مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به طور کامل نحوه فعالیت مشاغل را تغییر داده است و به جایی رسیده که اکنون هسته اصلی اهداف بازاریابی هر کسب و کاری است. مزایای دیجیتال مارکتینگ فرصت بزرگی را برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده است تا مؤسسات خود را گسترش دهند و دسترسی خود را به بازار جهانی افزایش دهند.

بنابراین، اگر یک کسب و کار کوچک یا نوپا آپ دارید، «دیجیتال مارکتینگ» یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. تیم مرکز سئو، متخصص سئو سایت و طراحی سایت و مشاور دیجیتال مارکتینگ در پروژه های سئو، در این مقاله به طور خاص به معنای دیجیتال مارکتینگ، مزایای آن برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها و همچنین معرفی پرطرفدارترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ پرداخته است. بنابراین خیلی سریع  با توضیح معنای آن شروع می کنیم.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک و استارت آپ
فهرست مطالب این مقاله مخفی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی فرآیندی است که از طریق آن می‌توانید محصولات و خدمات خود را از طریق استفاده از اینترنت و کانال‌های دیجیتال مختلف مانند وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، اپ های پیام‌رسان‌ و غیره به مخاطبان هدف خود معرفی کنید.  شما می توانید با ارسال ایمیل، ظاهر شدن در نتایج ابتدایی گوگل، تعامل از طریق اینستاگرام و فیس بوک و غیره به آنها دسترسی داشته باشید.

استراتژی های مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام این کار و تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیدکه بعضی از آنها عبارتند از:

استراتژی های دیگر مانند بازاریابی با موتورهای جستجو، تجزیه و تحلیل گوگل و غیره هم وجود دارد.

برای استفاده بهینه از تمام این مهارتها، باید آنها را با جزئیات بشناسید تا بتوانید بخش‌های سودآور هر کدام را انتخاب کنید و یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی شکل دهید.

حالا بیایید ببینیم که بازاریابی دیجیتال چگونه به کسب و کارهای کوچک سود می‌رساند و به آنها کمک می‌کند تا خود را تثبیت کنند.

8 مورد از مزایای دیجیتال مارکتینگ

احتمالا بسیاری از شما با این سوال روبرو شده اید که دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی سنتی؟ یا شک دارید که بازاریابی دیجیتال چه سودی برای یک کسب و کار دارد؟” یا  چرا بازاریابی دیجیتال برای مشاغل کوچک مهم است؟” . مزایایی که در این مطلب آمده پاسخی به تمام سوالات شماست.

  1. دستیابی به مشتریان هدفمندتر

هدف اصلی هر کسب و کاری دستیابی به اهداف و مقاصد بازاریابی و رسیدن به مخاطبان هدف است. و دیجیتال مارکتینگ دسترسی به مشتریان بالقوه خود را در دنیای آنلاین آسان می کند. به خصوص در مراحل اولیه کسب و کارتان، اگر فرصتی پیدا کنید که پول خود را صرفاً برای کسانی که به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می شوند، تبلیغ کنید، ایده آل ترین حالت ممکن است . با استراتژی مناسب دیجیتال مارکتینگ و در زمان مناسب، می توانید این کار را انجام دهید.

  1. نرخ تبدیل بالا

نرخ تبدیل به معنای درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما است که فعالیت مورد نظرتان را انجام می دهند. و استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار کوچک شما باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود. از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل، کسب و کار کوچک شما به تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان دسترسی پیدا می کند و شما را به هدفتان نزدیکتر می کنند.

برای مثال، استراتژی پرداخت به ازای کلیک، به شما در دستیابی به چنین اهدافی کمک می کند. این روشی است که برای هر کلیک بر روی تبلیغ ، مبلغی دریافت می کند. از این رو، می توانید کسب و کار کوچک خود را از طریق این فرآیند گسترش دهید و با افزایش نرخ تبدیل، تعداد مشتریان خود را بیشتر کنید.

  1. ROI بالاتر با هزینه کمتر

به عنوان یک کسب و کار کوچک یا استارت آپ، هدف اصلی شما این است که محصول یا خدمات خود را با حداقل هزینه بازاریابی کنید و درآمد بیشتری کسب کنید. سازمان‌های بزرگ‌تر می‌توانند بیشتر برای بازاریابی هزینه کنند، در حالی که استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک تلاش می‌کنند تا هزینه‌ها را پایین نگه دارند و سود را افزایش دهند.

و اینجاست که بازاریابی دیجیتال به سازمان ها در کاهش هزینه های مرتبط با ارتقای محصول یا خدمات کمک می کند و  طبق مشاهدات هزینه بازاریابی سنتی بالاتر از بازاریابی دیجیتال است.

اگر یک آژانس بازاریابی دیجیتال استخدام کنید، ممکن است در ابتدا پرهزینه باشد. بنابراین برای شروع، می توانید بازاریابی دیجیتال را به شکل داخلی و شخصی انجام دهید. زمانی که به سراغ مربیان و مشاوران مناسبی بروید که این مهارت ها را در زندگی واقعی اجرا می کنند، یادگیری آنها در بازاریابی دیجیتال آسان است.

  1. رقابت را زنده نگه می دارد

مشکل اصلی کسب و کارهای کوچک، بودجه است. آنها به دلیل کمبود بودجه و منابع، قادر به رقابت با برندها و شرکت های بزرگ نیستند.

اما اگر از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ هوشمندانه استفاده کنید، به شما در این تلاش کمک می کند. خلاقیت عامل بزرگی در این اتفاق است. اگر محتوای نوآورانه ای برای کسب و کار خود دارید یا به اندازه کافی خلاق هستید، می توانید هر تفاوتی را در این صنعت دیجیتال از بین ببرید.

شما به راحتی می توانید با هر شکلی از کسب و کار، چه در مقیاس بزرگ و چه در مقیاس کوچک، رقابت کنید و چشم مخاطبان خود را نیز جلب کنید.

خلاقیت عامل اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال است

  1. به شما کمک می کند تا ارتباط خود با مشتریان(CRM) را بهبود ببخشید

مشاغل از رضایت مشتری تغذیه می کنند. و این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که رابطه خوبی با مشتریان خود ایجاد کنید. پیش از این، به دلیل کمبود منابع و رسانه های جمعی، دست و پنجه نرم کردن با این موضوع به نوعی سخت بود.

اما با پیشرفت در بازاریابی دیجیتال، انواع شرکت های بزرگ و کوچک می توانند  ارتباط خود را با خاطبان به شکل یکپارچه در بیاورند. واین موضوع حتی به عنوان یک کسب و کار کوچک نیز بسیار مهم است. این به شما در ایجاد حسن نیت و وفاداری مشتری در طولانی مدت کمک می کند.

بنابراین، حتی کسب و کارهای کوچک هم اکنون می توانند CRM خود را به همان قدرتی که شرکت های بزرگ با کمک بازاریابی دیجیتال انجام می دهند، به کار گیرند.

در زیر لیستی از بهترین نرم افزارهای CRM که در بهبود روابط با مشتری  به شما کمک می کنند ارائه شده است. نرم افزارهایی از این دست، مدیریت CRM را برای کسب و کارهای کوچک ساده تر می کنند.

بهترین نکته در مورد این نرم افزارها این است که برخی از آنها کاملا رایگان هستند.

  1. امکان پیگیری دقیق فعالیتهای آینده را فراهم می کند

بگذارید فرض کنیم که شما صاحب یک فروشگاه بزرگ هستید. آیا می توانید بگویید که در یک روز چند نفر پا به آنجا گذاشته اند؟ چند مشتری از فروشگاه شما بازدید کرده اند؟ چند خرید انجام شده است؟ و چند نفر به محصول شما علاقه نشان داده اند؟

شاید بتوانید اطلاعاتی را ارائه دهید. اما نمی توانید اندازه گیری کنید که کدام استراتژی بازاریابی سنتی برای شما مخاطبان بیشتری داشته است. روزنامه، بیلبورد، رادیو و غیره تفاوتی نمی کند. این چیزی است که هرگز متوجش نمی شوید!

اما، از طریق دیجیتال مارکتینگ، می توانید دریابید که کدام استراتژی و فعالیت بالاترین بازگشت سرمایه را برای شما به ارمغان آورده است. و از طریق استفاده از ابزار آنالیتیکز(Analytics)، می توانید این کار را انجام دهید. همچنین اگر صاحب یک وب سایت هستید، حتی می توانید همه نکات آماری را در مورد مشتریان خود بدانید.همچنین موقعیت جغرافیایی آنها، مدت زمانی که آنها در وب سایت شما صرف کرده اند و غیره.

این امر مخصوصاً برای مشاغل کوچک مفید است زیرا بودجه محدودی در اختیار دارند. این پیگیری به آنها کمک می کند پول خود را فقط برای فعالیتهایی که برایشان مفید هستند خرج کنند و کورکورانه پول را به کانال هایی که ممکن است هیچ نتیجه ای نداشته باشند، تزریق نکنند.

  1. شما می توانید دریک محل باشید و به دنیا دسترسی داشته باشید

یکی از رایج ترین نقاط کسب و کارهای کوچک این است که فعالیتشان در سطح محلی است.

اما بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا کلیشه ها و موانع جغرافیایی را بشکنید و به شما امکان می دهد تجارت خود را گسترش دهید و به مخاطبانی در تمام دنیا برسید. و شما می توانید همه این کارها را فقط با نشستن در دفتر خود و در شهر خود انجام دهید.

منظور ما از مخاطب جهانی، دسترسی به همه افراد در جهان نیست. این یعنی اینکه به جای هدف قرار دادن مخاطبان انبوه، فقط بر روی مخاطب هدف بالقوه تمرکز کنید.در نتیجه شما به مشتریان علاقه مند به کسب و کارتان در سراسر جهان دسترسی خواهید داشت.

  1. برای مشتری یک تجربه ی بسیار شخصی سازی شده ارائه دهید

“WhatsApp” رایج ترین برنامه ای است که تقریباً در تلفن همه وجود دارد. و می توان گفت که از طریق استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال می توانید با استفاده از واتس اپ به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنید.

بله ، اکنون این امکان وجود دارد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و محصولات و خدمات خود را از طریق واتس اپ به فروش برسانید، بدون اینکه حریم خصوصی مخاطبان خود را مختل کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

یک ویژگی منحصر به فرد در واتس اپ به نام «WhatsApp Business» وجود دارد که می توانید از آن به طور خاص برای کسب و کار خود و ارتباط با مشتریان استفاده کنید. به این ترتیب شما مستقیماً از طریق یک پیام رسان که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد به مشتریان دسترسی پیدا می کنید و در عین حال آداب حرفه ای را حفظ می کنید.

و بهترین قسمت این است که کاملا رایگان است!

چگونه می توانید بازاریابی دیجیتال را با کسب و کار خود ادغام کنید؟

تقریبا تمام نکات را گفتیم.  اینها برخی از مزایای ثابت شده ی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها بود.

دیجیتال مارکتینگ بر هر نوع کسب و کاری تأثیر دارد و تقریباً همه، بازاریابی دیجیتال را به منظور گسترش و توسعه به نوعی با خود همگام ساخته اند.و این امر به یک ضرورت تبدیل شده است.

استخدام یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ممکن است برای شما به صرفه نباشد و از این رو به شما توصیه می کنیم در ابتدا بازاریابی دیجیتال را به طور شخصی و داخلی انجام دهید.

در نهایت، سعی می کنیم به یک سوال بسیار رایج که توسط مشاغل کوچک مطرح می شود پاسخ دهیم.

هزینه دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار های کوچک

یک کسب و کار کوچک چقدر باید برای دیجیتال مارکتینگ هزینه کند؟

در حالت ایده‌آل، یک کسب‌وکار کوچک باید حدود 6 تا 9 درصد از درآمد کلی خود را به بازاریابی اختصاص دهد تا ثابت و برقرار بماند. اگر بتوانید آن را به 11-14٪ افزایش دهید، به شما در گسترش بیشتر کارتان کمک می کند. اگر سایر شیوه های بازاریابی راهم انجام می دهید، از بودجه اختصاص داده شده به بازاریابی، بیش از 50 درصد را به دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) اختصاص دهید.

امیدواریم خواندن وبلاگ به کسب و کار شما کمک کرده باشد. نظرات/سوالات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

…:::: مقاله پیشنهادی : وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ::::…

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

اگر به دنبال یک حرفه و تخصص در بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) هستید، در حال حاضر تقاضای زیادی در صنایع وجود دارد مانند سایت های افیلیت مارکتینگ. به علاوه، مشاغل مختلف زیادی در این زمینه وجود دارد که هر کدام از نظر مهارت های مورد نیاز، استعداد و توانایی های طبیعی کاملاً متفاوت هستند. چه به سمت کسب و کار و مدیریت، چه فناوری و چه به سمت خلاقیت حرکت کنید، همیشه انواع مختلفی از مشاغل بازاریابی در دسترس خواهد بود. در ادامه 7 مورد از پرطرفدارترین مشاغل دیجیتال  را برای شما بررسی کرده ایم:

  1. مدیر محتوا و استراتژیست های محتوا
  2. توسعه دهندگان و ویراستاران
  3. VR متخصصان SEO و SEM
  4. طراح UX
  5. کارشناس ایمیل مارکتینگ
  6. مدیران دیجیتال مارکتینگ
  7. تحلیلگران و متخصصان هوش مصنوعی
  1. مدیران محتوا و استراتژیست ها

مدیریت محتوا یک نقش اصلی برای هر آژانس یا تیم بازاریابی دیجیتال است، زیرا تقریباً در تمام سطوح بازاریابی تأثیر می گذارد – و بسیار بیشتر از نوشتن و فعالیت رسانه های اجتماعی است.

مدیران محتوا نه تنها باید بدانند که چگونه محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد کنند، بلکه باید نحوه سازماندهی، ذخیره و مدیریت موثر آن را نیز بدانند. آنها باید بدانند که چگونه محتوا به زیرمجموعه های مختلف برنامه بازاریابی وارد می شود و چگونگی توسعه و به اشتراک گذاری دارایی های محتوا را در کانال های مناسب درک کنند.

مدیران محتوا ممکن است مسئول استراتژی رسانه های اجتماعی، مدیریت تیمی از نویسندگان، تشکیل یک تقویم سرمقاله موثر، ایجاد ویدیوهای جذاب، گزارش و استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل، و طیف وسیعی از فعالیت های مرتبط باشند. برای انجام این کار، آنها باید تیم ها را هماهنگ کرده و با طیف متنوعی از مشتریان کار کنند.

بنابراین، یک مدیر محتوای خوب، نه تنها باید یک نویسنده عالی باشد، بلکه باید محتوای درخشانی ایجاد کند که در چندین کانال کار کند. آنها همچنین باید در ایجاد رابطه خوب، خلاق، سازماندهی شده و با انگیزه باشند.

  1. توسعه دهندگان و ویرایشگران واقعیت مجازی

این یک شغل رسانه های دیجیتال با فناوری بالا است، اما از زمان همه گیری کووید-19، تقاضا برای افرادی با این مهارت ها در حال افزایش است. طبق اطلاعات ARTillery Intelligence.  پیش بینی می شود واقعیت مجازی مورد استفاده در مشاغل در سال 2023 به 4.26 میلیارد دلار افزایش یابد که دلیل آن افزایش نیاز به آموزش، جلسات یا خدمات بهتر به مشتریان است.

به عنوان یک شغل، فناوری و خلاقیت را با هم ترکیب می کند، بنابراین برای افراد علاقه مند به آن زمینه ها مناسب است. افرادی که وارد این رشته می شوند معمولاً از یک پیشینه طراحی، بازی یا برنامه نویسی هستند زیرا مهارت های لازم برای این نقش را دارند. هدف این است که از شروع به‌عنوان دستیار، آزمایش‌کننده یا ویراستار، به سمت مدیری برسید.

در حالی که بخش بازی یک صنعت کلیدی برای کارشناسان VR است، صنایعی مانند معماری، ساخت‌وساز، خرده‌فروشی و آموزش اکنون از تکنیک‌های VR برای ایجاد تجربیات همه‌جانبه استفاده می‌کنند. به عنوان یک محصول، خرید واقعیت مجازی همچنان گران است و یک زمینه تخصصی است. با این حال، این فناوری بیشتر در کمپین های بازاریابی دیجیتال برای افزایش تجربه مشتری استفاده می شود. یک مثال عالی Obsess است که از AR و VR مبتنی بر وب برای ایجاد تجربه خرید جذاب برای برندها استفاده می کند.

  1. متخصصان SEO و SEM

SEO و SEM برای کمپین های دیجیتال مارکتینگ قوی بسیار مهم هستند و هر کسی که بتواند دانش فنی و تخصص بازاریابی دیجیتال را به ویژه از نظر مدیریت نشان دهد، بیشترین درآمد را در این زمینه خواهد داشت.

تخصص در SEO و SEM ممکن است دشوار باشد، تا حدی به این دلیل که الگوریتم های گوگل همیشه در نوسان هستند. کسب‌وکارها باید به‌روز بمانند و بدانند که چگونه با هم کار می‌کنند تا بازدهی مداوم بالایی داشته باشند و هر چه کسب‌وکار بزرگ‌تر باشد، این می‌تواند پیچیده‌تر باشد. علاوه بر این، سایت‌های فروشگاهی و آن‌هایی که برای کسب سود به ترافیک وب‌سایت وابسته هستند، به‌ویژه به یک استراتژی های سئو قوی و هماهنگ وابسته خواهند بود.

اکثر کسب و کارها می خواهند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند، بنابراین به افراد متخصص در این زمینه ها نیاز دارند. با توجه به SEO Basics، تقاضا برای متخصصان SEM تقریباً 100٪ در سال در حال رشد است، در حالی که تقاضا برای متخصصان SEO همچنان در حال افزایش است تا جایی که کمبود مهارت در بازار کار وجود دارد.

  1. طراح UX

طراحان تجربه کاربری (UX)  مسئول توسعه وب سایت ها و برنامه های بازاریابی دیجیتال هستند. آنها ممکن است پیشینه فنی یا تجربه ای در طراحی پیشرفته داشته باشند.

طراحان UX بر درک وب سایت از یک تجربه بازاریابی متمرکز هستند و بنابراین باید مخاطبان را درک کنند و همچنین باید دانش عمیقی از محصول یا خدمات داشته باشند. نقش آن‌ها در بهینه‌سازی یک وب‌سایت وب سایت فروشگاهی برای سوق دادن مشتریان بالقوه به جستجو و خرید ضروری است.

آنها معمولاً نقش اصلی را در مدیریت پروژه برای طراحی و آزمایش بصری، با نگاهی خاص به قابلیت استفاده از یک وب سایت یا برنامه برای بهبود تجربه کاربر از ابتدا تا انتها بر عهده خواهند داشت.

  1. متخصص بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی نمونه ای از حوزه تخصصی توسعه محتوا و بازاریابی است. افرادی که مسئولیت بازاریابی ایمیلی را بر عهده دارند، بازاریابانی شایسته با تجربه در زمینه نوشتن و ویرایش هستند.

ایمیل همچنان یکی از مؤثرترین قالب‌های محتوای موجود است. برای انجام این کار به خوبی، باید متقاعد کننده بنویسید و درک کنید که چگونه یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر ایجاد کنید. شما همچنین مسئول کمپین ها، راه اندازی ها و فعالیت های روابط عمومی بر اساس پایگاه داده گسترده ای از داده ها و لیست های مشتریان خواهید بود. کیفیت مخاطبین ایمیل شما کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی است، بنابراین دانستن راه هایی برای رشد پایگاه داده خود بدون چشم انداز آزاردهنده بسیار مهم است.

ایمیل مارکتینگ در درجه اول یک فعالیت تولید کننده سرنخ است و بنابراین متخصصان با همکاری با بازاریابی دیجیتال و/یا مدیران محتوا در کمپین های هدفمند کار می کنند تا سرنخ ها را به فروش تبدیل کنند.

  1. مدیران بازاریابی دیجیتال

یک مدیر بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتر) باید از همه چیزهایی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار انجام می شود، تسلط کامل داشته باشد. آنها باید تجربه ثابت شده در برنامه ریزی و اجرای استراتژیک از جمله ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال و همچنین پیش بینی مالی داشته باشند. هر کسی که در این موقعیت قرار دارد همچنین باید بتواند در حین ریسک کردن، تفویض اختیار کند، تصمیمات درست اتخاذ کند و از طریق رهبری برای آینده برنامه ریزی کند.

  1. تحلیلگران و متخصصان هوش مصنوعی (AI)

رشد بازار هوش مصنوعی شتاب می گیرد و پیش بینی می شود تا سال 2028 به ارزش 360 میلیارد دلار برسد زیرا راهی برای بهبود عملیات تجاری و تجربه مشتری به شرکت ها ارائه می دهد. به علاوه، با ظهور کلان داده و داده کاوی، هر کسی که بتواند سیستم هایی برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات و اعمال آن در بازاریابی استراتژیک ایجاد کند، تقاضای بالایی خواهد داشت.

اکثر افرادی که در این زمینه ها تخصص دارند دارای مدرک فنی و پیشینه علوم محاسباتی هستند. اگر این چیزی است که به آن علاقه دارید، باید درک کاملی از بهینه سازی داده ها و یادگیری ماشینی برای تقویت فعالیت های بازاریابی و همچنین دانش عمیق برنامه نویسی داشته باشید.

با چنین اتکای به داده ها و تجزیه و تحلیل برای تقویت کمپین های بازاریابی و ایجاد بودجه موثر، تحلیلگران داده همیشه مورد تقاضا خواهند بود.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو
منابع: 1 و 2

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا