سایت یا شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین بحث های تیمهای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ این است که آیا باید تلاش خود را بر روی وب سایت شرکت متمرکز کنند یا شبکه‌های اجتماعی؟

کدام یک لیدهای بیشتری جذب می‌کند؟ کدام کانال بیشترین بازگشت سرمایه را دارد؟ کدام کانال شرکت را سریعتر رشد خواهد داد؟ پاسخ تمام این سوالات در این مقاله داده شده است، با خواندن این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی به دست خواهید آورد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مقاله توسط مرکز سئو، متخصص سئو سایت و طراحی سایت تهیه شده است.

وب سایت یا شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب این مقاله مخفی

سایت یا شبکه‌های اجتماعی، کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟

در موضوع وب سایت در مقابل شبکه‌های اجتماعی و چگونگی ارتباط آن با استراتژی کسب و کار شما، یک چیز واضح است: هیچ کدام را نباید نادیده بگیرید.

برای درک اینکه چگونه شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها لیدهای قابل قبولی برای یک کسب‌وکار ایجاد می‌کنند، نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. هنگام پرداختن به موضوع سایت در مقابل شبکه‌های اجتماعی، 10 نکته‌ی کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

وب سایت ها برای موارد زیر عالی هستند:

  1. کمک به شرکت شما برای دیده شدن در دنیای آنلاین
  2. گسترش و تبلیغ خدمات خود در فضای دیجیتال
  3. ادغام شدن در قیف فروش شما
  4. ایجاد اعتبار و اعتماد
  5. فراهم کردن اطلاعات مهم برای شرکت شما

در حالی که شبکه های اجتماعی برای موارد زیر عالی هستند:

  1. کمک به ارتباط با مخاطبان
  2. ساختن برند و بالا بردن شهرت
  3. اشتراک گذاری محتوا
  4. دستیابی به مخاطبان جدید
  5. تشویق تعامل با برند

وب سایت فضای دیجیتالی شرکت شماست

اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارها غیر قابل انکار است اما هنگام بحث در مورد نقش وب سایت خود در جذب لید، این 5 نکته‌ی مهم را در نظر داشته باشید: 

  1. سایت به شرکت شما کمک می کند تا در دنیای آنلاین پیدا شود

هنگام قیاس وب سایت و شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آنها بر جذب لید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید این است که وب سایت راهی است که شرکت شما به صورت آنلاین پیدا می‌شود.

به گفته‌ی Nielson، نزدیک به 90 درصد از مردم برای یافتن کسب‌وکارهای محلی از اینترنت استفاده می کنند. اگر سایتی که به درستی از آن نگهداری می‌شود ندارید، فرصتی حیاتی را برای دیده شدن از دست می‌دهید.

داشتن یک وبسایت به این معنی است که کسب و کار شما می تواند از استراتژی های سئو برای افزایش حضور آنلاین خود استفاده کند. آمارها نشان می‌دهد که 53.3 درصد از کل ترافیک سایت از طریق جستجوی ارگانیک است، بنابراین اگر مشاغل از نظر سئو و استراتژی جستجوی ارگانیک خود دو برابر بهتر شوند، می‌توانند شاهد رشدی باورنکردنی در جذب لید باشند.

استراتژی هایی که می توانید برای رشد ارگانیک استفاده کنید عبارتند از:

  • ایجاد وبلاگی که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد
  • هدف قرار دادن مخاطبان محلی از طریق استراتژی‌های سئو محلی
  • به دست آوردن مخاطب ملی با استفاده از استراتژی‌های سئو‌ی ملی
  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط، برای بالا رفتن رتبه در نتایج جستجو

با اینجا متوجه شدید که وب سایت چیست و چگونه کار میکند، اگر روی ساختن وب‌سایتی تمیز و باکیفیت که به‌راحتی پیدا می‌شود تمرکز کنید، قبل از اینکه متوجه شوید، لیدهای فراوانی به سمت شما خواهند آمد. پس حتما نکات مهم برای طراحی سایت را مدنظر داشته باشید.

۲. وب سایت خدمات شما را در فضای دیجیتال تبلیغ می کند

یکی دیگر از جنبه های حیاتی وب سایت، توانایی آن در تبلیغ خدمات شما در فضای دیجیتال است. Fundera گزارش می دهد که 1.79 میلیارد نفر در سال گذشته به صورت آنلاین خرید کرده اند، به این معنی که 1.79 میلیارد نفر می توانند وب سایت شما را پیدا کرده و خدمات شما را بررسی کنند.

اینترنت یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای جذب لید است، به همین دلیل خدمات شما باید به ‌درستی در سایت شما ارائه و تبلیغ شوند.

شما می توانید خدمات خود را به روش‌های مختلف تبلیغ کنید، اما یکی از موثرترین راه ها داشتن یک صفحه لندینگ هدفمند است.

شماره طراحی سایت

صفحه لندینگ، صفحه‌ای است که مخاطب پس از کلیک روی یک لینک، چه از یک کمپین بازاریابی و چه از طریق جستجوی ارگانیک، به آن می‌رسد. در صورتی که کسب و کار شما دارای چند مکان در سراسر کشور باشد، می‌توانید صفحات لندینگی ایجاد کنید که مکان‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند 

صفحات لندینگ شما باید به شکل تاثیرگذاری شرح دهند که خدمات شما چیست و چگونه مشکل مخاطبان شما را حل می‌کند. همچنین می‌توانید انهارا جذابتر کرده و با نمایش پیشنهادات ویژه به بازدیدکنندگان خود پاداش دهید.

برای مثال، می‌توانید یک صفحه لندینگ بسازید که خدمات شما را تشریح می‌کند و مخاطبان را تشویق می‌کند تا آدرس‌ ایمیل خود را برای دریافت پیشنهاد ویژه ثبت کنند، مانند:

  • 15% تخفیف برای اولین سفارش آنها
  • نسخه‌ی دموی رایگان همراه با لیست فروش
  • دانلود رایگان PDF هنگامی که آنها برای خرید اقدام می کنند

هرچه صفحه لندینگ شما موثرتر باشد، نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت. هرچه نرخ تبدیل بالاتر باشد شانس بیشتری برای به دست آوردن مشتریان جدید خواهید داشت.

  1. وب سایت بخش مهمی از قیف فروش شماست

به خاطر داشته باشید که وب سایت نقش مهمی در قیف فروش شما دارد. بنابراین جواب اینکه چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند، قیف فروش مهمترین و اولین جواب است. سایت شما افراد را از بالای قیف فروش (جایی که با کسب و کار و خدمات شما آشنا می‌شوند) تا وسط و انتهای آن هدایت می کند، جایی که آنها تبدیل به مشتری می شوند.

یک وبسایت با انجام موارد زیر به کارایی قیف فروش شما کمک می کند:

  • هدایت کاربران از مرحله‌ی آگاهی از برند (بالای قیف) به مرحله‌ی علاقه (وسط قیف).
  • ارائه‌ی منابع رایگان برای مخاطبان خود در ازای ثبت ایمیل.
  • ایجاد یک تجربه‌ی کاربری منحصر به فرد که تأثیر مثبتی بر لیدها می‌گذارد.

سایت همچنین به عنوان یک ابزار اتوماسیون فروش عالی برای کسب و کار شما عمل می کند.

جایی که مخاطبان می‌توانند در 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز در سال از خدمات شما مطلع شوند.و این برای فرآیند فروش شما بسیار ارزشمند است.

شما می‌توانید بخش‌هایی از فرآیند فروش خود را با روش‌های زیر به شکل خودکار درآورید:

  • چت زنده‌ی 24 ساعته.
  • ایجاد فرم‌هایی که مخاطبان بتوانند برای قرار ملاقات‌ها و دموها استفاده کنند.
  • داشتن پرسشنامه هایی برای شناسایی مشکل مخاطبان و دسته بندی آنها.

وب سایت شرکت شما یک ابزار فروش تمام‌وقت است. اگر از این استراتژی های شروع طراحی سایت استفاده نکنید، مشتریان احتمالی ارزشمندی را از دست می‌دهید.

  1. سایت به شرکت شما کمک می کند تا اعتبار کسب کند

در دنیای دیجیتال امروزی، اعتبار برای مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد.

اگر یک تجارت آنلاین، معتبر به نظر برسد، بازدیدکنندگان بیشتری به آنها اعتماد می‌کنند و راحت تر به مشتری تبدیل می شوند. گزارش ویژه‌ی اعتمادسنجی Edelman در سال 2019 نشان می‌دهد که 81 درصد از مصرف کنندگان گفته‌اند که برای خرید از یک برند باید بتوانند به آن اعتماد کنند.

یک راه حل اساسی برای ساخت اعتماد و اعتبار بین مخاطبان، وب سایت شما است.

راه های ایجاد اعتبار آنلاین عبارتند از:

  • مطالبی مانند وبلاگ های مفید و ویدیوهای راهنما.
  • منابع رایگان برای دانلود.
  • تشویق به دنبال کردن برند شما در شبکه‌های اجتماعی برای نکات مفیدتر.

بخشی از افزایش بازدید شما در موتورهای جستجو، ارائه‌ی اطلاعات ارزشمند به کاربران است.

هرچه اطلاعات ارزشمندتری ارائه دهید، شانس شما برای کسب رتبه‌ی خوب در فضای آنلاین و ایجاد شهرت در بین مخاطبان بیشتر است.

یکی دیگر از راه‌های کسب اعتبار برای شرکت، نمایش نظرات مشتریان است. بررسی‌ها و نظرات مثبت در مورد محصولات و خدمات شما نشان می دهد که افرادی که از شما خرید کرده اند از نتایج راضی بوده‌اند. این تاکتیک می تواند خدمات شما را تایید کند و نشان دهد که برند شما قابل اعتماد است.

  1. وب سایت داده‌های کلیدی برای شرکت شما فراهم می کند

هنگامی که به برنامه‌های وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت خود نگاه می کنید، به یاد داشته باشید که وب سایت داده های مهمی را ارائه می دهد که برای بخش های وب، فروش و بازاریابی اینترنتی شما مهم هستند. فوربس گزارش می دهد که 64 درصد از مدیران بازاریابی «کاملاً موافقند» که بازاریابی مبتنی بر داده برای موفقیت در اقتصاد جهانی فوق‌رقابتی امروزه بسیار مهم است.

هرچه داده های بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید قسمت های مفید دنیای آنلاین خود را کنار هم قرار دهید.

تیم شما می تواند از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی رفتار کاربران در وب سایت شما استفاده کند.

داده‌های ردیابی شامل این موارد است:

  • تعداد بازدیدکنندگان وب سایت
  • زمانی که بازدیدکنندگان در وب سایت صرف می کنند
  • نرخ تبدیل در وب سایت
  • نرخ پرش برای صفحات مهم وب

تیم بازاریابی آنلاین و وب شرکت شما همچنین می‌تواند ابزارهایی مانند نقشه‌های حرارتی (Heatmap)  نصب کند تا مشخص کند که مخاطبان کجا کلیک می‌کنند و به کجا می‌‌روند.

وب سایت شما می‌تواند داده‌های ارزشمند زیادی را ارائه دهد و وقتی این داده‌ها به درستی تجزیه و تحلیل شوند، می‌توانند به روشنی نحوه‌ی ارتباط مخاطبان با برند شما را نشان دهند. 

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما:: راه های کسب درآمد از وب سایت چیست؟ لطفا مطالعه فرمایید :::…
سایت یا شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی: جایی که برند شما می درخشد

در حالی که وب سایت شما ارزش های زیادی برای شرکت شما به همراه دارد، شبکه‌های اجتماعی به پخش کردن این ارزش ها کمک می کنند. در اینجا 5 نکته وجود دارد که باید در مورد شبکه‌های اجتماعی و برند خود به خاطر بسپارید.

  1. شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می کنند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

نکته‌ی مهم در مورد قیاس سایت و شبکه‌های اجتماعی از نظر جذب لید این است که شبکه‌های اجتماعی به شرکت ها کمک می کنند تا با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند.

Digital Information World گزارش می دهد که کاربران اینترنت در حال حاضر به طور متوسط 142 دقیقه از روز را در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم های پیام‌رسان سپری می‌کنند.

شرکت‌ها باید مطمئن شوند که شبکه‌های اجتماعی برندشان در آن بازه‌ی زمانی دیده می‌شوند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که جامعه‌ای ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند در آن حضور داشته باشند و از طریق شبکه‌های اجتماعی ‌آن را دنبال کنند. این امر به برند شما اجازه می دهد تا به مخاطبان جدید دست یابد و همچنین آگاهی از برند را افزایش ‌می‌دهد.

تاکتیک های ارتباط با مخاطبان در رسانه های اجتماعی عبارتند از:

  • پاسخ به سوالات و نظرات
  • نقل قول های الهام بخش برای ایجاد انگیزه در مخاطب
  • تقدیر از دنبال‌کنندگان وفادار

این تاکتیک ها افراد را تشویق می‌کنند تا درباره‌ی برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و برای بررسی آنها به وب سایت شما مراجعه کنند. این مخاطبان ممکن است به تنهایی وب سایت شما را پیدا نکرده باشند، اما به دلیل آنچه در رسانه های اجتماعی دیده اند، از شرکت شما مطلع شده‌اند.

  1. شبکه‌های اجتماعی جایی است که شما برند خود را می سازید

شبکه‌های اجتماعی همچنین یک کانال حیاتی برای ساختن برند شرکت هستند. هرچه مخاطبان اجتماعی بیشتری با برند شما ارتباط داشته باشند، احتمال اینکه مشتری و حامی برند شوند بیشتر می‌شود.

یکی از راه‌های کلیدی برای ساخت برند خود در شبکه‌های اجتماعی نشان دادن افراد است. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

  • نمایش اعضای تیم خود و جشن گرفتن برای برندگان
  • مصاحبه‌های ویدئویی کوتاه با تیم رهبری
  • به اشتراک گذاشتن ارکان کلیدی فرهنگی شرکت

یک راه دیگر برای ساخت نام تجاری قابل اعتماد که مردم با آن ارتباط برقرار ‌می‌کنند، این است که پشتیبانی محصولات و خدمات را در شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید. هر چه مردم بیشتر بدانند که یک شخص واقعی در طرف مقابل وجود دارد که مایل است به آنها کمک کند، احتمال بیشتری دارد که به برند شما اعتماد کنند.

  1. شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را به اشتراک بگذارید

نکته‌ی مهم دیگر در قیاس وب سایت و شبکه‌های اجتماعی این است که شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می کنند محتوای خود را با توده‌ی مردم به اشتراک بگذارید.

تنها چیزی که لازم است تولید یک محتوای ارزشمند است تا در زمان مناسب به فرد مناسب برسد و او را تبدیل به یک مشتری وفادار کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی دوست دارند از محتوا به روش‌های مختلف و در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند، بنابراین هنگام اشتراک‌گذاری محتوای خود، این موضوع را در نظر داشته باشید.

اگر در فیس‌بوک یا توییتر هستید، می توانید لینکی به وبلاگ خود به اشتراک بگذارید. اگر در اینستاگرام یا تیک تاک هستید، محتوایی بسازید که عمدتاً تصاویر و ویدیوها باشند.

اگر در YouTube هستید، در مورد پست‌های وبلاگ یا منابع رایگان خود ویدیو بسازید.

به اشتراک گذاری محتوا در چندین پلتفرم همچنین می تواند وضعیت شرکت شما را به عنوان یک رهبر در صنعتتان افزایش دهد. هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید، جاذبه‌ی بیشتری برای مخاطب ایجاد می‌کنید، و این موضوع می‌تواند بر افراد تأثیر بگذارد تا شما را دنبال کنند و اطلاعات ارزشمندی به دست آورند.

  1. شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می دهند به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید

نکته‌ی دیگری که باید در نظر گرفت این است که شبکه‌های اجتماعی به شما امکان می دهند مخاطبان جدید را به روش هایی که از طریق وب سایت خود نمی توانید به دست آورید، جذب کنید. پلتفرم های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما این امکان را می دهند که از هشتگ ها برای دنبال کردن موضوعات خاص استفاده کنید.

اگر محتوایی در این پلتفرم ها ارسال کنید و از هشتگ ها استفاده کنید، محتوای شما توسط افرادی که آن هشتگ ها را دنبال می کنند دیده می شود.

استفاده از استراتژی هشتگ می تواند به شما کمک کند به طور ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان هدف خود برسید. شما همچنین می توانید از طریق بازاریابی پولی شبکه‌های اجتماعی به مخاطبان هدف دست یابید، اما این کار هزینه خواهد داشت.

  1. شبکه های اجتماعی مخاطبان را به تعامل با برند تشویق می کنند

نکته‌ی منحصربه‌فرد برای ‌شبکه‌های اجتماعی تشویق ارتباط و تعامل بین برند و مخاطب است. فکرش را بکنید. هر لایک، نظر یا اشتراک‌گذاری اعتباری است که نشان می‌دهد برند شما ارزش تعامل را دارد. این نوعی اعتبار اجتماعی است که همه در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آن را ببینند.

هرچه بیشتر در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، برند شما بیشتر دیده می شود.

شما همچنین می توانید بررسی کنید که چه زمانی افراد بیشتری با پست های شما تعامل دارند و استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را طبق آن تنظیم کنید. به اشتراک‌گذاری محتوایی که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند، اگر در زمان درست انجام شود می تواند نام برند شما را در مقابل صدها (یا حتی هزاران) مخاطب جدید قرار دهد.

داده ها را مطالعه کنید و از زمان اوج تعامل مخاطب استفاده کنید تا شانس خود را برای وایرال شدن پست افزایش دهید.

وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی: کدام یک برای شرکت شما بهتر است؟

وب سایت و شبکه‌های اجتماعی شما اگر درست باهم هماهنگ شوند تکمیل کننده‌ی هم هستند. آنها هدف یکسانی دارند: معرفی برند شما به جهان و تبدیل لیدها به مشتریان.

آنها اگر به درستی پیاده‌سازی شوند هردو ستون های اساسی در استراتژی تولید لید و رشد شرکت شما خواهند بود.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا