه های رایج کسب درآمد از طریق اینترنت، فروش خدمات است. و می تواند شامل هر چیزی باشد – از برنامه های غذایی گرفته تا تمیز کردن درب و پنجره.

این کار تقریباً مانند فروشگاه های آنلاین عمل می کند. تفاوت بزرگ این است که شما به یک طراح وبسایت متخصص تجارت الکترونیک نیاز ندارید.

چگونه خدمات خود را آنلاین بفروشیم؟

استفاده از سازندگان وب سایت مانند Wix و Squarespace از پلتفرم های فروشگاهی آسانتر است. به طور خاص Wix بدون شک ساده ترین راه برای ساخت وب سایت است که امکاناتی بسیار شبیه به پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، به شما می دهد. شما می ‌توانید از بین بیش از 500 قالب از پیش طراحی شده انتخاب کنید. چیزی که Wix را آسان‌تر می‌کند، ویرایشگر درگ اند دراپ(Drag and Drop)  آن است، که با استفاده از آن می‌توانید هر آیتمی را در وبسایت خود به هر نقطه از صفحه که می‌خواهید منتقل کنید!

نکته‌ی کلیدی در فروش یک سرویس یافتن USP (نقطه فروش منحصر به فرد) است. چه چیزی خدمات شما را از سایرین متمایز می کند؟ و چرا مردم باید آنچه را که شما ارائه می‌دهید بخرند؟

نمونه‌ی موفق: Isis King

 Isis King یک وب سایت نمونه کار در Wix ایجاد کرده است تا خدمات مدلینگ خود را تبلیغ کند.

همچنین به آژانس‌ها و برندها اجازه داده است تا برای همکاری‌های احتمالی با او تماس بگیرند. از آن زمان به بعد، او به مدلینگ معنای جدیدی بخشیده و حرفه‌ی مدلینگ او به سطح جدیدی رسیده است.

  1. فروش فضای تبلیغاتی

سهولت راه‌اندازی: 4 از ۵

ممکن است آنها را بیهوده یا آزاردهنده بدانید، اما حقیقت این است که نمایش تبلیغات در وبسایت ها یکی از ساده ترین راه‌های کسب درآمد است.

رایج ترین راه برای فروش فضای تبلیغاتی استفاده از مدل پرداخت به ازای کلیک (Pay-Per-Click) است. یعنی هر بار که شخصی روی تبلیغی در صفحه‌ی شما کلیک می کند، از تبلیغ کنندگان کمیسیون دریافت می کنید.

میانگین سود هر کلیک (Cost-Per-Click)  برای سایت هایی که فضای تبلیغاتی را می فروشند 25/0 دلار است. برای درک بهتر موضوع، شما باید روزانه حدود هزار کلیک داشته باشید تا سالانه 100000 دلار سود کسب کنید.

دو راه وجود دارد که از این راه سود ببرید. اولین (و محبوب ترین) راه استفاده از Google Adsense است. به این شکل که گوگل کدی را در وب سایت شما به منظور تبلیغات جاسازی می‌کند، و متوجه می‌شود که صفحه‌ی شما در مورد چه چیزی است و مطمئن می‌شود که همه‌ی تبلیغات با محتوای شما مرتبط هستند.

دومین راه، فروش فضای تبلیغاتی به طور مستقیم به شرکت هاست. به طور طبیعی، این امر مستلزم کمی کار بیشتر است، اما در عوض اختیار بیشتری در نوع تبلیغاتی که در سایت شما نمایش داده می شود خواهید داشت و همینطور هنگام مذاکره برای نرخ هر کلیک موقعیت بهتری خواهید داشت.

راه اندازی تبلیغات وب سایت ساده است، اما خیلی پولساز نیست. مگر اینکه وب سایت شما ترافیک ماهانه‌ی زیادی داشته باشد.

  1. همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

سهولت نصب: ۳ از 5

به لطف ظهور وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. شما ممکن است حتی بدون اینکه متوجه شده باشید از لینک های وابسته استفاده کرده باشید. اما بازاریابی وابسته به چه معناست و چگونه می تواند برای شما سودآور باشد؟

بازاریابی وابسته یک قرارداد بین وب سایت شما و یک شرکت است که به موجب آن شما مشتریان بالقوه را به سمت سایت آنها هدایت می کنید.

همکاری در فروش چگونه کار می کند؟

دو روش مختلف برای کسب سود از بازاریابی وابسته وجود دارد:

  1. CPC یا تبلیغات کلیکی، سود به ازای هر کلیک (Cost-Per-Click) 
  2. CPA یا سود به ازای هر خرید (Cost-Per-Acquisition)

مانند تبلیغات، CPC یعنی هر بار که شخصی روی لینک شرکت شریک یا وابسته در سایت شما کلیک می کند شما پول دریافت می کنید.

با CPA، شما پولی دریافت نمی‌کنید مگر اینکه آن کاربر واقعاً مشتری شود، یعنی یک محصول را بخرد یا در یک سرویس از شرکت وابسته ثبت نام کند. همانطور که انتظار دارید، قیمت CPA بسیار بالاتر از CPC است، زیرا شما به معنای واقعی در حال کسب درآمد از شرکت وابسته هستید، بر خلاف CPC، که کاربران فقط ممکن است از سایت بازدید کنند.

به جای ارائه‌ی تبلیغات به کاربران به عنوان یک اسلایدشو، بازاریابی وابسته می تواند به طور منظم با محتوای شما مرتبط باشد. کاربران امروزی تحمل بیشتری نسبت به این نوع بازاریابی دارند و به طور کلی برای شما گزینه‌ی سودآورتری است.

به عنوان مثال، شما می توانید یک رابطه‌ی شراکتی با Harry’s Razors داشته باشید. در این صورت، احتمالاً محتوایی در مورد محصولات اصلاح آنها تولید خواهید کرد که حاوی لینکهایی خاص به سایت Harry’s Razors است.

این لینکهای خاص مهم هستند. زیرا به شرکت وابسته کمک می‌کند تا مطمئن شوند که خرید مشتری از طرف وبسایت شما انجام شده است. اینها به عنوان لینکهای وابسته شناخته می شوند و ساخت آنها بسیار آسان است.

به طور طبیعی، هرچه وب سایت شما ترافیک بیشتری دریافت کند، ترافیک بیشتری را هم می توانید به  شرکت وابسته هدایت کنید. از این نظر، این گزینه بسیار شبیه به فروش فضای تبلیغاتی است، یعنی شما باید بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید تا سایتتان به یک منبع درآمد ارزشمند تبدیل شود. 

  1. کمکهای مالی (Donations)

سهولت راه‌اندازی: 4 از 5

فروش فضای تبلیغاتی و افیلیت مارکتینگ به میزان ترافیک وب سایت شما متکی است. در مقابل، اگر یک جامعه‌ی فعال و در ارتباط ایجاد کنید، کمکهای مالی می تواند راه موثرتری برای کسب درآمد باشد.

اگر بازدیدکنندگان شما واقعا به محتوای شما علاقه‌مند باشند، منطقی است که برخی مایل باشند از طریق کمک مالی قدردانی خود را از کارتان نشان دهند.

کمک‌های مالی در بین وب سایت‌های پادکست کاملا  عادیست، و بسیاری از آنها برای حفظ برنامه‌ی خود به بودجه‌ای سخاوتمندانه از طرف شنوندگان متکی هستند.

ویکی‌پدیا شاید بزرگ‌ترین نمونه از یک سایت غیرسودده است که کمکهای مالی می‌پذیرد. و یک منبع اطلاعات در اختیار همه می‌گذارد که استفاده از آن رایگان است و بنیانگذاران می خواهند آن را به همین شکل حفظ کنند. با این حال، به منظور نشان دادن قدردانی از منبع، اکنون می توانید به سایت کمک مالی کنید.

نحوه‌ی تنظیم کمک های مالی در وب سایت شما

اکثر درگاه‌های پرداخت معروف، به شما امکان می‌دهند دکمه‌های کمک مالی را در سایت خود بگنجانید.

می‌توانید متن دکمه را تغییر دهید، مقادیر تعیین شده‌ی کمک مالی را اضافه کنید یا به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید انتخاب کنند که چقدر می‌خواهند بپردازند. سپس کد HTML مورد نیاز برای گنجاندن دکمه در وب سایت، در اختیار شما قرار می گیرد.

…:::::::::: مطالعه بیشتر ::: اهمیت وب سایت برای کسب و کارها چیست؟
donations button

ساخت دکمه کمک های مالی donations در پی پال بسیار راحت است

پس از اینکه افراد روی دکمه کلیک کردند، به وب‌سایت درگاه پرداخت فرستاده می‌شوند، جایی که می‌توانند کمک مالی را تکمیل کنند. راه اندازی این روش آسان است، اما همانطور که گفته شد باید دنبال‌کنندگان وفادار داشته باشید و محتوای عالی تولید کنید تا برایتان سودآور باشد.

  1. ریپورتاژ آگهی یا پست دارای اسپانسر

سهولت راه‌اندازی: 4 از 5

ریپورتاژ آگهی یا «پست‌های اسپانسردار» عبارتی است که در اینستاگرام زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عبارت بیشتر با اینفلوئنسرها مرتبط است که از پایگاه عظیم دنبال کنندگان خود برای تبلیغ محصولات استفاده می کنند. البته فقط اینستاگرامرها نیستند که می توانند این کار را انجام دهند.

به مرور زمان که وب سایت شما محبوبیت بیشتری پیدا می کند، احتمالا خواهید دید که شرکتهای مختلف با شما تماس می گیرند که برند آنها را تبلیغ کنید.

اما برای حفظ محبوبیت وب سایت، مراقب باشید پست های اسپانسری شما مطابق با علایق بازدیدکنندگان شما باشد.

همچنین دستورالعمل‌های بسیار دقیقی وجود دارد که باید به بازدیدکنندگان خود اعلام کنید که محتوایی که تولید می کنید دارای اسپانسر است. 

به عنوان مثال، اگر سایتی دارید که ساعت ها را بررسی و مقایسه می کند، قرار دادن محتوای شرکتی که مبلمان می فروشد منطقی نیست. چیزی که احتمالا باید به دنبال آن باشید یک برند تعمیر ساعت یا احتمالاً جواهراتی است که محتوای آن مکمل ساعتهایی است که شما بررسی می کنید.

به این ترتیب، شما نه تنها محتوایی مرتبط و جذاب به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهید، بلکه صرفاً با معرفی یک برند دیگر درآمد نیز کسب می‌کنید. این یک معامله‌ی برد برد است!

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از پست های دارای اسپانسر این است که این فرآیند را تغییر دهید. اگر به عنوان یک متخصص در زمینه خود شناخته می‌شوید، سایت‌های دیگر ممکن است از شما بخواهند که بر اساس دانش خود، محتوایی برای آنها تولید کنید.

این موضوع به خودی خود مستقیماً به سایت شما مرتبط نیست، اما می توانید پولی را که به دست می آورید صرف تولید محتوای خود کنید. 

  1. جذب لید یا مشتری احتمالی

سهولت راه‌اندازی: 2 از 5

جذب لید، فرآیند برقراری ارتباط مشتریان بالقوه با شرکتهایی است که ممکن است برای آنها مفید باشند. این موضوع کمی پیچیده است، بنابراین برای کمک، مثالی در اینجا آورده شده است:

اگر وبسایتی دارید که با محوریت دو و میدانی طراحی شده است، می‌توانید با برندهای ورزشی کار کنید و آنها را با ورزشکارانی که به دنبال افزایش عملکردشان هستند، ارتباط دهید.

این مورد با همکاری در فروش متفاوت است، زیرا شما سعی نمی کنید مردم را وادار به خرید یک محصول خاص کنید، بلکه هدف اصلی، نشان دادن خدماتی است که ممکن است به آن علاقه مند باشند.

می‌توانید با متخصصان تغذیه، مربیان شخصی، یا دانشمندان علوم ورزشی همکاری کنید و افراد یا لیدها (مشتریان بالقوه) را به سمت خدمات تجاری‌شان هدایت کنید.

چگونه شروع به جذب لید کنیم؟

جذب لید کمی پیچیده تر از روش های دیگر در این لیست است. نه تنها باید شرکت هایی را بیابید که علاقه مند به داشتن یک رابطه تجاری با شما هستند، بلکه باید سایت خود را نیز بهینه سازی کنید تا بتواند موفق شود.

منظور ما این است که شما به یک وب سایت تمیز با کاربری آسان و CTA (Call To Action) های واضح نیاز دارید. CTA دکمه ای است که افراد را ترغیب می کند تا روی آن کلیک کنند.

برای اینکه CTAها موفق باشند، باید برای بازدیدکنندگان شما مشخص باشد که وقتی روی آن کلیک می کنند چه اتفاقی می افتد. در بیشتر موارد، این کار باعث می شود که آنها به فرمی هدایت شوند که از آنها می خواهد اطلاعات شخصی و جزئیات تماس را پر کنند.

پس از اینکه آنها این فرم را پر کردند، شرکت با آنها تماس می گیرد یا آنها را واجد شرایط می‌کند تا ببینند چقدر به خدمات وبسایت علاقه مند هستند.

همچنین کیفیت لیدهایی که جذب می‌کنید بسیار مهم هستند – در نهایت، هدایت ترافیک فراوان به شرکت‌ها، اگر هیچکس آمادگی ثبت نام نداشته باشد اهمیتی ندارد.

…:::::::::: مطالعه بیشتر ::: برای شروع طراحی سایت چیکار کنم؟ :::::::::…

8.عضویت و اشتراک

سهولت راه‌اندازی: 3/5

این روزها فقط مجلات و روزنامه‌های چاپی نیستند که مردم برای آنها اشتراک می پردازند! از هر چیزی از آموزش آنلاین گرفته تا دسترسی به نرم‌افزار و محتوای دیجیتال باکیفیت می‌توان با دریافت اشتراک کسب درآمد کرد.

الگوی اشتراک در بازار تجارت الکترونیک به تنهایی در پنج سال گذشته بیش از 100٪ رشد کرده است. که نشان می‌دهد این یک راه عالی برای تضمین درآمدهای مکرر است.

اشتراک زمانی بهترین کاربرد را دارد که محصول یا خدماتی داشته باشید که افراد نمی توانند به صورت فیزیکی آن را بخرند، اما باید به طور منظم به آن دسترسی داشته باشند. سازنده‌ها‌ی وبسایت یک مثال عالی است، جایی که شما با پرداخت هزینه‌ی ماهانه ابتدا وب سایت خود را با آنها می‌سازید و سپس به صورت آنلاین هاستینگ سایت خود را انجام می‌دهید.

اگر وب سایت شما به اندازه‌ی کافی محبوب است، می توانید برای محتواهای برترتان، پرداختی قرار دهید تا بازدیدکنندگان برای دسترسی به آنها هزینه بپردازند. البته این می تواند یک استراتژی پرریسک باشد. به خصوص اگر تمام محتوای شما در ابتدا رایگان بوده باشد.

با این حال، اگر به درستی به بازار عرضه شود، می‌تواند کمی سودآور باشد و باعث شود بازدیدکنندگان شما احساس کنند که بخشی از یک جامعه‌ی خاص هستند.

نحوه‌ی تنظیم یک الگوی اشتراک

اکثر پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهند قسمت «فقط اعضا» در وب‌سایت خود ایجاد کنید. یعنی کاربران باید برای دسترسی به این قسمت، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند.

در این قسمت می توانید تمام محتواهای برتر خود را ذخیره کنید. مقالات، تحقیقات، ویدئوها، پادکست ها و موارد دیگر همگی قابل دسترسی هستند. حتی می توانید کالاهای رایگان به مشترکین هدیه دهید تا جذابیت برند خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی

در سال‌های گذشته، مردم فکر می‌کردند که وب‌سایت‌های فروشگه آنلاین تنها راه کسب درآمد آنلاین هستند. اما این روزها، همانطور که اینترنت به رشد خود ادامه می دهد، درآمد احتمالی حاصل از آن نیز افزایش می‌یابد.

در حال حاضر راه های بسیار بیشتری برای اقدام کردن  و کسب درآمد وجود دارد. و این فقط به وبسایتهای بزرگ محدود نمی شود (اگرچه بدیهی است که  تاثیرگذار است).

از کدام روش باید استفاده کرد؟

همه‌ی این روش ها در نوع خود سابقه‌ی اثبات شده ای دارند. اینکه کدام یک را باید استفاده کنید به چند چیز بستگی دارد:

  • هدف وبسایت شما
  • روشی که می خواهید محتوای خود را نمایش دهید
  • ترافیک ماهانه‌ی سایت شما
  • تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما برمی‌گردند

برای سایت‌هایی که تعداد بازدیدکنندگان زیادی دارند، مواردی مانند پست‌های اسپانسردار، پذیرش کمکهای مالی، و اشتراک‌، همگی راه‌های منطقی برای امتحان کردن هستند.

با این حال، برای سایت‌هایی که بازدیدکنندگان جدید زیادی دارند، فروش فضای تبلیغاتی، بازاریابی وابسته و جذب لید گزینه‌های بهتری هستند.

اگر صاحب یک وبسایت جدید هستید، تبلیغ محصولات و خدمات خودتان راهگشا خواهد بود. حتی می‌توانید با ارسال پست‌های اسپانسری برای سایت‌های شناخته‌شده‌تر با آنها ارتباط برقرار کنید.این امر به افزایش دنبال‌کنندگان شما کمک می‌کند.

البته که همه‌ی این گزینه ها برای هر کسی در دسترس است. اما اگر می خواهید پول زیادی به دست آورید، ابتدا باید محبوبیت وب سایت خود را افزایش دهید.

با آرزوی موفقیت و کسب درآمد !

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

منبع

تهیه و ترجمه: مرکز سئو

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا