شروع طراحی سایت

خیلی وقت است که اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کارها دیگر چیزی ثانویه یا فقط مربوط به وجهه نیست. در دنیای مدرن امروزه، داشتن وب سایت یک ضرورت و یک بخش واجب در برقراری ارتباط با مصرف‌کننده است. این موضوع برای استراتژی پیشرفت بسیار مهم است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اگر شما به وب سایت نیاز دارید اما هنوز به کارایی آن شک دارید، ما برای شما در این مقاله توضیحاتی داریم که راهنمای شما برای شروع طراحی سایت است که با خواندن آن ها اطلاعات خوب و مفید کسب خواهید کرد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

این مقاله توسط تیم مرکز سئو، متحصص سئو سایت و طراحی سایت تهیه و ترجمه شده است.

ضرورت سایت برای استارتاپ ها
فهرست مطالب این مقاله مخفی

من به یک وب سایت برای کسب و کار کوچک خود نیاز دارم. از کجا شروع کنم؟

  • توسعه‌ی کسب و کار و مشتریان جدید

یک وب سایت با کیفیت، در 95 درصد مواقع به یک منبع پایدار از مشتریان جدید تبدیل می شود.

  • انعطاف پذیری

وب سایت به شما امکان می دهد تا خیلی سریع مواردی را امتحان کنید که به صورت آفلاین در دسترس نیستند: مثلا قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌هایی مثل بنرها، تبلیغات، ایمیل، تبلیغات متنی و …

با دیدن نتایج، می توانید به سرعت تغییرات لازم را در سایت ایجاد کنید و کارایی کلی را افزایش دهید.

  • ارتباط

فرم‌های سوال و ارتباط با کاربر، انجمن ها، صفحه‌ی پرسش و پاسخ، شبکه های اجتماعی، مشاوره‌ی آنلاین و … همه‌ی این ویژگی ها به عنوان کانالی برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده می‌شوند.

  • ایجاد جامعه و برند

با استفاده از یک وب سایت می‌توانید یک جامعه‌ی کامل پیرامون پروژه‌ی آنلاین خود ایجاد کنید و از این طریق موقعیت خودتان را تقویت کنید و در نهایت از رقبای خود متمایز شوید.  لینک های پیشنهادی در سایر وبسایت ها به شما امکان می دهد تا به طور مداوم و به شکل رایگان، بازدیدکنندگان علاقه‌مند داشته باشید.

  • پشتیبانی اطلاعات و خدمات

تغییر دادن سریع اطلاعات در سایت در هر زمان و هر کجای دنیا امکان پذیر است. علاوه بر این، با کمک یک وبسایت، می توانید فرآیند سفارش محصولات، برنامه‌ها و غیره را به صورت خودکار درآورید و کیفیت آن را بهبود بخشید. یک اتوماسیون فکر شده به شما امکان می دهد مبالغ هنگفتی پس‌انداز کنید و فرآیند تعامل در شرکت را بهینه کنید.

خب تصمیم گرفتید؟ به یک وب سایت نیاز دارید؟ شما می توانید وب سایت خود را در 1 روز بسازید. بدون مهارت کدنویسی و طراحی وب شما می توانید آن را به شکل ارزانی بسازید، و قطعاً می توانید همین حالا کار را شروع کنید.

و حالا، خانم ها و آقایان، بیایید برای کار آماده شویم.

برنامه‌ی کاری شما

  1. انتخاب یک پلتفرم
  2. انتخاب نام دامین و هاست
  3. پیدا کردن طرح مناسب خود
  4. به پایان رساندن ساخت وبسایت
  5. اگر به وبسایت نیاز دارید ساده ترین و موثرترین راه را انتخاب کنید!
  6. چک لیست برای راه‌اندازی وب سایت تان

اساساً فرآیند طراحی سایت 3 مرحله‌ی اصلی دارد:

  1. انتخاب پلتفرم
  2. دریافت هاست (معمولاً همراه با نام دامین)
  3. طراحی.

آخرین مورد این است که سایت را به شکل کامل راه‌اندازی و شروع به وبلاگ نویسی کنید. این کار طبق قولی که داده بودیم 1 روز کار طول می کشد.

چک لیست طراحی سایت:

  1. انتخاب یک پلتفرم

قبل از اینکه از خود بپرسید «چگونه یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشم؟»، باید اولویتتان را تعیین کنید. آیا قصد دارید با کمک سایت خود فروش داشته باشید یا فقط اطلاعات به اشتراک بگذارید؟ پلتفرم ها برای این دو هدف متفاوت هستند.

اگر به دنبال سایتی هستید که در آن توضیحات، عکس ها، فیلم ها و … خود را به اشتراک بگذارید، باید به دنبال برنامه ای به عنوان CMS(سیستم مدیریت محتوا) باشید.

پس از نصب آن، یک پنل مدیریت برای نگهداری از وب سایت خود دریافت خواهید کرد. اکنون، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک متن معمولی همراه با تصاویر به آنجا اضافه کنید و آن را منتشر کنید. و سپس همه می توانند کارهای شما را در اینترنت ببینند.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا عبارتند از وردپرس، جوملا و دروپال (همه رایگان). به طور خلاصه، وردپرس برای مبتدیان، ساده ترین ابزار برای یادگیری است.

پلتفرم های تجارت الکترونیکی (E-Commerce) برای فروشگاه های آنلاین هستند. آنها طیف گسترده ای از امکانات را برای پرداخت، حمل و نقل و… ارائه می دهند.

پیشروان این زمینه PrestaShop، BigCommerce، Magento و OpenCart هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که یک فروشگاه خود-میزبان (یعنی کاملا مستقل) داشته باشید. همچنین Shopify هم وجود دارد که تنظیمات خیلی سریعی دارد، اما فقط در هاست خودشان قابل اجراست.

اکنون نگاهی به راهنمای دقیق ما در مورد نحوه‌ی راه اندازی فروشگاه آنلاین بیندازید.

و اگر هنوز نمی توانید بین فروشگاه و بلاگ تصمیم بگیرید نگران نباشید. با کمک برخی افزونه‌ها می‌توانید یک بخش فروشگاه به وبلاگ محتوای خود اضافه کنید.

این انتخاب به CMS شما بستگی دارد و باید به شکل جداگانه نصب شود.

و معمولاً می توانید مستقیماً در پلتفرم تجارت الکترونیک خود نیز وبلاگ نویسی کنید.

اگر به دنبال وب سایتی با سیستم رزرو و ابزارهای مدیریتی هستید و شغلتان شامل سیستم رزرو آنلاین می‌شود، Baluu گزینه‌ای عالی است.

  1. انتخاب نام دامنه و هاست

هر وب سایت در واقع فقط تعدادی فایل همراه با کد و مدیاست و شما باید آنها را در مکانی امن ذخیره کنید، یعنی یک سرویس هاستینگ خوب.

خیلی مراقب باشید، زیرا امنیت، سرعت و عملکرد وب سایت شما مستقیماً به هاستی که انتخاب می کنید بستگی دارد. به همین دلیل است که انتخاب من یکی از پیشروترین های این صنعت مانند BlueHost، GoDaddy یا HostGator است.

نکته ای که در مورد نام دامین وجود دارد این است که هم می توانید آن را همراه با سرویس هاستینگ خریداری کنید و هم از جای دیگر و قیمت آنها از 1 دلار تا ده ها میلیون متغیر است. اما صادقانه بگوییم، در اوایل کارتان، تنها چیزی که نیاز دارید یک نام  ساده و جامع با حداقل هزینه است.

یافتن دامینی با کلمه‌ی کلیدی که بازدیدکنندگان برای پیدا کردن وب سایت شما در اینترنت استفاده می کنند، واقعا خوش شانسی بزرگیست. برای پیدا کردن یک مورد خوب واقعا وقت بگذارید.

  1. پیدا کردن طرح خود

طراحی وب باید مخاطب شما را از همان ثانیه‌ی اول جذب کند و تصویری را به او نشان دهد که فراموش نخواهد کرد. اینجاست که متوجه خواهید شد چرا طراحی خوب وب سایت مهم است؟ بنابراین، هدفتان این باشد که چشمان آنها را به سایت خود خیره کنید. اکنون، اگر تمایلی به یادگیری طراحی وب برای سالهای طولانی ندارید، 3 گزینه برای دستیابی به این اثر مجذوب‌کننده وجود دارد:

  • گزینه شماره 1: استفاده از یک قالب استاندارد یا رایگان

تم پیش‌فرض خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد. برای تبدیل کردن جوجه اردک زشت به یک قوی زیبا به یک کار حرفه ای نیاز داریم.

تعداد زیادی قالب رایگان وجود دارد که ممکن است آنقدرها به روز نباشند و قوی‌ترین تاثیرات را نداشته باشند. علاوه بر این هیچ گونه پشتیبانی فنی ندارند، بنابراین در مواقع اضطراری خودتان مسئول هستید. اما این گزینه ممکن است شروعی برای شما باشد.

  • گزینه شماره 2: استفاده از یک قالب حرفه ای

اصطلاح “قالب ویژه” گران به نظر می رسد، اما نکته اینجاست که در دنیای طراحی وب، رقابت بین سازندگان تم شدید است که این موضوع قیمت محصولات آنها را بسیار مقرون به صرفه می‌کند.

شما می توانید یک قالب پریمیوم با قیمت 50 دلار بخرید، و با 70 دلار می توانید قالبی پیدا کنید که دارای پشتیبانی فنی مادام‌العمر باشد.

من ترجیح می‌دهم قالبی همراه با پشتیبانی انتخاب ‌کنم، زیرا هر شرکتی راه‌ها و تکنیک‌های خاص خود را برای ساخت قالب ها دارد و من می‌خواهم فردی وجود داشته باشد که در صورت نیاز، نحوه‌ی کار در هر مورد خاص را شرح دهد.

  • گزینه شماره 3: پیدا کردن یک طراح وب سایت

در نهایت می توانید یک طراح وب سایت استخدام کنید. این گزینه ممکن است هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد، و این احتمال وجود دارد که همان تم ویژه را که کمی برایتان سفارشی شده است، دریافت کنید. بنابراین مطمئن شوید که از مجموعه‌‌ای قابل اعتماد از طراحان مستقل استفاده می‌کنید. پروژه‌های اخیر آنها را به دقت مطالعه کرده و نظرات مربوط به آنها را بررسی کنید.

  1. به پایان رساندن ساخت وب سایت

یک پلتفرم قدرتمند همراه با یک تم زیبا دارید و هاست قابل‌اعتمادی خریداری کرده اید، نکات مهم برای طراحی سایت را پیاده سازی کرده اید. وقت آن است که مشغول شوید و این سه را در یک وب سایت مفید ترکیب کنید.

همانطور که قبلا ذکر کردم، فایل‌های سایت شما بر روی سرورهای ارائه دهنده‌ی هاست، میزبانی می‌شوند. نصب پلتفرمی که بر روی آن سرور انتخاب کرده اید آخرین مرحله از تکمیل وب سایت شماست. در اینجا 2 گزینه وجود دارد:

  • شما می توانید نصب سریع (یک سرویس رایگان که بسیاری از هاست‌ها ارائه می‌دهند) را انتخاب کنید که اساساً مانند مراحل نصب همه‌ی نرم‌افزارها به شکل “بعدی – بعدی – انجام شد” است.
  • یا اگر می خواهید برخی از ویژگی‌های پیش فرض را درطول دوره تغییر دهید، می توانید CMS را به صورت دستی نصب کنید. ابتدا فایل های موتور(‌Engine)  را روی سرور خود آپلود می کنید، سپس یک دیتابیس و و یک کاربر برای دیتابیس تعریف می کنید. پس از اینکه کاربر را به دیتابیس اختصاص دادید، فقط آدرس سایت خود را باز کنید و مراحل نصب که معمولا بین ۲ تا 4 مرحله است را دنبال کنید (مانند افزودن نام سایت و پر کردن سایر جزئیات).
  1. اگر به وب سایت نیاز دارید ساده ترین و موثرترین راه را انتخاب کنید!

احتمالا با خود می‌گویید: “در قرن بیست و یکم، ساخت یک وب سایت باید آسانتر و سریعتر باشد و فرصت های بیشتری را ارائه دهد و مواجهه‌ی کاربران با مشکلات را به حداقل برساند!” کاملاً حق با شماست!

این ویژگی‌ها توسط سازندگان مدرن سایت ارائه می‌شوند. امروزه تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما پیشروهای بازار Wix.com، Weebly.com، Ukit.com هستند که صدها قالب و آپشن رایگان همراه با تنظیمات سفارشی‌شده به کاربران ارائه می‌دهند. در عین حال، شما بازهم باید یکسری اقدامات معمول را انجام دهید. علاوه بر این، شما می توانید فقط قالب موجود در دیتابیس و سرویس پشتیبانی را انتخاب کنید که اغلب یک سیستم ربات خودکار است و قالب ها عملکرد ضعیفی دارند. در نتیجه، وب سایتی که دریافت می کنید منحصر به فرد نیست.

این یک راه حل خوب برای بار اول است، اما فقط برای کسانی که آماده هستند با مقدار زیادی تنظیمات دست و پنجه نرم کنند و برای خرید ده ها برنامه‌ی ضروری پول خرج کنند. برای افراد دیگر Weblium.com وجود دارد.

Weblium.com، پیشرفته‌ترین سازنده‌ی وب سایت ، برای کسانی است که می‌خواهند بدون کم‌ترین میزان ریسک عمل کنند. از خود بپرسید: “اگر من یک وب سایت برای کسب و کار خود می خواهم، چرا از پیشنهاد منحصر به فرد از طرف Template Monsters  برای توسعه‌ی وب سایت استفاده نکنم که کاملاً سفارشی شده است و به من امکان می دهد یک وب سایت آماده داشته باشم که نیازهای فردی من را 48 ساعته برآورد کند؟” پاسخ واضح است.

با انتخاب Weblium چه چیزی بدست خواهید آورد:

  • همه‌ی کارها برای شما انجام می شود – و نتیجه 150٪ الزامات و انتظارات شما را برآورده می کند! دیگر نیازی به جستجو برای هاست و دامین، برنامه نویسی، صرف زمان برای فکر کردن در مورد کیفیت ساختار سایت، جستجوی طراحان سایت مستقل و … نیست.
  • روند بسیار سریع ساخت وبسایت در 3 مرحله‌ی ساده: تکمیل فرم، 2 روز صبر، گرفتن وب سایت آماده!

…::: سفارش تولید محتوا در کرج با قیمت رقابی 1402 :::…

مراحل ساخت سایت

چرا Weblium برنده ترین راه حل وب است:

  • وبسایت سریع (بالاتر از 90/100 در PageSpeed Insights) و کاملاً پاسخگو به لطف فناوری درجه یک!
  • وب سایت بهینه شده برای هر نوع دستگاه: طراحی سفارشی مطابق با خواسته‌ی شما که در هر صفحه نمایشی و با هر اندازه‌ای عالی به نظر می‌رسد!
  • دسترسی به پنل مدیریت کاربر پسند با سیستم ویرایشگر درگ اند دراپ: هر تغییری را تنها با چند کلیک اعمال کنید!
  • هاست، نام دامین، و گواهینامه SSL به مدت 1 سال!
  • بالاترین میزان پشتیبانی مشتری!
  • تنظیمات اولیه‌ی SEO و همگام‌سازی با Google Analytics!
  • هر وب سایتی بر اساس تحقیقات بازار خاص ساخته شده است که حضور آنلاین قوی را تضمین می کند. Weblium ساختار وب سایت را دقیقاً طبق جایگاه شما درست می کند!
  • همه‌ی سایت‌ها فوراً یک رتبه‌ی دامین عالی دریافت می‌کنند. چون آنها بر روی پلتفرمی میزبانی می‌شوند که قبلاً اعتماد کسب کرده (امتیاز دامین 54). برای به دست آوردن چنین رتبه‌‌ای، معمولا باید پول زیادی هزینه کنید. بنابراین الان می‌توانید این پول را پس‌انداز کنید!

اکثر استارت‌آپ ها در انگلستان، آمریکا، یونان، استرالیا، نیجریه، رومانی، پرتغال، اردن و غیره در حال حاضر از وبلیوم استفاده می کنند.

شما فقط از انجام کسب و کار خود لذت ببرید. و وبلیوم ترتیب بقیه‌ی کارها را می‌دهد.

وبلیوم

همچنین می توانید به سراغ TemplateMonster Website Builder بروید. که با کمک آن، می‌توانید طراحی‌های کاملاً شخصی‌سازی‌ شده‌ای درست کنید که به‌طور پیش‌فرض تطبیق‌پذیر هستند و برای مطابقت با هر وضوح صفحه‌ای آماده هستند. بدون نیاز به مهارت کدنویسی شما می توانید بلوک ها و قالب های آماده را مدیریت کنید و وب سایت خود را هرچه بیشتر در دید موتورهای جستجو قرار دهید. سازنده‌ی وب‌سایت به لطف هزاران گزینه‌ برای تنظیمات، قالب‌های آماده، مجموعه‌ای غنی از تنظیمات پیش‌فرض و دیگر گزینه‌های مفید، وب سایت شما را منحصربه‌فرد می‌کند.

گشتن به دنبال تم‌های وب با قابلیت استفاده‌ی آسان، همیشه یک حرکت عاقلانه است. در بازار دیجیتال TemplateMonster، می توانید تم های Elementor WordPress را ببینید که با انواع موضوعات و مشاغل مطابقت دارند.

…::: حتما مطالعه کنید : 20 ویژگی سایت فروشگاهی (مهم) :::…

محبوب ترین قالب های وردپرس عبارتند از:

  • قالب وردپرس Monstroid2

Monstroid2 ارتقا یافته است و مطمئنا بهترین تم وردپرس چند منظوره برای هر هدفی می‌باشد! علیرغم اینکه بسته‌ی آن شامل حدود 500 بخش آماده برای استفاده است، بسیار سبک است و از نظر عملکرد بسیار روان است.

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت چند منظوره و حرفه‌ای بسازید این گزینه بهترین قالب وردپرس است. فرقی نم‌کند که یک قالب پزشکی، یک وبلاگ زندگی سالم یا یک فروشگاه آنلاین باشد، این گزینه عالی است! علاوه بر این، بیش از 300 قالب صفحه‌ی از پیش ساخته شده، که همگی برای سئو بهینه شده اند، نیز در دسترس هستند.

علاوه بر این Monstroid2 تنوع زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، از محتوای آزمایشی و تصاویر چشم‌گیر گرفته تا آیکون های جذاب. علاوه بر این، کار با تمام قالبهای صفحه و سفارشی‌سازی آنها آسان است. این بخش‌ها با پلاگین Elementor و تعدادی افزونه‌ی قدرتمند طراحی شده اند و بسیار پاسخگو و انعطاف پذیر هستند.

ترکیبی از ویژگی‌های خوب قدیمی ساختن سایت و صدها فرصت جدید با بهترین قالبهای وردپرس چند منظوره را در Monstriod2 جستجو کنید!

  • قالب وردپرس BeClinic

تم کلینیک پزشکی وردپرس هم تنوع زیادی از نظر گزینه های سفارشی دارد. پس از خرید تم چند منظوره، می‌توانید محتوای موجود مانند بلوک‌ها، بخش‌ها و سایر ویژگی‌ها را ویرایش، جایگزین یا حذف کنید و موارد جدید اضافه کنید. علاوه بر این، همه‌ی قسمت ها بسیار منعطف و پاسخگو هستند، و باعث می‌شوند که فرآیند ساخت سایت، آسان و لذت بخش به نظر برسد. تم وردپرس کلینیک پزشکی با افزونه‌ی Elementor و سایر افزونه‌های قدرتمند طراحی شده است که به شما امکان می دهد از درگ اند دراپ استفاده کنید.

صحبت از سفارشی سازی شد، تم وردپرس کلینیک پزشکی علاوه بر این، به شما این فرصت را می دهد که بخش های خود را با گزینه‌های سفارشی اضافی ارتقا دهید و طراحی‌های مختلف را امتحان کنید و به راحتی آنها را تغییر دهید. شما می توانید انتخاب کنید که چه نوع نمایشی برای محتوای شما مناسب تر است.

  • قالب وردپرس Ascendio

این قالب به لطف وردپرس بسیار شگفت‌انگیز است و عملکرد پایدار را تضمین می کند. همچنین، یک پلاگین Elementor با مجموعه‌ای غنی از ویجت ها دارد.

به طراحی این قالب وردپرس توجه ویژه‌ای داشته باشید. این قالب در رنگ های سفید و آبی ساخته شده است. این چنین جزئیات آرامش‌بخش و سایه روشن‌هایش، فضای یک دفتر واقعی و رزرو شده را منعکس می کند. بنابراین، هر مشتری که وارد وب سایت شما می شود می تواند احساس اطمینان کند.

  • قالب وردپرس Imperion

قالب وردپرس تجاری چندمنظوره Imperion زیبا و شیک است و یک انتخاب عالی برای شرکت های مختلف با شاخه‌بندی‌های متنوع است. این تم برای ارائه‌ی انواع خدمات تجاری مناسب است. WordPress   Imperion قالب‌های خلاقانه ‌ای دارد که با صفحات اصلی شامل تمام بخش‌ها و اپ‌های ضروری همراه است. وب سایت خود را با روش های آسان درگ اند دراپ در صفحه ساز Elementor ارائه دهید و با استفاده از مجموعه‌ی TOP 14 افزونه‌ی مفید Jet از عملکرد عالی این تم وردپرس، اطمینان حاصل کنید.

  • قالب وردپرس 24.Storycle

قالبWordpress  24.Storycle برای وبلاگ نویسی شامل 16 نوع محتوای آزمایشی مختلف برای هر یک از خواسته‌های شماست. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم تا بررسی کنیم که آیا این دموها ارزش توجه شما را دارند یا خیر. شما دموهایی برای وبلاگهای غذایی، مد یا و حتی ورزشی خواهید یافت. آنها مملو از تصاویر جذاب با کیفیت بالا با طراحی‌های متعدد هستند. قالب وردپرس چند منظوره‌ی 24.Storycle با گزینه‌های اضافی فراوانی همراه است که مطمئناً خواسته های شما را برآورده می‌کند. تم همه کاره چیست؟ ساده است. این تم از چندین قالب جداگانه با هزاران ویژگی فوق‌العاده تشکیل شده است. بسیار بعید است که بتوانید چنین ویژگی هایی را در تم‌های معمولی به دست آورید.

خدمات طراحی و توسعه‌ی وب

تیم TemplateMonster همچنین طیف وسیعی از خدمات طراحی و توسعه‌ی وب را ارائه می دهد که راه اندازی پروژه آنلاین شما را آسان می‌کند و سرعت می‌بخشد. برخی از محبوب ترین خدمات عبارتند از:

  • وب سایت همه کاره و آماده برای استفاده All-in-One Ready-to-Use Website

  • راه اندازی کلی فروشگاه  All-in-One Store Setup

  • خدمات تعمیر و نگهداری وب سایت Website Maintenance Service

  1. چک لیست راه اندازی وب سایت شما

حالا که متوجه شدید چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند. خبر خوب این است که به دلیل ابزارها و پلتفرم های مختلف، این موضوع دیگر یک علم عجیب و غریب نیست. با این حال، برای رسیدن به نتیجه‌ی مناسب، چند نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  1. امنیت وب سایت

ایمنی کاربر یک نکته‌ی اساسی در چک لیست ساخت وب سایت است. بنابراین، با ایجاد یک وب سایت، از گواهینامه‌ی SSL اطمینان حاصل کنید. امروزه حفظ حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات کاربران وبسایت یک الزام جدی است.

  1. کیفیت محتوا سایت

محتوای وب سایت باید اورجینال، بدون اشتباه و مرتبط باشد. چسباندن هر چیزی فقط به منظور بهینه‌سازی موتور جستجو، و تلمبار کردن کلمات بی‌کیفیت، باعث بالا رفتن نرخ پرش می‌شود. اگر هدف شما کسب درآمد از یک وب سایت است، محتوایی بسازید و ارائه دهید که ارزش خواندن، تماشا و صرف زمان را داشته باشد. مطلب را کاملاً از نظر اشتباهات بررسی کنید و مطمئن شوید که سرقت ادبی انجام نمی‌دهید.

  1. واکنشگرایی وب سایت

سازگاری وب سایت یکی دیگر از ضروریات است زیرا کاربران اکنون اغلب در شرایط و محیط های مختلف به تلفن های همراه خود می چسبند، بنابراین ترافیک تلفن همراه همچنان در حال افزایش است. وب سایت شما باید در لپ‌تاپها و گوشی های هوشمند مناسب، شفاف و جذاب به نظر برسد. در غیر این صورت، ریسک از دست دادن بازدیدکنندگان وجود دارد. این موضوع به ویژه زمانی دردناک است که برای به دست آوردن آنها پول پرداخت می کنید.

  1. اسپم ممنوع

اسپم کلا آزاردهنده است، فرقی نمی کند کاربر وب سایت باشید یا مالک آن. نصب پلاگین CAPTCHA می تواند در محافظت از فرم های وب در برابر ربات ها و ثبت نام های جعلی به شما کمک کند. ترافیک و محتوا را به قصد شناسایی فعالیت های مشکوک و مسدود کردن کلماتی که معمولاً نشان‌دهنده‌ی اسپم هستند، تجزیه و تحلیل کنید.

  1. زمان بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری را با ابزار PageSpeed گوگل تست کنید. طبق تحقیقات، صفحاتی که بیش از پنج ثانیه بارگذاری می‌شوند دارای نرخ پرش 38 درصدی هستند. اگر این اتفاق برای وب سایت شما افتاد، زمان بیشتری را صرف توسعه و بهینه سازی کنید. سرعت را هم برای نسخه های دسکتاپ و هم موبایل بررسی کنید.

  1. متا تگ

متا تگ‌های «عنوان» و «توضیح» رتبه‌ی صفحه و نتایج جستجو را افزایش می‌دهند و همچنین وقتی کسی آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، وب‌سایت شما جذابتر به نظر می‌رسد. بنابراین به این موارد توجه کنید:

  • عنوان متا
  • توضیحات متا
  • H1
  • H2
  • تگ های Alt
  1. تماس ها و فرم های بازخورد

ایمیل و آدرس باید بدون اشتباه تایپی باشد. یک شماره تلفن باید به صورت +1 ХХХХ ХХХ ХХ ХХ نشان داده شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که یک برچسب ‘ mailto’ و ‘ callto’دارید که به کاربران اجازه می‌دهد ایمیل ها و تلفن ها را با یک کلیک روی دستگاه خود باز کنند.

  1. دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی

دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی هم توسط کاربران و هم توسط Google Webmaster مورد استقبال قرار می‌گیرند، زیرا این سریع‌ترین راه برای اتصال کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف است و دسترسی به کسب‌وکار شما را آسان‌تر و آن را قابل تشخیص‌تر می‌کند. همچنین دلیلی برای اعتماد بیشتر مخاطبان است.

…:::: مقاله پیشنهادی ما به شما :: سرمایه گذاری روی وب سایت یا شبکه های اجتماعی ؟ کدام مهم تر است؟ ::::…
  1. صفحه‌ی 404 در سایت

نکته بعدی در چک لیست وب سایت جدید شما صفحه‌ی جذاب و معنادار 404 است. با ساختن آن، لینکی به صفحه‌ی اصلی اضافه کنید تا کاربران بتوانند گردششان در سایت را از نو شروع کنند و آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. این موضوع هم برای سئو و هم برای تجربه کاربری مفید است.

  1. لینک های خراب ممنوع

لینک داخلی که به یک صفحه‌ی ناموجود منتهی می شود، لینک شکسته یا خراب نامیده می شود. و کاربران پس از کلیک بر روی آن، با خطای 404 مواجه می شوند. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که URL صفحه را تغییر داده‌ باشید یا صفحه‌ای را حذف کرده باشید و فراموش کرده باشید که لینک را حذف کنید. این لینک ها اعتماد به منبع را پایین می آورند، بنابراین آنها را بررسی کنید و در صورت مشاهده آنها را اصلاح کنید.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا