نکات مهم برای طراحی سایت

چه یک عکاس باشید، چه صاحب یک فروشگاه سخت افزار، یا هر کسب و کار دیگری که دارید، به هر حال داشتن و طراحی یک وب سایت خیلی خوب برای موفقیت شرکت شما ضروری است. مرکز سئو به عنوان یک وب‌مستر روی طراحی سایت یا سئو سایت بیش از 100 وب سایت برای مشاغل کوچک کار کرده ایم و می دانیم که برای ساخت یک وب سایت عالی و جذاب چه چیزی لازم است.

نکات مهم طراحی سایت
فهرست مطالب این مقاله مخفی

10 نکته مهم برای طراحی سایت

اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت جدید یا بهبود و توسعه سایت فعلی خود هستید، در اینجا 10 مورد از نکات مهم برای طراحی سایت و رقابت موثر در بازار آنلاین آورده شده است.

  1. یک نام خوب برای دامین خود پیدا کنید

نام دامین شما که به عنوان آدرس وب سایت شما نیز شناخته می شود، اغلب نقطه‌ی ورود به سایت شما است، و مهم این است که هم  از نظر کاربردی و هم سئو تأثیر خوبی بگذارد.

چند نکته برای انتخاب نام دلخواه برای دامین:

  • تا حد امکان آن را کوتاه کنید. هر چه کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن و تایپ صحیح آن آسانتر است.
  • از پسوند مناسب برای دامین استفاده کنید. همیشه سعی کنید با .com (و نهnet ، co و غیره) دامین بسازید، مگر اینکه استفاده از پسوند دیگری مانند gov، edu یا org مناسب تر باشد.
  • از اعداد و خط فاصله اجتناب کنید. چون به سختی به خاطر سپرده می شوند و یادآوری آنها سخت‌تر است. همچنین ممکن است در هنگام گفتن نام، به شکل کلامی اشتباه به وجود آید.
  • با در نظر گرفتن رشد آینده، آدرس را وسیع دربرگیرنده کنید. به عنوان مثال، Amazon.com یک آدرس وب سایت بسیار وسیع‌تر از BooksOnline.com است و به آمازون اجازه می دهد همانطور که از اول‌هم هدف اصلی‌اش بوده، تقریباً هر نوع کالای مصرفی به جز کتاب، بفروشد.
  • مطمئن شوید که به خاطر می‌ماند. با توجه به وجود وب‌سایت‌های بی‌شمار در اینترنت، اینکه نام وب‌سایت شما جذاب باشد و مردم آن را در آینده به خاطر بسپارند نکته‌ای بسیار مهم است.
  • در مورد نام دامین تحقیق کنید. آن را در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا آدرس مشابهی وجود دارد یا خیر، و در USPTO.gov جستجو کنید تا مطمئن شوید که این نام تجاری در جایی ثبت نشده باشد.
  • مواظب باشید گران نخرید. اکثر نام‌های خوب گرفته شده اند و باید از مالک فعلی خریداری شوند. پس مواظب باشید که برای خرید دامین هزینه‌ی درستی بپردازید.
  • از نام های بی معنی خودداری کنید. نامی انتخاب کنید که بیانگر معنایی باشد و کاربران بلافاصله متوجه شوند که کسب و کار شما چیست. یاهو و گوگل نام های جذابی هستند، اما برندسازی آنها بسیار پرهزینه بوده و ممکن است کسب و کار کوچک شما بودجه‌ی یکسانی نداشته باشد.
  • یک URL مناسب سئو ایجاد کنید. در صورت لزوم، سعی کنید یک آدرس وب سایت سازگار با سئو ایجاد کنید که شامل کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیایی باشد. به عنوان مثال www.LasVegasElectrician.com
  1. خرید هاست مناسب و ایمن

هاست شرکتی است که فناوری و خدمات لازم برای میزبانی وبسایت در اینترنت را ارائه می دهد. شما در واقع نام دامین خود را به هاست متصل می‌کنید و کاربرانی که از آدرس وب سایت شما بازدید می کنند، در واقع همان سایتی را می‌بینند که شما در هاست بارگذاری کرده‌اید.

خدمات هاستینگ با توجه به نوع فناوری و پشتیبانی که انتخاب می‌کنید، حدودا بین 2 تا 100 دلار در ماه هزینه دارد. معمولاً در صورت خرید یک طرح سالانه به جای ماهانه، می توانید تخفیف بگیرید.

در اینجا چند دستورالعمل برای انتخاب برنامه‌ریزی خوب هاستینگ را آورده‌ایم:

  • شما می توانید یک هاست “سرور مشترک” را با مبلغی حدود 2 دلار در ماه دریافت کنید، اما معمولاً توصیه نمی کنیم که این کار را انجام دهید. هاست اشتراکی به این معنی است که شما یک سرور و منابع آن را با سایرین به اشتراک می گذارید که این امر می تواند عملکرد سایت شما را دچار مشکل کند. همچنین اگر یکی از وب‌سایت‌های دیگر در سرور شما هک شود، ممکن است وب‌سایت شما نیز آلوده شود.
  • هاستینگ «سرور اختصاصی» گران‌ترین گزینه است که هزینه‌ی آن می‌تواند از حدود 100 تا 2000 دلار در ماه باشد. اما باعث می‌شود وب‌سایت شما بهترین عملکرد را داشته باشد. داشتن یک سرور اختصاصی به این معنی است که دستگاه سرور کاملا به سایت شما اختصاص داده شده است. بنابراین، همه منابع متعلق به شما هستند و این یعنی از هاست اشتراکی امن تر است. با این حال، بسیار گران‌تر از آن چیزی است که اکثر مشاغل کوچک معمولاً مایل به پرداخت هستند. یک سایت با عملکرد بسیار بالا، ممکن است همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید، اما برای اکثر استارتاپها و مشاغل کوچک بیش از حد توانشان است.
  • حد وسطی که من معمولاً توصیه می کنم یک هاست “سرور خصوصی مجازی (VPS) است که بهترین های هر دو مورد را ارائه می دهد. هزینه‌اش از حدود 20 تا 50 دلار در ماه متغیر است که برای خدمات هاستینگی که دریافت خواهید کرد مقرون به صرفه است. VPS دستگاهی است که به شکل چندین دستگاه، پارتیشن بندی شده است و باعث می‌شود مثل هاست اشتراکی مقرون به صرفه باشد، در حالی که پتانسیل امنیتی و عملکردی مشابه با هاست سرور اختصاصی دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که شرکت هاستینگ شما دارای پشتیبانی تلفنی و یا چت است تا در صورت بروز مشکل بتوانید به سرعت کمک بگیرید. پشتیبانی ایمیلی ممکن است خیلی طول بکشد و زمانی که یک مشکل نیاز به حل فوری دارد، آزاردهنده خواهد بود. پشتیبانی تلفنی بهترین شکل است، اما چت نیز گزینه‌ی خوبیست.
  • برای دسترسی به سرور شما باید یک رابط کاربری آسان مانند cPanel وجود داشته باشد. احتمالا شما نمی خواهید برای مشاهده‌ی محتویات سرور خود و ایجاد تغییرات، از دستورات ترمینال استفاده کنید، مگر اینکه یک مدیر سرور حرفه‌ای استخدام کنید.
  • بررسی کنید که چه نوع سیستم امنیتی در سرور مورد نظر شما وجود دارد. شما می خواهید که از طریق پروتکل انتقال فایل امن (SFTP) به سرور خود دسترسی داشته باشید. باید روزانه از محتوای سرور شما نسخه‌ی پشتیبان تهیه شود. همچنین باید یک روش آسان با یک یا دو کلیک برای نصب گواهینامه های Secure Sockets Layer(SSL) وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که شرکت هاست به طور منظم تعمیر و نگهداری امنیتی را انجام می دهد. در حالت ایده‌آل، شرکت شما دارای یک پروتکل امنیتی منتشر شده است که می‌توانید آن را مرور کنید تا بدانید چگونه سرورهای خود را ایمن نگه می‌دارند.

برخی از شرکت های میزبانی وب سایت محبوب عبارتند از:

…:::::::: مطالعه بیشتر ::: چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟ ::::::::::…

  1. توضیح واضحی از کسب و کار خود را به صورت برجسته نمایش دهید

باید خیلی سریع نشان دهید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید تا مخاطبان هنگام بازدید از وبسایت شما احساس سردرگمی نکنند. اطمینان حاصل کنید که بنر اصلی شما (hero image) و بنرهای بعدی، نمایش تصویری خدمات شما هستند، و همچنین دارای یک تعریف متنی در بالای صفحه است که توصیف می کند شما چه کسی هستید و چه می کنید. .

علاوه بر این، مطمئن شوید که هم در منوی اصلی و هم پاورقی شما، لینک «درباره‌ی ما» در دسترس باشد تا افراد بتوانند روی آنها کلیک کنند و درباره‌ی کسب و کار شما بیشتر مطالعه کنند.

  1.  انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم‌افزاریست که برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال استفاده می شود. یک CMS خوب به شما کمک می کند تا سایت خود را مدیریت کنید و برای استفاده از آن به دانش فنی زیادی نیاز ندارید. شما باید یک CMS انتخاب کنید که برای نیازهای شخصی شما طراحی شده باشد. سیستم های مختلف به دلایل مختلفی مانند کاربرپسند بودن، توسعه‌پذیری و میزان بودجه انتخاب می شوند.

در زیر برخی از CMSهای محبوب با شرح نقاط قوت و ضعف آنها آورده شده است.

معرفی وردپرس (WordPress):

وردپرس محبوب ترین CMS جهان است که یک انجمن پشتیبانی فعال و گسترده و پلاگین های مفید زیادی برای گسترش عملکرد سایت شما دارد. (و اگر نتوانید پلاگینی پیدا کنید که کاری را که می خواهید انجام دهد، به راحتی می توانید یک توسعه‌دهنده‌ی وردپرس پیدا کنید که یکی برای شما بسازد) وردپرس رایگان است و نصب آن نسبتاً ساده است. به همین دلیل اکثر توسعه دهندگان وب با آن آشنا هستند، بنابراین یافتن فرد یا شرکت طراحی سایتی که بتواند روی سایت شما کار کند کار سختی نیست. من معمولاً به مشاغل کوچک توصیه می کنم که از وردپرس برای ساخت وبسایت خود استفاده کنند، چون انعطاف پذیر است و قابلیت گسترش دارد.

با این حال، باید توجه داشت که بزرگترین ضعف وردپرس امنیت است. چرا که به دلیل محبوبیت بسیار زیاد، هکرها آن را بیشتر هدف قرار می دهند. سایت وردپرس شما باید به طور مرتب نگهداری و ایمن شود تا هک نشود. ایمن کردن پلاگینهای مختلف دشوار است، بنابراین ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما باید برایتان یک تعهد همیشگی باشد و از طریق بهترین روشها انجام شود. (بررسی کنید که آیا پلاگین های شما در چند ماه گذشته به روز شده اند یا خیر، این یک امر ضروری است. مطمئن شوید که پلاگین به طور رسمی در ورد پرس ارائه شده باشد، پلاگینهای استفاده نشده را حذف کنید و غیره).

معرفی دروپال(Drupal):

دروپال یکی دیگر از CMS های محبوب است که بسیاری از مزایای مشابه وردپرس را ارائه می دهد، از جمله انعطاف پذیری، سهولت استفاده و تیم پشتیبانی قوی.و قابل ذکر است که از وردپرس امن تر است (ایمن تر در مقابل فعالیتهای مخرب). با این حال، پلاگین و تم زیادی ندارد، که باعث می شود توسعه‌ی کمتری داشته باشد. برای سال‌ها، وب‌سایت کاخ سفید (Whitehouse.gov) در دروپال قرار داشت، اما سپس به وردپرس تغییر مکان داد و هنوز هم از آن استفاده می‌کند.

معرفی جوملا(Joomla):

یکی دیگر از CMS های محبوب جوملا است که به خودی خود، سئو، امنیت و قابلیتهای چند زبانه‌ی بهتری نسبت به وردپرس دارد. با این حال، با کمک چند افزونه، وردپرس از قابلیت های جوملا پیشی می گیرد.

معرفی اسکوئراسپیس(Squarespace):

سرویسی است که شما به صورت ماهانه یا سالانه در آن مشترک می شوید و ایجاد وبسایت و وبلاگ را به یک تجربه ی آسان درگ اند دراپ تبدیل می کند. بسته‌ی خدماتی این CMS شامل طراحی وبسایت، توسعه، مدیریت نرم افزار، متریکها، خرید نام دامنه با پرداخت سالانه، امنیت SSL، پشتیبانی 24 ساعته، و پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی نامحدود است. سیستم مدیریت محتوای اسکوئراسپیس مخصوصا برای افراد خلاق مناسب است و قالب های طراحی درجه یکی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر بودجه‌ی کمی دارید و در عین حال به یک سایت ساده و زیبا نیاز دارید و بودجه‌ی استخدام طراح وبسایت را ندارید، این یک گزینه‌ی عالی برای شماست.

یادگیری Squarespace بسیار راحتتر از وردپرس، دروپال و جوملا است، اما پتانسیل توسعه‌پذیری زیادی ندارد. با این حال، اگر دانش فنی کمی دارید یا اصلاً دانش فنی ندارید و به دنبال راهی سریع و آسان برای ایجاد یک وب سایت هستید، Squarespace انتخاب خیلی خوبیست.

معرفی سیستم مدیریت محتوای ویکس(Wix):  

بسیار شبیه به اسکوئراسپیس است، با این تفاوت که کمی کاربرپسندتر است. این CMS به شکل ماهانه اشتراک می دهد و نه سالانه. و شامل ویژگی های مشابه است. Wix هم به شکل درگ اند دراپ کار می کند. Squarespace از نظر سیستم درگ اند دراپ ساختار بهتری دارد. اما زمان یادگیری استفاده از Wix حتی کوتاه‌تر از Squarespace است، بنابراین اگر نیاز به ساخت سریع سایت دارید، این ممکن است بهترین گزینه‌ی شما باشد.

Wix قالب های سایت بسیار بیشتری نسبت به Squarespace دارد، اما هنگامی که یک قالب را انتخاب می کنید، باید به آن پایبند باشید یا اینکه سایت خود را به طور کامل از نو بسازید. با Squarespace، می‌توانید الگوی خود را در هر زمان و بدون نیاز به بازسازی کل سایت تغییر دهید.

…::::::::کدام بهتر است؟ وب سایت یا شبکه های اجتماعی ::::::::::…

  1. یک پلتفرم فروشگاه اینترنتی خوب انتخاب کنید

اگر قصد دارید کالاها و یا خدمات را از طریق وب سایت خود بفروشید، برای انجام این کار به فناوری مناسب نیاز دارید. (اگر در حال حاضر هم چیزی نمی فروشید، ممکن است تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید زیرا تجارت الکترونیک به طور بالقوه می تواند سود شما را افزایش دهد.) اگر تصمیم دارید به کاربران اجازه دهید به صورت آنلاین با شما معامله کنند، باید پلتفرم مناسب را برای مدل بیزینس خود انتخاب کنید.

در اینجا چند پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک برای مشاغل کوچک آورده شده است:

ووکامرس WooCommerce یکی از محبوب ترین پلتفرم های فروشگاه اینترنتی یا تجارت الکترونیک در جهان است که می تواند وب سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کند. مانند وردپرس، پلاگینهای زیادی در دسترس است که با وردپرس سازگار می شود و آن را بسیار انعطاف‌پذیر می کند. تم های رایگان و پریمیوم زیادی برای WooCommerce از پیش ساخته شده اند. (همیشه بهتر است که از یک تم پریمیوم و شرکت معتبر استفاده کنید،تا امنیت و پشتیبانی بهتری داشته باشید.) اگر خیلی مهارت ندارید، معمولا به یک توسعه دهنده‌ی وردپرس نیاز خواهید داشت تا به شما در تنظیم و استفاده از آن کمک کند. ووکامرس همچنین قابلیت ها و اندازه‌گیری‌های زیادی در اختیار کاربر می‌گذارد که هر کسب و کاری می‌تواند از آن سود ببرد.

Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک مبتنی بر CLOUD است که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین ایجاد و طراحی کنید و محصولات، موجودی، پرداخت ها و حمل و نقل خود را با آن مدیریت کنید. این یک پلاگین وردپرس مانند WooCommerce نیست، بلکه یک پلتفرم مستقل است که روی سرور Shopify قرار دارد. بنابراین اگر یک وبسایت اصلی دارید، سایت فروشگاهی شما از نظر فنی از آن جدا خواهد بود. می توانید وب سایت معمولی خود را که با WordPress، Drupal، Wix و غیره ساخته شده است، به حساب Shopify خود لینک کنید، البته در صورتی که وب سایت اصلی شما دارای یک پلاگین برای Shopify نباشد.

ویژگی‌های این پلتفرم شامل محصولات نامحدود، پهنای باند نامحدود، آنالیز کلاهبرداری، کدهای تخفیف، گزارش‌ها و موارد دیگر است. مزیت کلیدی Shopify این است که برای راه‌اندازی فروشگاه نیازی به توسعه‌دهنده ندارید، و همه چیز در backend از قبل برای شما تنظیم شده است. نکته‌ی منفی این است که شما به اندازه‌ی WooCommerce کنترل و قابلیت تغییر زیادی روی فروشگاه خود ندارید.

‌Shopify Plus  همان Shopify است، اما با سطح بالاتری از تنظیمات، حساب‌های کارمندی بیشتر و گزینه‌های بیشتر برای وب سایت های فروشگاهی در سطح بین‌المللی. همچنین از سطح پشتیبانی بالاتری برخوردار است. با این حال، بدیهی است که همه‌ی اینها هزینه‌ی اشتراک بالاتری دارد و هنوز هم از نظر انعطاف پذیری و قابلیتهای تنظیمات مانند WooCommerce نیست.

Squarespace دارای گزینه‌ی اشتراک تجارت الکترونیکی است، بنابراین اگر Squarespace را برای ساخت سایت خود انتخاب کرده اید و انتظارات ساده ای دارید، می توانید این راه را انتخاب کنید. Business Squarespace کارمزد تراکنش دریافت می‌کند، اما می توانید با ارتقای اشتراک خود به فروشگاه آنلاین اصلی، این هزینه را پرداخت نکنید. این پلتفرم شامل یک دامین رایگان، سیستم امنیت SSL، SEO، بازیابی سبد خرید نهایی‌نشده، تخفیف‌ها، خدمات ارسال فوری و موارد دیگر است. با این حال Buisiness Squarespace به اندازه Shopify کاربر پسند نیست. و مثل Shopify، به اندازه‌ی WooCommerce انعطاف پذیر نیست.

  • معرفی Wix:

Wix در واقع یک افزونه‌ی Shopify دارد که بسیار کاربرپسند است. برای استفاده از آن باید حساب Wix خود را ارتقا دهید و اشتراک Shopify داشته باشید.

GoDaddy یک پلتفرم اشتراکی مستقل تجارت الکترونیک و نسبتاً جدید دارد که راه اندازی و استفاده از آن تقریبا آسان است. برای راه‌اندازی فروشگاه خود با  GoDaddy دانش فنی بسیار کمی مورد نیاز است. قالب ها ساده و تمیز و تا حدودی قابل تنظیم هستند. و ویژگی های آن شامل ابزارهای بازاریابی و سئو، هماهنگسازی شبکه‌های اجتماعی، رزرو قرار ملاقات، امنیت SSL، بارگذاری سریع صفحه و موارد دیگر است.

…::: حتما مطالعه کنید : ویژگی سایت فروشگاهی :::…
  1. رابط کاربری جذاب، به یاد ماندنی و بر پایه‌ی تعامل با کاربر ایجاد کنید

اطمینان حاصل کنید که رابط کاربری وب سایت شما تأثیر مثبتی بر جای می گذارد و منجر به نتایج دلخواه می‌شود. به شما پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی رابط کاربری چیست را برای اطلاعات بیشتر بخوانید. پیشنهادات زیر در این راه به شما کمک می‌کند:

  • از گرافیک زیبا و فونت های خوانا استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که گرافیک شما برای بارگذاری سریع، فشرده‌سازی و بهینه شده است. اگر وبسایت شما کند باشد، رتبه‌ی سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل پایین خواهد آمد.
  • در مورد بازار رقابت تحقیق کنید تا ببینید سایرین چگونه وب سایت های خود را طراحی و بهینه کرده اند. کارهای مشابهی که به درد وب سایت فروشگاهی شما می‌خورند انجام دهید.
  • در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا ببینید آنها از سایت شما چه می خواهند و انجام آن درخواست را آسان کنید.
  • در طول طراحی وبسایت، به برند خود متعهد بمانید.
  • نویگیشن سایت را طوری طراحی کنید که به کاربران اجازه دهد به سرعت به صفحات مورد نیاز خود برسند.
  • اطلاعات تماس با دسترسی آسان ارائه کنید.
  • کال تو اکشن (به ویژه دکمه‌های «خرید») را به شکل آشکار در سایت بگنجانید.
  • صفحاتی که برای وبسایت های مشاغل کوچک استاندارد هستند طراحی کنید، مانند:
  • خانه
  • درباره ما
  • محصولات/خدمات (با توضیحات و تصاویر جذاب)
  • نقشه‌ی سایت (برای اهداف سئو)
  • تیم مدیریت
  • با ما تماس بگیرید
  • شرایط استفاده (قرارداد آنلاین استفاده‌ی کاربران از سایت شما)
  • قوانین حریم خصوصی
  • صفحاتی که به طور خاص مربوط به کسب و کار شما هستند

…:::::::: مطالعه بیشتر ::: چرا طراحی خوب وب سایت مهم است؟ ::::::::::…

  1. وب سایت فروشگاهی خود را، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو بکنید

سئو مجموعه‌ی فعالیتهایی است که شما در وب سایت خود انجام می‌دهید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو آن را در رتبه‌ی مناسبی قرار می‌دهند. هنگامی که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو crawl می شود، در واقع با وب سایتهایی که محتوای مشابه دارند رقابت می کند. هرچه طراحی و محتوای وب سایت شما بهتر باشد، سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بالاتر نشان داده می شود.

سئو عمدتاً شامل اقدامات زیر است:

  • تحقیق و پیاده‌سازی کلمات کلیدی
  • کدینگ بهینه برای وب سایت
  • سرعت بارگذاری
  • امنیت و نصب گواهینامه‌ی  SSL 
  • سازگاری سایت با موبایل
  • استفاده از بک لینک با کیفیت بالا
  • داشتن نظرات مثبت آنلاین 
  • استفاده از لینک سازی داخلی در سرتاسر سایت برای کلیک و مطالعه‌ی مخاطبان
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای لینک کردن به سایت خود (LinkedIn، Twitter، Facebook، Pinterest، و غیره)

فرآیند سئو یک فرآیند مداوم و بسیار مهم است. تفاوتی که سئو ایجاد می کند می تواند شما را از صفحه‌ی 300(بدون ترافیک) به صفحه‌ی اول نتایج موتور جستجو (که منجر به ترافیک رایگان زیادی برای وب سایت شما می شود) برساند.

…::: خدمات سئو در کرج [انواع سایت‌ها، فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، خبری و …] :::….
  1. بازاریابی محتوایی باکیفیت

هم کمیت و هم تازگی محتوا برای موتورهای جستجو مهم است، بنابراین برنامه‌ای برای انتشار مقالات با کیفیت و پست های وبلاگ در سایت خود و سایت هایی که به شما لینک شده‌اند طبق استراتژی های سئو تنظیم کنید. اگر می‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنید و مردم را تشویق کنید که به طور مرتب به سایت شما سر بزنند، باید تا حد امکان وب سایت خود را با محتوای جدید و مرتبط به روز نگه دارید.

علاوه بر محتوای صفحه‌ی استاتیک و مقالات، توصیه‌نامه‌ها هم یک محتوای عالی برای سایت شماست. درخواست از مشتریان برای ارسال نظر و سپس انتشار آنها در وب سایت خود، یک راه عالی برای ارسال محتوای جدید و با کیفیت در سایت است که کسب و کار شما را جذاب تر می کند.

مطمئن شوید که محتوای شما از لحن مناسب و سازگار با برند استفاده می کند تا مردم از خواندن آن لذت ببرند.

…::: خدمات تولید محتوا در کرج [متن، تصویری، یونیک و تخصصی] :::…
  1. ابزارهای وب مستر را نصب کنید

با نصب Google Analytics و Google Search Console (ترجیحاً هر دو از طریق Google Tag Manager)  و Bing Webmaster Tools از اطلاعات مهم برای کمک به تجزیه و تحلیل ترافیک و عملکرد سایت استفاده کنید. از این ابزارها می توان برای شناسایی انواع اطلاعات زیر استفاده کرد:

  • بازدیدکنندگان روزانه، هفتگی و ماهانه‌ی سایت
  • تعداد بازدید هر صفحه از سایت شما
  • نرخ پرش (Bounce Rate) – درصد کاربرانی که به سایت شما می آیند و تنها پس از مشاهده‌ی یک صفحه آن را ترک می کنند
  • میانگین زمان صرف شده در سایت توسط بازدیدکنندگان
  • خطاهای crawl در سایت شما
  • لینک های خراب در سایت
  • کلمات کلیدی که کاربران را به سایت شما هدایت می کند
  • بک لینک به سایت شما
  • زمان دانلود صفحه‌ی وب
  • اطلاعات دیگری که می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند
  1. برنامه‌ریزی برای نگهداری و تنظیمات سایت

نباید یک وب سایت بسازید و سپس اجازه دهید که کهنه شود. برای داشتن یک وبسایت موفق که در موتورهای جستجو رتبه‌ی خوبی داشته باشد و هک نشود، باید از نگهداری صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا چند نکته برای برنامه‌ریزی نگهداری و مراقبت از سایت فروشگاهی شما آورده شده است:

  • حداقل یک بار در ماه داده های Webmaster Tools را بررسی کنید و مطمئن شوید که هر گونه خطای مهم به صورت فوری برای شما ایمیل می‌شود.
  • از داده‌های مربوط به ترافیک برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید بهتر به آنها رسیدگی کنید.
  • از داده‌های مربوط به عملکرد برای بهینه سازی و رفع اخطارها و خطاها استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که همه‌ی نرم افزارها همیشه به روز هستند.
  • اسکن های امنیتی را اجرا کنید تا بدانید وب سایت شما بدافزار ندارد و هک نشده است.
  • از “تست جداگانه”(Split Testing) استفاده کنید تا ببینید تغییرات خاص در وبسایت شما به عملکرد آن کمک می کند یا خیر. 
  • توصیه های ما در مورد سئو را دنبال کنید (مورد 7)، و به طور مداوم محتوای با کیفیت منتشر کنید (مورد 8).
  • راه‌های مؤثر و متداول را برای بازاریابی آنلاین کسب و کار خود پیدا کنید.
  • به کاربران اجازه دهید تا نظراتشان را در مورد سایت شما ارائه کنند.
  • هر چند وقت یک بار بازار رقابت خود را پی‌گیری کنید تا ببینید دیگران در دنیای آنلاین خود چه می کنند و ببینید آیا کارهایی که انجام داده اند می تواند برای شما نیز مفید باشد یا خیر.
  • اطمینان حاصل کنید که حداقل یک بار در روز از وب سایت شما بک آپ گرفته شود و حداقل شامل 10 روز گذشته باشد.

نتیجه‌گیری

همانطور که پس از خواندن این مقاله می توانید متوجه شوید، شروع طراحی سایت یا ساخت یک وب سایت بزرگ برای کسب و کار کوچک ممکن است به آن سادگی که ابتدا فکر می کردید نباشد. با این حال، اگر مراحل ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید، کسب و کار کوچک شما شانس بسیار خوبی برای موفقیت در بازار آنلاین خواهد داشت.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو
منبع

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا