داشتن سایت چه سودی دارد و چرا طراحی خوب وب سایت مهم است؟

چرا طراحی گرافیکی سایت مهم است؟ چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟ امروزه تمامی مشاغل به داشتن وب سایت فکر می‌کنند. در حال حاضر، اکثر مشاغل می دانند که داشتن طراحی خوب برای وب سایت مهم است. حضور آنلاین شما می تواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کار شما شود. اما آیا داشتن هر گونه وب سایتی با هر شکل طراحی کافی است یا به چیزی بیش از این نیاز دارید؟

در کسب‌ و کارهای کوچک، به ‌ویژه اگر با چالش‌هایی مثل هزینه یا کمبود مهارت‌های فنی روبرو هستید، سرمایه‌ گذاری در یک وب سایت حرفه‌ای و با طراحی خوب ممکن است نگران کننده باشد. یا اگر قبلاً یک سایت فعال (و قدیمی) دارید، ممکن است به اینکه ارزش طراحی مجدد را دارد یا نه شک کنید.

با این حال، شواهد و مطالعات به این واقعیت اشاره می‌کنند که طراحی وب خوب مهم است، و طراحی و ظاهر وب‌سایت شما بر تجربه مشتری، تولید لید و در نهایت روی نتیجه کار شما تأثیر می‌گذارد.

اما قبل از اینکه شروع به صحبت در مورد طراحی وب سایت کنیم، باهم ببینیم اصلا چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟ و اینکه داشتن وب سایت چه سودی برای کسب و کار ما خواهد داشت؟

در این مقاله که توسط تیم مرکز سئو ، متخصص طراحی سایت و سئو سایت تهیه شده است، به تمام سوالات پاسخ داده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

چرا طراحی سایت خوب مهم است؟

…:::: ارائه خدمات سئو در کرج با آخرین اصول گوگل 2023 + قیمت رقابتی ::::…

فهرست مطالب این مقاله مخفی

داشتن سایت چه سودی دارد؟

یک وب سایت با طراحی خوب یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است که کارآفرینان می توانند از آن استفاده کنند. در میان دلایل بی شماری که چرا کسب و کارهای کوچک به یک وب سایت نیاز دارند، یک وب سایت خوب برای افزایش حضور و اعتبار آنلاین شما ضروری است.

یک نظرسنجی در سال 2021 از سایت گارتنر بیش از 1200 صاحب کسب و کار نشان داد که از هر 4 کسب و کار کوچک 1 یک وب سایت ندارد. بسیاری از صاحبان مشاغل ممکن است فکر کنند داشتن حساب های رسانه های اجتماعی در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین کافی است. با این حال، بدون وب‌سایت، این کسب‌وکارهای کوچک فاقد «پایه اصلی» هستند که حساب‌های اجتماعی آن‌ها می‌توانند از طریق آن پیوند برقرار کنند و بر رتبه‌بندی جستجوی گوگل تأثیر بگذارند.

16 مورد از فواید داشتن سایت:

  1. حرفه ای به نظر برسید

یکی از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که کسب و کار شما را حرفه ای تر جلوه می دهد. به جای اینکه صرفاً “فروشگاه گوشه ای” در خیابان باشید، داشتن یک وب سایت و رعایت نکات مهم برای طراحی سایت، این تصور را ایجاد می کند که شما جدی هستید و آماده انجام تجارت با انواع مشتریان هستید.

بدون وب سایت، برای مردم سخت تر است که کسب و کار کوچک شما را جدی بگیرند.

  1. همیشه در دسترس است

داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما به این معنی است که مشتریان همیشه می توانند شما را پیدا کنند – در هر زمان و هر مکان. حتی در خارج از ساعات کاری، وب سایت شما همچنان به یافتن مشتریان جدید و ایمن سازی آنها ادامه می دهد.

این به کاربر راحتی را ارائه می دهد زیرا آنها می توانند در راحتی در خانه خود به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند، بدون فشار اضافی برای خرید.

به علاوه، از آنجایی که امروزه اکثر شرکت‌ها دارای یک وب‌سایت هستند، این احتمال وجود دارد که با آفلاین ماندن، مشتریان خود را به رقبای خود از دست بدهید.

  1. تبادل اطلاعات

در ساده ترین حالت، یک وب سایت راهی سریع و آسان برای برقراری ارتباط بین خریداران و فروشندگان فراهم می کند. ساعات کاری خود را فهرست کنید، اطلاعات تماس و تصاویری از مکان یا محصولات خود را نشان دهید. می‌توانید از فرم‌های تماس برای تسهیل درخواست‌های مشتریان بالقوه یا بازخورد مشتریان موجود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ویدیوهای تبلیغاتی را آپلود کنید تا مشتریان خود را جذب کنید و کسب و کار خود را به روشی مؤثر و مقرون به صرفه بازاریابی کنید. ویدئوها همچنین یک راه عالی برای تبلیغ کانال های رسانه های اجتماعی شما و ایجاد یک جامعه با مشتریان شما هستند.

  1. تبدیل به یک منبع قابل اعتماد

یکی از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما، ایجاد شهرت به عنوان یک مرجع در حوزه کاری شما است. یک بخش وبلاگ در سایت خود با مقالات آموزنده ایجاد کنید که تجربه و تخصص شما را به نمایش بگذارد.

مشتریان بالقوه ای که در اینترنت برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات رایج مرتبط با صنعت شما جستجو می کنند، به احتمال زیاد شما را پیدا می کنند. و با خواندن پست های وبلاگ شما، متوجه می شوند که چقدر می توانید برای آنها مفید باشید.

حتما خدمات یا محصولات خود را در مقالات خود ذکر کنید. حتی اگر کسانی که این پست‌های وبلاگ را می‌خوانند بلافاصله مشتری نشوند، شما نام کسب‌وکار خود را بدون صرف هزینه‌ای برای تبلیغات سنتی منتشر می‌کنید.

  1. ایجاد اعتبار

این انتظار وجود دارد که هر شرکت معتبری در دنیای مدرن امروزی حضور آنلاین داشته باشد. مشتریان بالقوه به کسب و کاری که شماره تلفن یا آدرس فیزیکی ندارد اعتماد نمی کنند. همین امر در مورد نداشتن وب سایت و آدرس ایمیل نیز صادق است.

وب‌سایت‌ها ابزارهای مفیدی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم درباره کسب‌وکار شما با مشتریان و پاسخ به همه چیزهایی هستند که ممکن است داشته باشند.

علاوه بر این، داشتن یک وب سایت با کیفیت خوب و استفاده آسان باعث می شود مشتریان احساس راحتی در استفاده از خدمات شما داشته باشند. آنها تصور می کنند که می توانند انتظار تجربه مثبت یکسانی را در همه زمینه های کسب و کار شما داشته باشند.

  1. صاحب نام خود باشید

ایجاد یک سایت و خرید یک نام دامنه (www.mybusiness.com) به شما کمک می کند تا نام کسب و کار خود را مطرح کنید و یک راه سریع و آسان برای ایجاد هویت برند متقاعد کننده است.

یکی دیگر از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این است که می توانید یک ایمیل تجاری منحصر به فرد دریافت کنید که برای برند شما مفید باشد (yourname@mybusiness.com).

بسیاری از آژانس های طراحی وب یا ارائه دهندگان میزبانی وب، آدرس های ایمیل سفارشی را به عنوان بخشی از پیشنهادات خود درج می کنند. همچنین می‌توانید یک آدرس ایمیل برند تجاری Gmail برای کسب و کار خود دریافت کنید.

  1. شناخت برند خود را ایجاد کنید

آدرس وب سایت خود را بر روی تمام مطالب تبلیغاتی موجود خود (کارت ویزیت، بروشور، وثیقه بازاریابی و غیره) قرار دهید. این یک راه بسیار مقرون به صرفه برای افزایش شناخت برند و سود نهایی شما است.

حتی اگر کسی که یک قطعه از ادبیات محصول را برداشته است قصد خرید فوری ندارد، شما یک بذر کاشته اید. وقتی آنها خرید را جدی می گیرند، وثیقه فروش و بازاریابی شما (البته با وب سایت شما) درست در مقابل آنها قرار می گیرد.

وب سایت شما احتمالاً جایی است که آنها اکنون تحقیقات محصول خود را به طور جدی شروع می کنند. هنگامی که مواد تبلیغاتی سنتی را با منابع اضافه شده وب سایت خود ترکیب می کنید، احتمالاً کسب و کار شما در ذهن مشتریان «می ماند».

  1. اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارید

تصور کنید که کسی می داند کسب و کار شما وجود دارد، اما مطمئن نیست که چگونه به آنجا برسد. در حالت ایده‌آل، وب‌سایت شما شامل آدرس فروشگاه یا کسب‌وکارتان، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پیدا کردن شما و (اگر به دنبال امتیاز اضافی هستید) نقشه‌ای از منطقه خواهد بود.

این اطلاعات باعث می‌شود هر کسی در این مسیر گم شود.

  1. داستان خود را بگویید

یکی دیگر از مزایای کلیدی داشتن یک وب سایت، توانایی بیان داستان شما است. داستان یا پیشینه شما راهی عالی برای انسانی کردن کسب و کارتان است. آیا شما یک کسب و کار خانوادگی دارید که توسط مادر یا پدرتان راه اندازی شده است؟ آیا شما برای چندین دهه در اطراف هستید؟ بگذارید مردم در مورد آن بدانند و اعتماد آنها را ایجاد کنید.

اینجا جایی است که یک کسب و کار کوچک یک مزیت قطعی است. نشان دادن حس خلاقیت و شخصیت مزیتی است که اغلب برای شرکت های بزرگتر که توسط کمیته ها یا هیئت مدیره اداره می شوند در دسترس نیست.

  1. کاهش هزینه های عملیاتی

علاوه بر نمایش اطلاعات، یکی از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما، فروش مستقیم کالا و خدمات به مصرف کنندگان است. در برخی موارد، این امر نیاز به استفاده از فروشگاه‌های “آجر و ملات” را که به هزینه‌های عملیاتی بالایی نیاز دارند، حذف می‌کند.

حذف این سربار به شما این امکان را می دهد که قیمت های خود را پایین بیاورید و به کسب و کار خود مزیت رقابتی دیگری بدهد.

داشتن یک وب سایت به این معنی است که می توانید از آن به صورت داخلی در تجارت خود نیز استفاده کنید. آیا خبری دارید که بخواهید با همکاران به اشتراک بگذارید یا اطلاعات مهمی دارید که نیاز به دسترسی مدیریت داشته باشد؟

داشتن یک وب سایت داخلی می تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی کند زیرا همه چیزهایی که نیاز دارید در یک مکان هستند و در هر زمان قابل دسترسی هستند.

  1. مکان های آجر و ملات خود را تبلیغ کنید

تبلیغ موقعیت مکانی شما ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما یکی از مزایای داشتن یک وب سایت، افزایش بالقوه ترافیک در مکان های آجری شما است.

داشتن اطلاعات اولیه مانند مکان فروشگاه، آدرس، ساعت کاری و شماره تلفن در وب سایت شما، ردپای داده ای ایجاد می کند که موتورهای جستجو آن را دریافت می کنند.

دفعه بعد که شخصی فروشگاه شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، به احتمال زیاد نتایج جستجویی که شامل جزئیات فروشگاه شما است به او نشان داده می شود. این نتایج جستجو برای مصرف کنندگان تلفن همراه با استفاده از تلفن های هوشمند قابل توجه است. اینکار باعث تقویت استراتژِی سئو محلی شما میشود.

داده‌ها نشان می‌دهند که 75 درصد از جستجوهای تلفن همراه با هدف محلی منجر به بازدید از فروشگاه آفلاین در عرض 24 ساعت می‌شوند.

  1. ارجاع سریعتر دریافت کنید

در اینجا مثال دیگری از مزایای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما آورده شده است. حضور آنلاین می تواند به ارجاع سریع منجر شود. اگر کسب و کار شما در مکالمه بین یک مشتری سابق و یکی از دوستان آنها مطرح شود، اولین کاری که آنها احتمالاً سعی می کنند انجام دهند چیست؟

آنها کسب و کار را در وب جستجو می کنند. اگر وب‌سایتی دارید که راه‌اندازی شده است، احتمالاً افراد علاقه‌مند به سرعت شما را پیدا می‌کنند. داشتن کسب و کار شما در وب می تواند به رشد کمک کند.

  1. جوایز، نقدها و نظرات را فهرست کنید

اخبار و نظرات مثبتی که به راحتی در وب سایت کسب و کار شما یافت می شود، راه دیگری برای متمایز کردن شما از رقبایتان است.

آیا شرکت شما برنده جایزه صنعت شده است؟ حتما آن را در وب سایت خود ذکر کنید. اگر مشتریان راضی دارید، از آن بهره ببرید. شما می توانید از نظرات و نظرات مثبت مشتری به طور مستقیم در وب سایت خود استفاده کنید.

  1. مخاطبان هدف خود را گسترش دهید

از آنجایی که سایت شما برای هر کسی در سراسر جهان قابل دسترسی است، توانایی شکستن موانع جغرافیایی هرگز به این راحتی نبوده است. اکنون هر کسی صرف نظر از اینکه کجاست، یک مشتری بالقوه است.

  1. داده ها را دریافت کنید

ممکن است از قبل تصوری داشته باشید که میانگین ترافیک پیاده در یک مکان آجر و ملات چگونه است. یکی از مزایای داشتن یک وب سایت این است که به شما ایده ای از دامنه وسیع تر کسب و کارتان بدهد.

فرض کنید صفحات وب مختلفی دارید که به محصولات یا خدمات مختلفی که ارائه می کنید اختصاص داده شده است. در این صورت، می‌توانید از داده‌های بازدیدکنندگان وب استفاده کنید تا ببینید کدامیک بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند.

همچنین می‌توانید نظرسنجی‌ها یا نظرسنجی‌های آنلاین ایجاد کنید تا ایده‌ای در مورد اینکه چه محصولات و خدماتی برای خریداران بالقوه جذاب‌تر هستند، به دست آورید.

  1. بهبود رتبه بندی گوگل برای SEO

هنگامی که به صورت آنلاین در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ یا یاهو جستجو می کنید، لیستی از وب سایت هایی را مشاهده می کنید که بیشترین مطابقت را با جستجوی شما دارند.

استراتژی‌های سئو ساده‌ای برای بهینه‌سازی سایت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت شرکت خود اعمال کنید تا رتبه‌بندی آن را در آن موتورهای جستجو بهبود ببخشید.

نداشتن وب سایت برای کسب و کار شما، رتبه بندی و کسب ترافیک و فروش رایگان از موتورهای جستجو را برای شرکت شما تقریباً غیرممکن می کند. صرف حضور در شبکه های های اجتماعی به تنهایی دیگر برای جلب توجه آنلاین کسب و کار شما کافی نیست. حتما مقاله 8 فاکتور رتبه‌بندی گوگل را مطالعه کنید.

…:::: به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تفاوت های بین وب سایت یا شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید ::::…
شماره طراحی سایت

حالا که فهمیدیم اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارها چیست، نوبت این است که ببینیم چرا طراحی سایت خوب حائز اهمیت است در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداخته ایم:

…::: حتما مطالعه کنید : فرآیند طراحی سایت چیست؟ :::…

و اما چرا طراحی سایت خوب مهم است؟

طراحی وب سایت مهم است زیرا مشتریان شما به طراحی اهمیت می دهند، هم به شکل آگاهانه و هم ناخودآگاه. همه ما نسبت به جلوه های بصری واکنش نشان می دهیم و مردم به طور طبیعی به سمت طراحی خوب کشیده می شوند. وقتی صحبت از طراحی وبسایت می شود ، مطالعات بارها و بارها نشان داده است که کاربران خیلی سریع کسب و کار شما را تنها بر اساس تصاویر بصری قضاوت می کنند و اگر سایت شما طراحی ضعیفی داشته باشد، اغلب بازدید از آن را متوقف می کنند.

در زیر چند نکته آگاه کننده در این مورد آورده شده :

  • 75% از کاربران تنها بر اساس طراحی بصری در مورد اعتبار یک شرکت قضاوت می کنند

وقتی با وب سایتی با یک طراحی قدیمی مواجه می شوید، چه فکری در مورد آن می کنید؟ ممکن است به اعتبار آنها شک کنید، محصولات یا خدمات آنها را زیر سوال ببرید یا حتی برای نتایج بهتر به وب سایت رقیب نگاه کنید. صرف نظر از این موضوع، تحقیقات نشان می دهد که ما قطعاً بیزینس ها را بر اساس ظاهر وب سایت آنها قضاوت می کنیم.

  • 94 درصد برداشت (Impression) اولیه کاربران از وب سایت های بهداشت و درمان مرتبط با طراحی آنها بوده است

برداشت های اولیه بسیار مهم هستند و ظاهر وب سایت شما می تواند هم تأثیر خوبی ایجاد کند و هم می تواند بازدیدکنندگان را از خود دور کند. نتایج این مطالعه به طور خاص بر روی طراحی وب سایت های بهداشتی متمرکزاست،اما این امر در مورد سایر موارد نیز صادق است.

  • فقط 50 میلی ثانیه طول می کشد تا بازدیدکنندگان اولین برداشت را از طراحی وب سایت شما داشته باشند.

کاربران در سریع ترین زمان ممکن اولین برداشت را نسبت به سایت در ذهن خود شکل می دهند. طبق یکی از مطالعات گوگل، این کار فقط 50 میلی ثانیه (یعنی 0.05 ثانیه) طول می کشد! در این کسری از ثانیه، کاربران فرصتی برای خواندن سایت شما یا کلیک کردن بر روی چیزی ندارند. این برداشت سریع به طراحی بصری سایت شما بستگی دارد.

  • اگر محتوا و طرح‌بندی شما جذاب نباشد، 38 درصد از افراد دیگر با وب‌سایت شما ارتباط برقرار نمی‌کنند.

طراحی ضعیف وب نه تنها به اعتبار شما لطمه می زند، بلکه می تواند مشتریان بالقوه را نیز دور کند. مردم ترجیح می دهند محتوا را در وب سایت هایی با طراحی زیبا مشاهده کنند، و اگر محتوای شما جذاب نباشد، احتمالاً بیش از یک سوم بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد.

 منظور از طراحی سایت خوب چیست

احتمالاً این جمله را شنیده اید که “زیبایی در چشم بیننده است.”

مطمئناً سلیقه‌ي افراد در نحوه تفسیر آنها از طراحی نقش دارد، اما مطالعات نشان می‌دهند که در نحوه درک ما از طراحی، ثبات و شباهتهای زیادی وجود دارد. در واقع علم روانشناسی از این ایده حمایت می کند که ما به سمت چیزهای زیبا کشیده می شویم و مردم ذاتاً به طراحی خوب واکنش نشان می دهند.

همه طراحی ها از عناصر استاندارد مانند رنگ، شکل و اندازه استفاده می کنند. طراحی خوب از این عناصر برای ایجاد یک زبان بصری سازگار و پایدار استفاده می کند.

طراحی سایت

…:::: ثبت سفارش تولید محتوا در کرج قیمت رقابتی 1402 ::::…

مانند زبان انگلیسی به آن فکر کنید. ما با استفاده از کلمات، جملات و علائم نگارشی و همینطور قوانین ثابت مانند املا و دستور زبان ارتباط برقرار می کنیم. و مطمئنا برخی از افراد در استفاده از این زبان مهارت بیشتری نسبت به دیگران دارند، و همانطور که معلم کلاس شما احتمالاً به شما یاد داده است، تفاوت زیادی بین «انگلیسی خوب» و «انگلیسی بد» وجود دارد.

به همین شکل «طراحی خوب» و «طراحی بد» برای وب سایت شماهم وجود دارد. ممکن است همه ما به یک اندازه در برقراری ارتباط بصری مهارت نداشته باشیم،اما طراحان وب برای صحبت به این زبان آموزش دیده اند. بنابراین مهم است که روی طراحی حرفه ای و درست وبسایت سرمایه گذاری کنید تا به طور موثر با مشتریان و یا مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کند.

…::: حتما مطالعه کنید : ویژگی سایت فروشگاهی :::…

چرا به طراحی خوب وب سایت نیاز دارید

ما ثابت کردیم که مشتریان شما به طراحی خوب اهمیت می‌دهند، اما طراحی وب‌سایت شما واقعاً چه تأثیری بر تجربه آنها دارد؟ بیایید به چند مورد خاص نگاه کنیم تا بهتر متوجه شویم طراحی خوب چگونه می تواند کیفیت وب سایت شما را بهبود بخشد.

  • قابلیت استفاده و کارکرد

طراحی، در آسان شدن روند کاربران برای یافتن هرچیزی که در وبسایتتان به دنبالش هستند بسیار موثر است. تحقیقات نشان می دهد که 86 درصد از بازدیدکنندگان می خواهند اطلاعات محصول یا خدمات را ببینند، 65 درصد به دنبال اطلاعات تماس و 52 درصد به دنبال صفحه درباره شما هستند.

طراحی وب شما باید یافتن این موارد را تا حد امکان آسان کند. در غیر این صورت کاربران خود را ناامید خواهید کرد و به طور بالقوه آنها را از خود دور خواهید کرد. استفاده از شیوه های استاندارد را در نظر داشته باشید، مثلا قرار دادن محصول و یا خدمات اصلی خود در مسیر اصلی، و نشان دادن شماره تلفن خود در گوشه سمت راست بالای سایت.

حتی اگر وب سایت شما به خوبی کار کند، طراحی وب سایت بد ممکن است باعث شود کاربران احساس کنند که استفاده از آن یا یافتن چیزی که نیاز دارند دشوار است. دو محقق ژاپنی مطالعه ای در این مورد انجام دادند. آنها دو دستگاه خودپرداز ایجاد کردند که عملکرد یکسانی داشتند، اما یکی از آنها جذاب طراحی شده بود و دومی نه. کاربران گزارش دادند که دستگاه خودپردازی که زیباتر طراحی شده بود در واقع بهتر کار می کند. بنابراین طراحی وب خوب هم بر استفاده ي ما و هم بر درک ما از نوع استفاده تأثیر می گذارد.

  • مسیریابی و هدایت کاربران(Navigation)

هدایت کاربران و در واقع مسیریابی آنها یکی از مهمترین عناصر طراحی وب سایت شما است، بنابراین نحوه طراحی آن بسیار مهم است.بسیاری از طراحان از قانون هیک استفاده می کنند و روانشناسی را در طراحی در نظر می گیرند.

قانون هیک اساساً می‌گوید که هر چه انتخاب‌های بیشتری به کسی بدهید، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری او طول می‌کشد. اغلب به این صورت خلاصه می شود: «تا می تونی سادش کن».

بنابراین، وقتی قانون هیک را برای نویگیشن وب‌سایت اعمال می‌کنیم،در واقع می‌خواهیم انتخاب‌ها را تا حد امکان ساده نگه داریم تا تصمیم‌گیری برای کاربران آسان‌تر شود. به عنوان یک روش خوب، سعی کنید تعداد انتخابها را به هفت یا کمتر محدود کنید.

به عنوان مثال، این شرکت مبلمان اداری را در نظر بگیرید. منوی محصولات آنها 11 گزینه مختلف دارد – که زیاد است. اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که دسته ‌های مشابهی مانند «صندلی‌های کنفرانس»، «صندلی‌های اداری»، «صندلی‌های مهمان» و «صندلی‌های دیگر» دارند. آنها می توانند با ترکیب همه این دسته ها در یک گزینه به نام “صندلی ها” کار را ساده کنند.

مثال طراحی سایت
  • نرخ تبدیل

طراحی وب خوب به هدایت کاربران شما کمک می کند و در واقع به آنها می گوید که شما از آنها می خواهید به کجا نگاه کنند. طراحی شما می تواند راه های کسب درآمد از وب سایت را افزایش دهد و توجه را به پیشنهادات ویژه جلب کند، فراخوان ها را برجسته کند و به کاربران کمک کند تا عناصر قابل کلیک را شناسایی کنند. همه این موارد می تواند به کاربران کمک کند تا اقدامات مورد نظر شما را انجام دهند.

راه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی طراحی بصری به منظور بهبود نرخ تبدیل وجود دارد، اما بیایید به چند نمونه رایج نگاهی بیندازیم.

یکی از موثرترین راهها برای جلب مخاطب و انجام اقدام مورد نظر شما، ایجاد صفحه سفید یا فضای باز در قسمت  call to actionاست.

وقتی صحبت در مورد فضای سفید است باید اشاره ای به شرکت اپل داشته باشیم. آنها به خاطر طراحی های وب تمیز و تصاویر ساده و جسورانه (مانند این آیفون) که با فضای سفید زیادی احاطه شده اند، معروف هستند. پیام در اینجا بسیار واضح است: آنها از شما می خواهند که روی این تلفن کلیک کنید – و وقتی هیچ چیز دیگری که حواس شما را پرت کند در صفحه وجود ندارد، انجام ندادن این کار سخت به نظر می آید.

در نقطه مقابل، سایتی مانند آمازون را ببینید. این صفحه مملو از اطلاعات و گزینه‌های محصول است، اما یک چیز همیشه آشکار است: دکمه زرد *افزودن به سبد خرید*. حتی در یک صفحه شلوغ، رنگ‌ها و سبک‌های متضاد، رشته ای ایجاد می‌کنند که چشمان شما را به سمت آن دکمه بسیار مهم برای تبدیل مشتری یا همان خرید می‌کشد.

  • حرفه ای بودن برند و اعتماد مخاطب

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، از هر 4 کاربر 3 نفر بر اساس طراحی وب سایت شما اعتبار کسب و کارتان را قضاوت می کنند. طرح هایی که مدرن و حرفه ای به نظر می رسند،کاربران را به اعتماد تشویق می کنند. در همین حال، یک وب سایت با طراحی ضعیف ممکن است باعث شود مخاطب به اعتبار شما شک کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک ماشین دست دوم می گردید، به کدام یک از دو فروشنده ی زیر بیشتر اعتماد می کنید؟

راه دیگری که طراحی وب خوب اعتماد را بهبود می بخشد، ثبات برند است. به خصوص اگر یک برند معتبر دارید، مشتریان شما احتمالاً چیزهایی مانند لوگو، رنگ ها یا سبک شما را تشخیص می دهند. طراحی وب سایت شما باید نشان دهنده برند شما باشد و به افرادی که شما را می شناسند اطمینان دهد که در مکان مناسبی هستند.

به عنوان مثال، نگاهی به این طراحی هااز دو شرکت حمل و نقل معروف بیندازید. حتی اگر نمی توانید لوگوها را بخوانید، احتمالاً طرح های رنگی UPS را در مقابل FedEx تشخیص می دهید.

  • همخوانی با تلفن همراه

اکثر جستجوهای آنلاین اکنون در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و این روند ادامه خواهد داشت. با توجه به اینکه گوگل اکنون مرحله اول از رویکرد موبایل را پیش می‌برد، طراحی وب‌سایت سازگار با موبایل برای مرتبط ماندن و پیدا شدن در دنیای آنلاین ضروری است. حتی گوگل و خیلی از شرکت های بزرگ تکنولوژی برای تست موبایل فرندلی بودن سایت، ابزار آنلاین رایگان ارائه داده است. در واقع، 85 درصد از بزرگسالان فکر می کنند که طراحی وب سایت یک شرکت برای موبایل باید بهتر یا حداقل به خوبی وب سایت دسکتاپ آنها باشد. بنابراین این موضوع حتما باید برای شروع طراحی سایت در نظر گرفته شود

اغلب اوقات، طراحان وب درگیر ایجاد یک وب سایت در دسکتاپ می شوند – درست مثل طراحی یک بروشور. اما طراحی خوب باید فراتر از یک صفحه نمایش باشد. در دنیای موبایل پسند امروزی، شما به یک طراحی سایت ریسپانسیو نیاز دارید که وب سایت شما را در دستگاه های مختلف در اندازه های عالی نشان دهد و عملکرد خوبی داشته باشد.

  • سئو یا بهینه سازی صفحات سایت

در نهایت، طراحی وب سایت عالی فقط مربوط به عناصر بصری فرانت اند(Front End) نیست.مسائل پشت صحنه ی طراحی سایت مانند سئو می تواند عمیقا در کیفیت سایت موثر باشد. اهمیت سئو سایت برای کسب و کار ها یک موضوع غیرقابل انکار است.

طراحی یک وب سایت ممکن است از بیرون عالی به نظر برسد، اما اگر دارای کدنویسی دست و پا گیر یا تصاویر بسیار بزرگ باشد که سرعت بارگذاری را کاهش دهد، می تواند بازدیدکنندگان را از خود دور کند و بر بازاریابی سئو تأثیر منفی بگذارد. طراحان وب همچنین گاهی اوقات می توانند درگیر فناوری هایی شوند که هوشمندانه و عالی به نظر می رسند اما در نهایت به بهینه سازی سایت آسیب میرسانند.

به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ای که قبلا در مورد سئو منفی منتشر کردیم را مطالعه فرمایید

آیا طراحی وب سایت شما تغییر مناسب را ایجاد می کند؟

طرح وب سایت شما یکی از قدرتمندترین ابزارهای کسب و کار شما برای ایجاد یک ایمپرشن یا برداشت اولیه خوب است. اما برای رسیدن به این خواسته، به یک طراحی وب عالی نیاز دارد.

درست است که یک وب سایت عالی مواردی بیش از طراحی را شامل می شود،اما مخاطبان می خواهند و انتظار دارند که یک طرح بصری جذاب داشته باشند. و قبل از اینکه حتی یک کلمه از مطالب را بخوانند، کسب و کار شما را بر اساس ظاهر قضاوت می کنند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله نکات طراحی سایت استاندارد را بررسی کردیم، امروزه با توجه به رشد بازارهای اینترنتی، متوجه شدیم که داشتن سایت چه سود و فوایدی برای کسب و کارهای ما خواهد داشت و همینطور با توجه رقابتی شدن این بازار متوجه شدیم که چرا طراحی وب سایت خوب مهم است. اگر قصد توسعه کسب و کار خود به سمت بازارهای اینترنتی و یا قصد ورود به بازار آنلاین را دارید میتوانید از مشاوره های رایگان تیم مرکز سئو استفاده کنید و با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق فرم درخواست خود را ثبت کنید

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

منبع: مرکز سئو

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا