سوشیال مدیا مارکتینگ چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ یک روش قدرتمند برای پیشرفت مشاغل است. مهم نیست که کسب و کار شما مشهور و بزرگ یا ناشناخته و کوچک باشد. برای دستیابی به مشتریان بالقوه و مخاطبان جدید اجرای درست بازاریابی در سوشیال مدیا برای شما بسیار تعیین‌کننده است و می‌تواند میزان سود شما را به شکلی باورنکردنی افزایش دهد. مردم در شبکه‌های اجتماعی با برندها آشنا می‌شوند، آنها را دنبال و از آنها خرید می‌کنند. بنابراین اگر در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین نیستید، این فرصت طلایی را از دست می‌دهید! اجرای اصولی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان را به طرفدارانی وفادار تبدیل می‌کند، لیدها را به سمت شما می‌کشاند و در نهایت باعث فروش بیشتر شما می‌شود و همین امر موفقیت شما را در دنیای آنلاین بهبود می‌بخشد.
این مقاله توسط تیم مرکز سئو، متخصص طراحی سایت ، تولید محتوا در کرج و سئو در کرج تهیه شده است و شما در این راهنمای کامل در مورد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، مطالب زیر را می‌آموزید:

بنر مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی
فهرست مطالب این مقاله مخفی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشیال مدیا مارکتینگ شکلی از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که از محبوبیت شبکه‌های اجتماعی یا همان سوشیال مدیا برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما و برندسازی استفاده می کند. اما فکر نکنید که این موضوع یعنی فقط یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی بسازید و هر وقت که خواستید محتوا آپلود کنید. این کار به یک استراتژی همراه با اهداف قابل اندازه‌گیری نیاز دارد و شامل موارد زیر می‌شود:

  1. رسیدگی به پروفایل و بهینه‌سازی آن
  2. ارسال تصاویر، ویدیوها، استوری‌ها و ویدیوهای لایو که نشان‌دهنده‌ی برند شما هستند و برای مخاطبان جذاب هستند.
  3. پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری ها و لایک ها و نظارت بر میزان پیشرفت محبوبیت.
  4. دنبال کردن و تعامل با فالوئرها، مشتریان و اینفلوئنسرها به قصد ساختن یک جامعه‌ی مجازی حول برند خود.

سوشال مدیا مارکتینگ همچنین شامل تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، یعنی می‌توانید برای ظاهر شدن کسب‌وکارتان در مقابل تعداد زیادی از مخاطبان هدف، پول بپردازید.

…::: حتما مطالعه کنید : اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ (آپدیت 2023) :::…

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشال مارکتینگ

گسترش و تنوع زیاد شبکه‌های اجتماعی آنها را به یکی از موثرترین کانال های رایگان برای بازاریابی هر کسب و کاری تبدیل کرده است. در اینجا برخی از مزایای سوشال مدیا مارکتینگ آورده شده است:

  • جان بخشیدن به کسب و کار:

    شبکه‌های اجتماعی شما را قادر می سازند تا خود را به یک عضو فعال در بازار بیزینس خود تبدیل کنید. پروفایل شما، پست‌ها و تعامل با کاربران، برای شما پرسونایی ایجاد می‌کند که مخاطبان شما می‌توانند با آن آشنا شوند، ارتباط برقرار کنند و به آن اعتماد کنند.

  • افزایش ترافیک:

    قرار دادن لینک در پروفایلتان، همینطور لینکهای بلاگ در پستهای سوشال مدیا و تبلیغات، همگی باعث می‌شوند شبکه‌های اجتماعی یک کانال قدرتمند برای افزایش ترافیک وبسایت شما باشند که می توانند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنتد. علاوه بر این، سیگنال های اجتماعی یکی از عوامل غیرمستقیم سئو هستند.

  • جذب لید و مشتری:

    همچنین می‌توانید مستقیما از طریق ویژگی‌هایی مانند فروشگاه‌های اینستاگرام/فیسبوک، ارتباط مستقیم با مخاطب، کال تو اکشن مناسب در پروفایل‌، رزرو مشتری و … جذب لید کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

  • افزایش شهرت برند:

    ماهیت بصری پلتفرم‌های سوشال مدیا به شما این امکان را می دهد که خود را بیشتر در دید مخاطبان قرار دهید و توجه آنها را هرچه بیشتر به سمت برند خود جلب کنید . هر چه میزان آگاهی مخاطبان از برند شما بیشتر باشد سایر فعایتهای شماهم نتایج بهتری خواهند داشت.

  • ایجاد روابط:

    این پلتفرم‌ها خطوط ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم با دنبال‌کنندگان ایجاد می‌کنند که از طریق آن می‌توانید گروه تشکیل دهید، بازخورد جمع‌آوری کنید، صحبت کنید و مستقیماً با افراد ارتباط برقرار کنید.

هرچه مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی بیشتر و فعال‌تر باشند، دستیابی به اهداف بازاریابی برای شما آسان تر خواهد بود.

….:::: حتما مطالعه کنید: مزایای دیجیتال مارکتینگ (کسب و کارهای کوچک) ::::….

نکات آماری بازاریابی شبکه های اجتماعی

مزایایی که در بالا اشاره شد بسیار خوب هستند اما فقط به حرفهای ما بسنده نکنید. بیایید نگاهی به برخی از آمارهای مربوط به سوشال مدیا مارکتینگ که قدرت آن را اثبات می‌کند بیندازیم:

  1. هر فرد بالغ آمریکایی به طور متوسط هر روز 2.25 ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کند.
  2. بیش از 70 درصد افرادی که تجربه مثبتی از یک بیزینس در سوشال مدیا دارند، آن را به دیگران توصیه می‌کنند.
  3. کاربران فیسبوک به طور متوسط هر ماه بر روی ۱۲ تبلیغ کلیک می‌کنند.
  4. 81 درصد مردم از اینستاگرام برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده می‌کنند.
  5. تقریباً 80 درصد از کاربران توییتر وقتی که یک بیزینس به توییتشان پاسخ می‌دهد نسبت به آن کسب و کار خوش‌بین می‌شوند.
  6. 4 نفر از هر 5 نفر در لینکدین فعالیت تجاری دارند.
  7. 46 درصد از کاربران TikTok بدون هیچ‌گونه حواس‌پرتی و با تمرکز کامل در آن فعالیت می‌کنند.

موفقیت در استراتژی در شبکه های اجتماعی چیست؟

ملزومات یک استراتژی موفق برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی چیست؟ استراتژی موفق سوشال مدیا برای هر کسب و کاری متفاوت به نظر می رسد، اما موارد مشترکی میان همه‌ی آنها وجود دارد که به آنها می‌پردازیم:

  • میزان آشنایی با مخاطبان:

از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند؟ چه زمانی و چرا به سراغ آنها می‌روند؟ چه نوع محتوایی دوست دارند؟ چه کسانی را دنبال می کنند و موارد دیگر.

  • هویت برند:

پیامی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید چیست؟ می‌خواهید هنگام مشاهده‌ی محتوای شما چه احساسی داشته باشند؟

  • استراتژی محتوا:

شبکه‌های اجتماعی بسیار پر هرج و مرج هستند، پس شما به یک استراتژی محتوای سازمان‌یافته نیاز دارید تا بتوانید ثبات داشته باشید و به طور منظم محتوای با کیفیت تولید کنید.

  • تجزیه و تحلیل:

اطلاعات قابل اندازه‌گیری، استراتژی شما را غنی‌تر می‌کند.مثلا تعداد افرادی که با آنها در ارتباط هستید، تنظیم محتوای مناسب برای اشتراک‌گذاری، مشخص کردن بهترین زمان برای پست کردن و موارد دیگر.

  • فعالیت منظم:

شبکه‌های اجتماعی پلتفرمهای در لحظه هستند. یعنی هرلحظه مخاطبان در حال فعالیت در آن هستند و هر لحظه ممکن است اتفاقی در آنها بیفتد. پس اگر می‌خواهید از سوشال مدیا برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید به‌طور مرتب پست بگذارید، از میزان تعامل با کسب‌وکار خود مطلع باشید، با ترندها همراه باشید، و پروفایل‌تان را به دقت زیرنظر داشته باشید.

  • رویکرد داخلی:

از شبکه های اجتماعی فقط برای معرفی کسب و کار خود استفاده نکنید. روی تولید محتوای باکیفیت، مفید و جالب تمرکز کنید و از این طریق جامعه‌ی خود را گسترش دهید. این کار باعث ارتقای ارگانیک کسب و کار شما می شود،چون دیگران برای شما تبلیغ می‌کنند.

پی‌ریزی نقشه برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اکنون که اصول استراتژی برای سوشال مدیا مارکتینگ را می دانید، زمان آن رسیده که آنها را عملی کنید. برنامه‌ی بازاریابی در واقع نقشه‌ی راه شما برای اجرای استراتژی است. این کار ساختاری برای شما می‌سازد تا بتوانید موفقیت خود را بسنجید و مطمئن شوید که به شکلی معقول هزینه می‌کنید. در زیر نحوه‌ی پی‌ریزی نقشه برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آورده شده است :

  • پلتفرم های خود را انتخاب کنید:

بر اساس مخاطبان هدف خود، پلتفرم های محبوب برای کسب‌وکارتان را انتخاب کنید. فقط در پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آنها فعال باشید حضور داشته باشید. شما همیشه می توانید با یکی از آنها شروع کنید و بعدا سایر پلتفرم‌ها را هم اضافه کنید.

  • اهداف و وظایف را تعیین کنید:

برای شروع، آنها باید ساده و به شکل فعالیتهای مرتب باشند. مثلا پست محتوای روزانه به مدت یک ماه، تنظیم درست پروفایل‌های خود، یا تجزیه و تحلیل بازار رقبا. هنگامی که روند شما شکل گیرد و اطلاعات مناسب را جمع‌آوری کردید، می‌توانید اهداف بعدی را در نظر بگیرید مانند افزایش دنبال کنندگان خود تا درصد مشخص یا انتشار تعداد محتوای مناسب برای ماه بعد.

  • به طور منظم گزارش بگیرید و خود را تطبیق دهید:

هر پلتفرم را آنالیز کنید و برای درک بهتر جامعه‌ی مخاطبتان، مشخص کنید کدام پست بیشترین میزان تعامل را ایجاد می کند و آیا دنبال‌کنندگان شما رو به افزایش است یا خیر . نکات مفید را برداشت و آنها را اندازه‌گیری کنید و هرچیزی که برای شما سودی ندارد حذف کنید.

…:::: حتما مطالعه کنید : دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی سنتی ؟؟ مساله این است ::::…

نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای شروع بازاریابی در شبکه های اجتماعی آماده اید؟ در اینجا چند نکته‌ی سوشال مدیا مارکتینگ برای شروع فعالیت شما آورده شده است.

  •  محتوای متنوع ایجاد کنید

در مقایسه با سایر حوزه های بازاریابی آنلاین، محتوا در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارزش بالاتری دارد. مطمئن شوید که به طور منظم پست ارسال می‌کنید و واقعا اطلاعات ارزشمند، مفید و جالبی به طرفداران خود ارائه می دهید. این اطلاعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • راهکارها و نکات سریع
  • اخبار محلی و صنعتی
  • داده ها و اطلاعات
  • نظرسنجی، سوال، مسابقه
  • به روز رسانی‌ها و اطلاعیه‌ها

همچنین می‌توانید از فرمت‌های متنوعی که شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند سود ببرید، از جمله تصاویر، ویدیوها، استوری‌ها، پخش زنده، فروشگاه‌های آنلاین و موارد دیگر.

  • ثبات داشته باشید

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی، شما را قادر می سازد تا تصویر برندتان را در پلتفرم‌های مختلف سوشال مدیا به نمایش بگذارید. هر پلتفرم فضا و شرایط منحصر به فرد خود را دارد، اما هویت اصلی کسب و کار شما هرچه که هست باید ثابت بماند.

  • فقط پست نکنید – حضور داشته باشید

به عبارت دیگر، فقط یک بار در ماه برای تنظیم پستهای ماهانه وارد سیستم نشوید. شبکه‌های اجتماعی در واقع جامعه‌ یا بهتر بگوییم جوامع‌ شما هستند. باید توجه داشته باشید که چه کسی با محتوای شما در ارتباط است و به او پاسخ دهید. به نظرات پاسخ دهید، پست‌های آنها را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و نظر دهید، پخش زنده داشته باشید، محتوای دیگران را دوباره ارسال کنید و نظرسنجی‌ها و سؤالات مختلفی ارسال کنید تا در مورد برندتان گفتگو شکل بگیرد.

  • از ابزارهای تولید محتوا استفاده کنید

فکر نکنید که اینستاگرام بصری‌ترین پلتفرم سوشال مدیاست. همه‌ی آنها بصری هستند! اگر می‌خواهید در فید یک شخص متمایز شوید، باید پست‌های خود را با تصاویر بصری جذاب همراه کنید. ابزارهای تولید محتوا مانند Freepik و Canva دارای قالب‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند به سرعت تصاویری بسازید که حرفه‌ای به نظر می‌رسند و لوگوی خود را روی آن‌ها قرار دهید. این ابزارها می توانند همیشه با برند شما سازگار باشند.

  • استفاده‌ی مجدد، بازنشر، بازیافت محتوا

شبکه‌های اجتماعی مکانی شلوغی هستند، بنابراین اگر می خواهید مخاطبان خود را جذب کنید، باید به طور مرتب محتوای باکیفیت پست کنید. راز انجام این کار سه مورد زیر است:

  • استفاده‌ی مجدد: ساخت پست فیس‌بوک در مورد نظر مشتری، ترکیب یک پست وبلاگ با مجموعه ای از توییتها، استخراج چکیده‌ی مطلب برای اینستاگرام. تبدیل یک وبینار به یک پست حرفه‌ای در لینکدین و … اختیارات شما برای استفاده‌ی دوباره از مطالب تمام نشدنی هستند.
  • بازنشر: بازنشر باید به شکلی متعادل انجام شود، اما به طور کلی یک روش عالی برای پر کردن شکاف‌های موجود در تقویم محتوای شماست. در اینستاگرام مطالب را بازنشر کنید و محتوای نوشته‌شده توسط کاربران و اینفلوئنسرها در تویییتر را ریتوییت کنید. همچنین می‌توانید محتوای مناسب را از منابع معتبر جمع‌آوری کنید و لینک آنها را در پست‌های خود به اشتراک بگذارید.
  • بازیافت محتوا: ویدیوهای TikTok و اینستاگرام خود را در YouTubeهم ارسال کنید . هر ماه باکیفیت‌ترین پستهای وبلاگ خود را  به اشتراک بگذارید تا در مقابل دنبال‌کنندگان جدید قرار گیرند. ویدیوهای لایو فیس‌بوکتان را به کانال YouTube خود اضافه کنید.
  • فید خود را مرتب کنید

ما همیشه به دنبال راهی می‌گردیم که در فید دیگران نشان داده شویم، اما گاهی فراموش می‌کنیم که نقش خودمان در این زمینه چیست. رقبای خود را دنبال کنید و آنها را زیر نظر داشته باشید. ایده‌هایی که می‌توانید با استراتژی خود سازگار کنید را به کار بگیرید و اشکالات خود را شناسایی کنید. اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا در جریان ترندها قرار گیرید و هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید. برندهایی را دنبال کنید که با اهداف و مقاصد شما هماهنگ هستند یا استراتژی‌های محتوایی عالی برای الهام گرفتن دارند. ایده‌هایی که جای دیگری در دسترس نیستند.

  • میزان موفقیت را تجزیه و تحلیل و اندازه‌گیری کنید

شما بدون بررسی اطلاعات نمی توانید از میزان موفقیت استراتژی خود در سوشال مارکتینگ آگاه شوید. گوگل آنالیتیکس می‌تواند به عنوان یک ابزار عالی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا بهترین‌ تکنیکهای بازاریابی را برای خود پیدا کنید، و مشخص کنید که کدام استراتژی بهتر است کنار گذاشته شود. تگهای قابل ردیابی را به سوشال مدیا مارکتینگ اضافه کنید تا فعالیت خود را به شکل بهتری زیرنظر داشته باشید. و همه‌ی پلتفرم‌ها را تجزیه تحلیل کنید تا متوجه شوید کدام نوع از محتوا بهترین بازخورد را در بین مخاطبانتان دارد.

  • تبلیغات پولی را در شبکه‌های اجتماعی امتحان کنید

یکی از دلایل خوب برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی این است که یک راه بسیار مقرون به صرفه برای گسترش دامنه‌ی مخاطبان شماست. اگر کارتان را درست انجام دهید، می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کم، محتوا و پیشنهادات خود را در مقابل تعداد زیادی از مخاطبان قرار دهید. بیشتر پلتفرم‌های سوشال مدیا قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای هدف‌گیری مخاطبان ارائه می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بودجه‌ی خود را دقیقاً بر روی افرادی متمرکز کنید که به احتمال زیاد به کسب و کار شما علاقه دارند.

  • بهترین پلتفرم ها برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بهترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی عبارتند از فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، تیک‌تاک و اسنپ‌چت. پلتفرم‌های متفاوت به رویکرد متفاوت نیاز دارند. ما در اینجا به طور مختصر در مورد هر یک توضیح می‌دهیم.

فیس‌بوک بزرگترین پلتفرم در بین شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان و همینطور یکی از بزرگترین مراجع برای کسب و کارهای محلی می‌باشد. افراد با سنین مختلف از آن برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، شرکت در گروه‌ها و انجمن‌ها، پیدا کردن و بازدید از مشاغل مورد نیاز و نزدیک به خود و دنبال کردن برندهای مختلف استفاده می‌کنند. فیس‌بوک برای موارد زیر بسیار مناسب است:

  1. ارتباط با مشتریان فعلی
  2. اعلام ساعت رویدادها، تغییرات و هر اتفاق مهم دیگر
  3. ایجاد فضای گفتگو و قابلیت پخش زنده

دسترسی ارگانیک در فیس‌بوک ممکن است محدود باشد، بنابراین اگر به دنبال جذب لید و یا یافتن مخاطبان جدید هستید، تبلیغات فیس‌بوک بهترین گزینه‌ی شماست.

ممکن است یوتیوب را به عنوان یک کانال بازاریابی در سوشال مدیا در نظر نگیرید، اما اشتباه می‌کنید: می توانید ویدیوهای خود را در کانال یوتیوب پست کنید، ویدیوهای دیگر را به اشتراک بگذارید، نظر دهید، و آنها را لایک کنید، و حساب سایرین را دنبال کنید. بعلاوه، در صفحه‌ی اصلی خود یک فید حاوی ویدیوهای توصیه‌شده دارید. نکته‌ی اصلی مارکتینگ در یوتیوب، تلاش برای وایرال شدن نیست، بلکه بالا بردن ارزش برند است. یوتیوب برای موارد زیر مناسب است:

  1. آموزش ها، راهکارها و ویدیوهای توضیحی
  2. پخش زنده‌ی قابل خرید
  3. تبلیغات (تبلیغات ویدیویی و تبلیغات نمایشی خود پلتفرم)
  4. SEO (ویدئوها در زمینه‌ی سوالاتی که با چگونه شروع می‌شوند در نتایج جستجو  برتری دارند)

اگرچه اینستاگرام سال‌ها پس از لینکدین و توییتر وارد صحنه شد، اما به سرعت از آنها پیشی گرفت و در سال ۲۰۱۸ به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید. اینستاگرام به دلیل قالب‌های محتوای متنوع خود، از جمله پست‌های فید، استوری، لایو، ریل و IGTV محبوب است . مردم از اینستاگرام برای دنبال کردن اینفلوئنسرها، برندهایی که از آنها خرید می کنند و اشخاصی که برای آنها ارزش قائلند استفاده می‌کنند.

هزینه‌ی تبلیغات اینستاگرام  بالاتر از فیس‌بوک است، اما مزیت آن این است که دسترسی ارگانیک اینستاگرام بالاتر است.

لینکدین یک شبکه‌ی حرفه‌ایست، اما در کنار آن یک جامعه‌ی الهام‌بخش است که مدیریت و یادگیری را ترویج می‌کند. بنابراین از آن برای ساختن جامعه‌ی مجازی، یافتن مشتریان بالقوه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید بیزینس استفاده کنید.لینکدین همچنین مکانی عالی برای ساختن برند شخصی‌تان است. در هنگام ساخت صفحه برای کسب و کارتان تعداد زیادی ویژگی وجود دارد که می‌‌توانید از آنها استفاده کنید، پس موقع ثبت نام دقت کنید. لینکدین یک پلتفرم عالی برای اهداف زیر است:

  1. جذب استعدادهای برتر
  2. ارتباط با شرکا و مشتریان
  3. اشتراک‌گذاری دستاوردهای شرکت
  4. اشتراک‌گذاری اخبار مربوط به بیزینس

توییتر یک شبکه‌ی درهم پیچیده از افکار سریع، نکات مفید و بحث های پر انرژی است. شما در همه‌ی پلتفرمهای سوشال مدیا باید به طور منظم فعال باشید، اما این موضوع در توییتر اهمیت حتی بیشتری دارد. بسیاری از مردم از توییتر برای دریافت اخبار، دنبال کردن برندها و دریافت خدمات مشتری استفاده می کنند. هنگامی که یک مشتری نکته‌ی خوبی در مورد شما می‌گوید، آن را ری‌توییت کنید و در صورت امکان به سوالات مردم پاسخ دهید. برای بازاریابی موثر در توییتر به نکات زیر توجه کنید:

  1. اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا از اخبار و ترندها مطلع شوید.
  2. از طریق یک رشته توییت با یک موضوع استوری بسازید و به اشتراک بگذارید.
  3. برای خدمات مشتری و سوالات متداول در دسترس باشید.

اسنپ چت فقط برای نوجوانان نیست و بیشترین مخاطبان آن بین 13 تا 34 سال سن دارند. قابلیتهایی مثل اسنپ مپ، ژئوفیلترها و مشارکت آن با Gannett، اسنپ‌چت را به یک ابزار عالی برای بازاریابی محلی تبدیل کرده است. با اسنپ‌چت نمی‌توانید برای ایجاد روابط استفاده کنید، اما می‌توانید از طریق تصاویر سرگرم‌کننده و ویدیوهای کوتاه، برای خود مخاطب جذب کنید. از Snapchat برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. بازاریابی مبتنی بر مکان
  2. بازاریابی با اپلیکیشن
  3. محتوای Feel-good

تنها پنج سال طول کشید تا تیک‌تاک به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد.این سریع‌ترین میزان رشد در بین تمام پلتفرم‌هاست. درست است که تیک‌تاک با رقص‌هایش معروف شده است، اما با این‌حال شاخه‌های محبوب بی شماری در این پلت فرم وجود دارند که همچنان در حال رشد هستند. کسب‌وکارها در حال یافتن راه‌هایی برای استفاده از آن به‌عنوان یک کانال بازاریابی هستند، اما به یاد داشته باشید، دلیل اصلی استفاده مردم از TikTok سرگرمی است، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوهای شما با این هدف هماهنگ هستند. از تیک‌تاک برای موارد زیر استفاده کنید :

  1. در چالش های پرطرفدار شرکت کنید
  2. ویدیوهای شاد و الهام بخش ارسال کنید
  3. با دیگران همسو باشید

…::: حتما مطالعه کنید : افیلیت مارکتینگ چیست؟ 0تا 100 :::…

خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از هر پلتفرمی ممکن است رایگان و ساده باشد، با اینحال یک استراتژی قوی سوشال مدیا مارکتینگ به پلتفرم‌های متعدد و اغلب ترکیبی از روش های ارگانیک و پولی نیاز دارد. این امر می‌تواند از نظر تامین منابع دشوار باشد، و هرچه مخاطبان خود را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، ادامه دادن به کار سخت‌تر خواهد شد. خدمات بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در انواع شکل‌ها و اندازه‌ها ارائه می شوند و به کسب و کارها کمک می‌کنند تا بیشترین بهره را از شبکه های اجتماعی ببرند. مثلا:

  • نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی:

پلت‌فرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند HootSuite و Sprout Social از فناوری اختصاصی برای کمک به بازاریابهای باتجربه‌تر استفاده می‌کنند. آنها روند کار را ساده‌تر می‌کنند و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته در اختیار افراد قرار می‌دهند.

  • آژانس های بازاریابی شبکه های اجتماعی:

برخی از آژانس ها فقط در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تخصص دارند، مانند Akvertise و بعضی فقط در تبلیغات پولی تخصص دارند.

  • آژانس های بازاریابی دیجیتال:

فقط یک پلتفرم همه‌ی نیازهای سوشال مارکتینگ را براورده نمی‌کند. آژانس‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به شما کمک کنند تا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را در ابعاد گسترده‌تر شامل ایمیل، وب‌سایت، سئو و موارد دیگر پیش ببرید.

  • خدمات ترکیبی:

برخی شرکتها ترکیبی از موارد فوق را ارائه می دهند. به عنوان مثال، LOCALiQ از فناوری اختصاصی برای مدیریت استراتژی شما استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک طرح گسترده‌تر بر روی سوشال مدیا تمرکز کنید.

…:::: مقاله پیشنهادی : وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ ::::…

اولویت‌بندی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را شروع کنید

استفاده از شبکه های اجتماعی در بازاریابی چیزی بیش از بهبود ترافیک سایت و افزایش میزان دسترسی شماست. کسب‌وکارتان برای شما شخصیتی می‌سازد که مخاطبان می‌توانند در سطح عمیق‌تری با آن ارتباط برقرار کنند.

صرف نظر از اینکه از چه پلتفرم هایی استفاده می کنید یا چگونه از آنها استفاده می کنید، مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که شبکه‌های اجتماعی فقط بستری برای معرفی کسب و کار شما نیستند. بلکه جامعه‌ای هستند که شما می‌توانید شخصیت خود را در آنجا شکل دهید، ارزش‌های خود را نشان دهید، اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید و دنیای مورد نظرتان را بسازید. با توجه به اینکه مردم به طور طبیعی شما را دنبال می کنند و محتوای شما را تبلیغ می کنند، دیگر نیازی به کارهای اضافه نیست. و با این رویکرد، شما نه تنها به اهداف تجاری خود دست خواهید یافت بلکه از خیلی مزایایی که حتی به آنها فکرهم نکرده اید سود خواهید برد.

استفاده از محتویات مرکز سئو بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

تهیه و ترجمه: مرکز سئو

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Scroll to Top
اسکرول به بالا